Mit xenon lys blænder
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 13-02-05 20:44

Hejsa

Jeg har lige monteret xenon lys på min bmw. Det er et sæt fra Hella, med nye
forlygter og ledningsnet. Jeg har fået lygterne just ind på et værksted, men
har i weekenden oplevet flere der har blinket til mig... Det lyser godt nok
også vildt godt i forhold til halogen.

Mon lygterne er just forkert, eller er det fordi der ikke er aut. Niveau
regulering på? Er det ikke noget alle biler med xenon skal have? Men er at
have læst at det er ulovligt uden?

Det er også med til mine Hella lygter, men har endnu ikke fået det monteret,
da man skal monterere en sensor i bag under bilen... Det vil jeg naturligvis
få gjordt inden jeg kører flere km. Kan det virkelig passe er denne
regulering sker så hurtigt, at man ikke blænder når man kører over en lille
ujævnhed på vejen?

Hans

Fra : HKN

Dato : 13-02-05 23:06

"Hans Mouridsen" <hom@fjernmigpc.dk> wrote in message
> [...]
> få gjordt inden jeg kører flere km. Kan det virkelig passe er denne
> regulering sker så hurtigt, at man ikke blænder når man kører over en

Ja, lige nu er du lige så irriterende, som alle de andre "xenon wanna-be's"
på vejen! Se så at få monteret den niveauregulering!!!

)

Mvh
Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-05 07:30

"HKN" <mabehemaREMOVE@THIStdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
wanna-be's"
| på vejen! Se så at få monteret den niveauregulering!!!

Til Hans's forsvar kan man sige, at han er opmærksom på problemet, hatten af
for det. Ja den regulering er hurtig, selv troede jeg fx. ikke at en
Citro-bang skulle have det, men er blevet belært om at den slet ikke er i
niveau hurtigt nok.

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 14-02-05 17:03

Hej

> [...]
> for det. Ja den regulering er hurtig, selv troede jeg fx. ikke at en
> Citro-bang skulle have det, men er blevet belært om at den slet ikke er i

Jo det er da ikke rart at blive blændet, så jeg kører ikke mere før den
sensor er mont. Syntes bare det lyder utroligt, hvis reguleringen er så
hurtig, at det ikke blændet ved ujævnheder i vejen. Det skal ihvertfald
arbejde meget hurtigere, end det manuelle der normalt sidder på nyere biler.

Håber det funker... Ellers ville sætteet nok ikke være lovligt?

Vh
Hans

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 14-02-05 17:12

Hans Mouridsen wrote:
> Håber det funker... Ellers ville sætteet nok ikke være lovligt?

Jeg tvivler på at det virker _så_ hurtigt..

Det er nok mere til at man ikke blænder, hvis svigermor sidder bag i
bilen...

--
Mvh. Morten Fruergaard
Nu også Xenonkit til eftermontering...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-02-05 11:33

> [...]
> regulering på? Er det ikke noget alle biler med xenon skal have? Men er at

Jo, og lygtevasker.

> [...]
> få gjordt inden jeg kører flere km. Kan det virkelig passe er denne
> regulering sker så hurtigt, at man ikke blænder når man kører over en

Det ved jeg ikke, men god fornøjelse til syn )

--
mvh/rg. Christian

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 15-02-05 20:14

On 15/02/05 11:32, in article 4211cfcc$0$163$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote:

> [...]
> naturligvis
> lille
>
> Det ved jeg ikke, men god fornøjelse til syn )

Jo tak... Det er jo et fuldt lovligt sæt, og har lygtevasker mont.

/Hans

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-02-05 10:14

> On 15/02/05 11:32, in article
4211cfcc$0$163$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,

Niveau

> Jo tak... Det er jo et fuldt lovligt sæt, og har lygtevasker mont.

Men vel ikke lovligt før du har monteret niveaureguleringen

--
mvh/rg. Christian

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 16-02-05 17:37

"Hans Mouridsen" <hom@fjernmigpc.dk> wrote in message

> Det er også med til mine Hella lygter, men har endnu ikke fået det
monteret,
> da man skal monterere en sensor i bag under bilen...

Må man spørge hvad du måtte bløde for det?

--
/Dennis
Pug 106GTI - 128,6Hk @ 6802RPM

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 16-02-05 21:18

Hejsa

> monteret,
>

> Må man spørge hvad du måtte bløde for det?

Komplet sæt med forlygter, ledningsnet og aut niveauregulering kr. 4500.

Normalpris 6300 :D

Syntes virkelig det er en opgradering der kan betale sig...:)

Vh
Hans

Fra : kl

Dato : 17-02-05 11:22

"Hans Mouridsen" <hom@fjernmigpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Normalpris 6300 :D
>
> Syntes virkelig det er en opgradering der kan betale sig...:)

Hvilket sæt købte du? Og hvor køber man den automatiske niveauregulering?

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 17-02-05 15:06

Hejsa

> Hvilket sæt købte du? Og hvor køber man den automatiske niveauregulering?

Det er et specielt sæt til BMW fra Hella... Niveaureguleringen fulgte med,
da sættet er lovligt i dk.

Ved ikke om Hella laver lignende sæt til andre biler?

Vh
Hans

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 17-02-05 15:13

Hej igen

> Hvilket sæt købte du? Og hvor køber man den automatiske niveauregulering?

Prøv at tag et kig på hella.com og se deres udvalgt til de forskellige
biler...

http://makeashorterlink.com/?K2364208A

Vh
Hans