Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Ang. et GeForce PRO kort ??? hvordan er de~
Fra : Morpheous

Dato : 23-05-01 08:24

Hej

Måske et dumt spørgsmål, men jeg skal lige være sikker om et Geforce PRO
kort kræver at man har AGP med PRO (den lille extra indgang) ???

Jeg har et Abit KT7A raid ..... hvor der ikke er denne extra indgang, men
kan man bruge et PRO kort alligevel ???

Venlig hilsen

Kenneth

Fra : DaWizeGuy

Dato : 23-05-01 09:25

"Morpheous" <rungsted@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> kort kræver at man har AGP med PRO (den lille extra indgang) ???
>
> Jeg har et Abit KT7A raid ..... hvor der ikke er denne extra indgang, men

Nej, et GeForce 2 Pro kræver ikke en AGP Pro slot, så du kan roligt smide
sådan et på et KT7-RAID. GeForce 2 Pro har intet med AGP Pro at gøre, og
refererer blot til, at kortet har hurtigere RAM end det almindelige GTS. Du
skal være opmærksom på, at der lidt forskel på, hvor hurtige disse RAM er
fra producent til producent. Man kan i øjeblikket købe Leadtek GeForce 2 Pro
kort med både 32 mb og 64 mb DDR-RAM ret billigt (se www.edbpriser.dk), men
disse har kun RAM der kører 183MHz DDR (366MHz). Andre producenter, bl.a.
Asus og Pixelview leverer kort der kører med 200MHz DDR RAM (400MHz).

---
Mvh. Anders

Fra : Morpheous

Dato : 23-05-01 10:28

Okay .....

Jeg har kigget på dette kort : Tornado GeForce2 Pro AGP / 64MB DDR /
2048x1536 / GeForce2 Pro 1,995 kr.

Men jeg ved ikke om de sidste ca. 700 kr. (i forhold til Daytona GeForce 2
PRO til 1300 kr) for 32Mb er givet godt ud, eller om jeg bare skal holde mig
til de 32Mb.

Kenneth

DaWizeGuy <> skrev i en nyhedsmeddelelse:9efs3s$fmm$1@news.net.uni-c.dk...

Fra : Henrik Dissing

Dato : 23-05-01 17:00

On Wed, 23 May 2001 10:24:46 +0200, DaWizeGuy wrote:

> [...]
>sådan et på et KT7-RAID. GeForce 2 Pro har intet med AGP Pro at gøre, og
>refererer blot til, at kortet har hurtigere RAM end det almindelige GTS.

Nu bliver jeg nysgerring. Hvad er en AGP Pro slot?

Venlig hilsen
Henrik Dissing

Fra : -=Madsen=-

Dato : 23-05-01 18:33

AGP pro slot er et nyt AGP slot som er ca. 1,5 cm. længere, men de nye extra
stik er kun til extra strøm til nye grafikkort som mig bekendt ikke har set
dagens lys endnu

Fra : SoulWalker

Dato : 24-05-01 02:32

Der er geforce 256 med 64 mb ddr ram ude som er i agp pro. Men det kort som
en ven har er også det eneste kort jeg nogensinde har set med agppro. Han
blev nødt til at købe asus a7v bundkort istedet for abit netop pga ago pro
slot. Så de grafikkort eksistere skam. :) Men personligt skal jeg aldrig
have en sådan model der har det. Der sætter jo en del grænser og abit laver
nogen kanon bundkort :)

SoulWalker