Erfaring med Schmiedmann AP sænkningsfjedr~
Fra : Jacob Rungwald

Dato : 13-02-05 18:02

Hejsa

Jeg har lige fået monteret et sæt 40/20mm sænkningsfjedre på min 318i, de
skulle jo ifølge tallene sænke 40mm for og 20 bag, problemet er bare at de
overhovedet ikke har sænket bilen foran, bagi er den fint sænket de 20mm,
men der er intet sket foran, jeg har idag været ude hos BMW i Herning, og
måle på min og en standard 318 de har holdene, og min er ikke sænket
overhovedet, måske 5mm med det er jo ikke 40, og de sætter sig nok ikke 35
mm mere da de blev skiftet i fredags?

Hvad kan være gået galt, fjedrene er monteret på samme aut
værksted/forhandler jeg brugte som målestation idag, dvs det er ikke
hjemmefusk.

Jeg holder mest til fejl i fjedrene, men kan det ske? og derefter simpelthen
om det er forkerte fjedre jeg har fået, jeg kan bare ikke se at
www.schmiedmann.com har sænkningsfjedre ud over 35 og 40mm til foran på en
E46 318.

Hvad tror i der er synderen? og har i evt erfaringer med AP fjedre.

Mit næste spg er nok så mere juridisk, men hvem skal evt betale for en
omskiftning af fjedre på min bil, det tager BMW 3 timer inkl sporing at
skifte dem, da ca alt skal skilles ad foran for at skifte fjedre. jeg ville
mene det mp vlre schmiedmann der står for den regning, hvad mener i? Jeg kan
ikke som "normal" person vide at de fjedre jeg har liggende i min kasse er
de rigtige, og der står ikke noget på fjedrene omkring det, det kiggede jeg
nemlig efter da jeg fik dem :) Der står INTET i TÜV papierene der medfølger
om hvor meget de sænker.

Det skal jo lige nævnes at jeg ikke sviner hverken min forhandler eller
schmiedmann til, det er begge firmaer jeg normalt er meget tilfredse med, så
jeg giver dem selvf bare et kald i morgen, og så tager vi den derfra. Det
kunne dog bare være rart med lidt erfaring fra andre inden jeg snakkede med
dem.

På forhånd tak.

---
Mvh
Jacob

P.S Fjern dyret i min email

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-05 18:11

> [...]
> måle på min og en standard 318 de har holdene, og min er ikke sænket
> overhovedet, måske 5mm med det er jo ikke 40, og de sætter sig nok ikke 35

Den har jeg hørt flere gange, synes heller ikke mine AP sænger helt 40
bagi..
Men foran ser det godt nok ud.. 60mm..

Men ring og snak med dem engang.. og skriv endeligt her hvad de siger

Mvh
Morten

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 17-02-05 14:17

"Juel" <xSnAbElAstarchild.danmark> skrev i en meddelelse

> Den har jeg hørt flere gange, synes heller ikke mine AP sænger helt 40
> bagi..
> Men foran ser det godt nok ud.. 60mm..
>
> Men ring og snak med dem engang.. og skriv endeligt her hvad de siger

Så kom den sag ud af verden, schmiedmann fandt ud af at det er AP der
simpelthen har lagt et forkert sæt fjedre i en kasse, så jeg skal et smut
til Odense og have dem ombyttet hos Schmiedmann, det gør de uden beregning,
så man må sige at der er da service fra deres side.

Mvh
Jacob