El fejl Quiz
Fra : J.K.Arning

Dato : 13-02-05 14:23

Inden jeg afleverer min golf 3 1.8 cl årgang `94 til autoelektrikeren
og lader ham tjene en formue på fejlsøgning håbede jeg i kunne hjælpe
mig lidt på vej med en diagnose.

Situationen:

Når bilen/motoren er kold kan alt lys og ventilation, elbagrunde m.m. gå
ud for efter maks et par minutter at tænde igen. Oftes varer afbrydelsen
ikke mere end 20 - 30 sekunder.

Når bilen er gennemvarm optræder problemet ikke.

Golfen har en lyskontakt med basalt 3 indstillinger:
slukket - positionslys - og kørelys.

Bilen er ligeledes udstyret med kørelys relæ så lyset tændes automatisk
når bilen startes.

Når fejlen opstår er det enten når lyskontakten står i position slukket
eller kørelys hvis jeg så skifter over på kontakten til positionslys
tænder alt elektrisk incl lys omgående igen. Skifter jeg med det samme
over til slukket eller kørelys slukker alt igen omgående og dette
fortsætter indtil denne "periodiske" fejl er overstået igen, hvorefter
alt opfører sig som det skal.

Jeg er godt nok lidt forviret over denne her fejl men er kommet frem til
at det på en eller anden måde må være tale om en kortslutning der
relaterer til kørelys relæet.

Hvad tror i ?

--
Regards J.K.Arning :: 13-02-2005 14:12:30 :: http://arning.dk
Og husk nu "Din tisser er dit tempel - Pas godt på den"

Fra : Nicolaj Damgaard

Dato : 13-02-05 15:32

> Hvad tror i ?

Jeg tror et relæ er ved at stå af et eller andet sted. Jeg havde også nogle
periodiske elektriske fejl på min bil, hvor det var et relæ der var stået
af.

Nicolaj

Fra : Christian Flasche

Dato : 14-02-05 17:40

"J.K.Arning" <spam_remove_@arning.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Og husk nu "Din tisser er dit tempel - Pas godt på den"
> Ungdomsblade idag er måske nok uintelligente men kedellig

Hej

Det kunne muligvis være tændingsbundstykket,det er en kendt vw fejl,
der kan give de mærkligste fejl.
Du må meget gerne melde tilbage når du finder fejlen.

--
Hilsen Christian