Knaus Country
Fra : Preben og Charlotte

Dato : 02-02-05 16:06

Hej NG

Vi er brændt varm på en Knaus Country 500 køjevogn fra 97´ hos en privat,
men så vidt jeg ved holdt man vel op med at lave "country" modellen i
96´????
Vil det ikke være klogt at få lavet en brugtvognstest på den, hvis man nu
køber privat, så man ikke køber "katten i sækken".
Er der nogen som har erfaring med disse vogne,- positive el negative?????

MVH
Charlotte

Fra : Ib

Dato : 02-02-05 21:34

Hej med jer

Køb roligt vognen hvis den er pæn og lige deni vil´have

Husk at tjekke om der er restgæld i den inden i køber den!!

Om det ere n 96 eller 97 er vel ligemeget. Måske er det en overgemt model
som forhandleren har solgt.

Vi har selv en Knaus Azur 495 fra 97 og er megetglade for den.

Så er pris, udseende og det lige er jer - ja så bliv Knausejere

"Preben og Charlotte" <kildeparken@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:4200ec50$0$22704$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

Fra : LS

Dato : 02-02-05 23:12

"Preben og Charlotte" <kildeparken@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Vil det ikke være klogt at få lavet en brugtvognstest på den, hvis man nu
> køber privat,

Ja hvis i kan få en brugtvognstest med i købet vil det da være fint men det
tror jeg ikke ved en privathandel. Det er bl.a. derfor at prisen ved
privatkøb er lavere end ved forhandleren.
Vores første vogn blev solgt privat og de havde ikke fået en test hvis de
havde bedt om det.
Man løber en større rissiko ved privathandel men man får jo også varen under
dagspris.

Fra : Jens-Peder Rasmussen

Dato : 04-02-05 18:21

> [...]
>
> Vi er brændt varm på en Knaus Country 500 køjevogn fra 97´ hos en privat,
> men så vidt jeg ved holdt man vel op med at lave "country" modellen i

I 1990 Solgtes Knaus Südwind og Azur som serier og to specialmodeller
(Danica & Euro Trend)
I 1991 solgte Knaus Country, Südwind, Azur & Euro Trend.
I 1992 solgte Knaus Country, Südwind, Azur, Euro Trend & Sunshine.
I 1993 solgte Knaus Country, Südwind, Azur, Eurostar & Diamant.
I 1994 solgte Knaus Country, Sport, Südwind, Azur, Eurostar & Diamant.
I 1995 solgte Knaus Country, Sport, Südwind, Azur & Eurostar.
I 1996 solgte Knaus Country, Sport, Südwind, Azur & Eurostar.
I 1997 solgte Knaus Sport, Sport & Fun, Südwind, Azur, Azur Royale &
Eurostar.

1991: Country: 395 TK & 450 TU.
1992: Country: 330 Q, 395 LK, 395 TK & 450 TV.
1993: Country: 395 TK, 450 TK & 500 TKM.
1994: Country: 395 TK, 450 TU, 450 TK & 500 TKM.
1995: Country: 395 TK, 450 TU, 450 TK & 500 TKM.
1996: Country: 395 TK, 450 TU, 450 TK & 500 TKM.

Jeg ved det ikke sikkert, men jeg tror, at Country ligger under Südwind i
udstyrsniveau, og er langsomt gledet over som Sport serien.
Knaus Scandinavia A/S, der har tlf. 32 52 33 23, og e-mail: knaus@knaus.dk,
kan helt sikkert hjælpe med et svar.
--
Mvh.

J-P. Rasmussen
sletmigførst.jpr@campingferie.dk

I NG udtaler jeg mig altid som privatperson.
Ting der undrer:
Hvorfor er ordet forkortelse så langt?

Fra : Jørgen L.

Dato : 05-02-05 00:16

> [...]
> køber privat, så man ikke køber "katten i sækken".
> Er der nogen som har erfaring med disse vogne,- positive el negative?????

Ja fugt og egenvægt skal i kontrolere, ellers plejer Knaus at være rimmeligt
skruet sammen.

Den kan godt være indregistreret i 97 men være en 96 model.

Country var på det tidspunkt den billigste model serie.

Hilsen Jørgen