Storebæltsbrooen lukket pga. vejret, meen ~
Fra : Petersen_Michael

Dato : 13-02-05 13:09

Hej, jeg har lige bemærket at der på Fynssiden er skiltet med at
Storebæltsbroen er lukket, men er der fysisk noget der forhindre at man
køre fra Fyn, og hele vejen over til betalingsanlægget?

Og hvis man når der over, hvad vil de så stille op? Sende en hjem igen
med besked om at broen er lukket?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 13-02-05 13:26

Petersen_Michael wrote:
> Hej, jeg har lige bemærket at der på Fynssiden er skiltet med at
> Storebæltsbroen er lukket, men er der fysisk noget der forhindre at
> man køre fra Fyn, og hele vejen over til betalingsanlægget?

Ifølge TV-Avisen kl.12.00 er der en fejl på skiltene, så der står at
broen er lukket, men den skulle være åben.

M.v.h
Niels

Fra : Leonard

Dato : 13-02-05 13:28

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk>
wrote:

>Hej, jeg har lige bemærket at der på Fynssiden er skiltet med at
>Storebæltsbroen er lukket,

Det skyldes bare at skiltene er frosset fast, efter at broen var
lukket i nat mellem 23 og 03.
Imorges ca. 8:30 holdt der en politibil og vinkede folk videre ved den
sidste afkørsel.

--
Leonard

Fra : Brizz

Dato : 13-02-05 13:31

> Imorges ca. 8:30 holdt der en politibil og vinkede folk videre ved den
> sidste afkørsel.

Hvad så hvis man virkelig skulle af ved den sidste afkørsel?

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
....der er kommet tættere på monteringen af Xenon

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-05 14:00

> Hvad så hvis man virkelig skulle af ved den sidste afkørsel?

hehe )

Fra : phk

Dato : 13-02-05 14:05

"Brizz" <rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad så hvis man virkelig skulle af ved den sidste afkørsel?

Så kan man nok finde ud af at åbne munden. Ellers kan man lære det, kan man
:)

--
Per, Esbjerg

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 13-02-05 15:50

"Brizz" <rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad så hvis man virkelig skulle af ved den sidste afkørsel?

Man blev self. nød til at køre over_og_tilbage igen, for at begave A/S
Storebælt m. en t/r-billet ;).

Fra : Jan

Dato : 13-02-05 14:10

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:420f4358$0$159$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej, jeg har lige bemærket at der på Fynssiden er skiltet med at
> Storebæltsbroen er lukket, men er der fysisk noget der forhindre at man
> køre fra Fyn, og hele vejen over til betalingsanlægget?

Ikke andet end at du gør noget ulovligt, der står jo broen er lukket, så
hvad f..... vil du derud for ?

> Og hvis man når der over,

Ja, HVIS ! det kunne jo være der var et hul i den

> hvad vil de så stille op? Sende en hjem igen
> med besked om at broen er lukket?

Sikkert ikke, men det kan muligvis indbringe en bøde.

Jan

Fra : Petersen_Michael

Dato : 13-02-05 17:13

In news:cunjjh$4sj$1@news.cybercity.dk,
Jan <SPAMa45@SPAMsccd.dk> wrote:

> Ikke andet end at du gør noget ulovligt, der står jo broen er lukket,
> så hvad f..... vil du derud for ?

Det kunne da godt være jeg lige ville en smut til djævleøen..

> Ja, HVIS ! det kunne jo være der var et hul i den

Tough luck..

> Sikkert ikke, men det kan muligvis indbringe en bøde.

Se nu nærmer vi os sagens kærne..

Fra : Rander

Dato : 13-02-05 16:08

Sun, 13 Feb 2005 13:08:56 +0100 brugte Petersen_Michael 13 linier på at
fortælle dette til dk.fritid.bil:

>Hej, jeg har lige bemærket at der på Fynssiden er skiltet med at
>Storebæltsbroen er lukket, men er der fysisk noget der forhindre at man
>køre fra Fyn, og hele vejen over til betalingsanlægget?

Ja, der er automatiske bomme der svinger ud over vejen.

http://rander.dk (temporarily down!) Do not try this on Linux!

Tre damer stod og talte sammen, og da to trådte tilbage og en frem var der jo
ikke noget at gøre. (Skadesanmeldelse)

Fra : Petersen_Michael

Dato : 13-02-05 17:12

In news:cunqdh$50t$1@debbie.rander.dk,
Rander <lrNOSPAM@rander.dk> wrote:

> Ja, der er automatiske bomme der svinger ud over vejen.

På Fyns siden? Det har jeg aldrig bemærket, hvor er de placeret?

Fra : Finn Holmegaard

Dato : 13-02-05 19:53

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote in
message news:420f7c4e$0$162$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> På Fyns siden? Det har jeg aldrig bemærket, hvor er de placeret?
> --

De sidder både ved lavbroen men også på Sprogø inde langs autoværnet, og
hvis jeg husker rigtigt har de blåt lys på.

/Finn

Fra : Henrik Bøgh \(væk hj~

Dato : 13-02-05 21:21

"Finn Holmegaard" <Finn@indsaetefternavn.name> skrev i en meddelelse

[...]

> De sidder både ved lavbroen men også på Sprogø inde langs autoværnet, og
> hvis jeg husker rigtigt har de blåt lys på.

