Svensk bil
Fra : Henrik

Dato : 13-02-05 15:46

Hej alle

Da jeg har sommer hus i Sverige, vil jeg gerne købe en gammel 4x4 bil til
brug ved huset.
Er der nogle som ved om jeg kan / må købe bil i Sverige og bruge den i
Sverige.
Jeg ved godt at jeg ikke må køre til Danmark, og har heller ikke planer om
det da den skal bruges ved mit hus.

Håber nogle kan hjælpe mig.

MVH

Henrik

Fra : Hans Paulin

Dato : 13-02-05 16:10

Henrik skrev:

> Er der nogle som ved om jeg kan / må købe bil i Sverige og bruge den i
> Sverige.

Dét må du godt.
Hans

Fra : Anders Christensen

Dato : 13-02-05 17:13

Hans Paulin wrote:

> Dét må du godt.

Aha, jeg havde ellers en eller anden idé om at det var påkrævet at have
et svensk personnummer for at kunne tegne forsikringen?
Men det kan da være jeg har fået noget forkert at vide?

--
Mvh Anders Christensen

Fra : John Sahl

Dato : 13-02-05 17:38

Anders Christensen wrote:
> Aha, jeg havde ellers en eller anden idé om at det var påkrævet at
> have et svensk personnummer for at kunne tegne forsikringen?
> Men det kan da være jeg har fået noget forkert at vide?

Nopes, det er faktisk korrekt.

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Eg Egemarke

Dato : 13-02-05 18:43

Der bliver da knas med at ejerskifte bilen, dvs du kan ikke blive ejer af
køretøjet ?!?
hvordan det er med forsikring mm ved jeg ikke ?!? tror dog det bliver svært
!

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : Henrik

Dato : 13-02-05 19:22

Jeg har skrevet til det forsikringsselskab, hvor jeg har traktorforsikring
til min "svenske" traktor.
Så må vi se hvad de siger.

Henrik.

Fra : Lars

Dato : 14-02-05 10:19

Hej Henrik,

"Henrik" <brakentorpREMOVE@hotmail.com> wrote in message

> Da jeg har sommer hus i Sverige, vil jeg gerne købe en gammel 4x4 bil til
> brug ved huset.
> Er der nogle som ved om jeg kan / må købe bil i Sverige og bruge den i
> Sverige.

Jeg mener bestemt, at du ikke indregistere en bil i Sverige uden svensk
personnummer.

** Lars