Dem på Sprogø kan jeg vist godt huske (de har vist endda både gult _og_
blåt), men dem ved lavbroen har jeg nu aldrig bemærket. Er de lige efter
broens start eller lige før sidste afkørsel eller hvordan?

--
MVH Boegh

Fra : Finn Holmegaard

Dato : 13-02-05 21:37

> Dem på Sprogø kan jeg vist godt huske (de har vist endda både gult _og_
> blåt), men dem ved lavbroen har jeg nu aldrig bemærket. Er de lige efter
> broens start eller lige før sidste afkørsel eller hvordan?

Hvis jeg lige husker rigtigt, sidder de i svinget lige efter afkørslen når
man drejer op på lavbroen. Har bare bemærket at de var der, men har aldrig
set dem ibrug..

/Finn

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 26-02-05 09:31

En helt masse bits fra Finn Holmegaard til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Hvis jeg lige husker rigtigt, sidder de i svinget lige efter afkørslen når
> man drejer op på lavbroen. Har bare bemærket at de var der, men har aldrig
> set dem ibrug..

Jeg kørte der i går og var ekstra opmærksom på dem. De sidder så vidt jeg kan
se lige _før_ sidste afkørsel på Fyn (når man kører østpå).
Når jeg nu understreger før er det fordi, at jeg undrede mig meget over
hvorfor de sidder før og ikke efter...

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Papers can't do anything right"
-- Charlie Sheen as Richard Brewer in 'Young Guns'

Fra : Finn Guldmann

Dato : 14-02-05 00:03

Henrik Bøgh (væk hjemmefra) skrev:

> Dem på Sprogø kan jeg vist godt huske (de har vist endda både gult _og_
> blåt), men dem ved lavbroen har jeg nu aldrig bemærket. Er de lige efter
> broens start eller lige før sidste afkørsel eller hvordan?

Såvidt jeg kan se er dem på Sprogø mest til at lukke af for at sikre
adgang til beredskabspladsen hvis der skal indsats til i tunnellen. Der
er nemlig også et sæt når man kommer ned af broen på vej vest på.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".

Fra : Rander

Dato : 13-02-05 21:25

Sun, 13 Feb 2005 17:11:58 +0100 brugte Petersen_Michael 12 linier på at
fortælle dette til dk.fritid.bil:

>På Fyns siden? Det har jeg aldrig bemærket, hvor er de placeret?

De sidder så vidt jeg husker på rækværket, lige i starten før man kommer ud
på lavbroen...

http://rander.dk (temporarily down!) Do not try this on Linux!

Når en politiker dør, kommer mange kun til begravelsen for at være sikker på,
at man virkelig begraver ham. (Georges Clemenceau)

Fra : Jørgen L.

Dato : 13-02-05 16:36

> [...]
> køre fra Fyn, og hele vejen over til betalingsanlægget?
>
> Og hvis man når der over, hvad vil de så stille op? Sende en hjem igen

Nej du bliver selvfølgelig ikke sendt tilbage.
Men du får en stor bøde og bliver betinget frakendt dit kørekort.

Det var fremme i forbindelse med at en billist krydsede broen under stormen
d. 8 jan pga. hans kone skulle føde.

Hilsen Jørgen

Fra : Anders Christensen

Dato : 13-02-05 17:11

Jørgen L. wrote:

> Nej du bliver selvfølgelig ikke sendt tilbage.
> Men du får en stor bøde og bliver betinget frakendt dit kørekort.

Har du noget dokumentation for det?
Det synes jeg nemlig ikke lyder videre sandsynligt.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 13-02-05 17:44

"Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> skrev i en meddelelse

> Har du noget dokumentation for det?
> Det synes jeg nemlig ikke lyder videre sandsynligt.

Har du?. Evt. for det modsatte, hvorfor lyder det ikke sandsynligt. I stedet
for straks at kræve dokumentation, hvad med at lede efter nogle selv,
Jørgens påstand er lige så god som din.
BTW. Jeg kender svaret.

Fra : Anders Christensen

Dato : 13-02-05 17:52

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> [...]
> for straks at kræve dokumentation, hvad med at lede efter nogle selv,

Nej, jeg har ikke noget dokumentation for det modsatte, det er jo netop
derfor jeg spørger.
Havde jeg haft det havde jeg skrevet hvorfor det i så fald ikke forholdt
sig sådan.
Er det nu blevet forbudt at stille spørgsmål her? (siden du kender
svaret, men ikke vil oplyse det uden videre)

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 13-02-05 18:26

"Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> skrev i en meddelelse

> Er det nu blevet forbudt at stille spørgsmål her? (siden du kender svaret,
> men ikke vil oplyse det uden videre)

Jeg syntes det var en kende flabet at begynde at kræve dokumentation., i
stedet for at forsøge at tilvejebringe den selv. Jørgen videregiver sikkert,
kun det han har erfaret i gennem medierne, og hvis jeg gør det samme, så er
det måske min tur? :(.

Fra : Anders Christensen

Dato : 13-02-05 18:25

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> [...]
> kun det han har erfaret i gennem medierne, og hvis jeg gør det samme, så er

Så skulle jeg måske bare have bedt om en henvisning til hvor han havde
sine informationer fra?
Jeg ser ikke den store forskel...

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 13-02-05 18:44

"Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> skrev i en meddelelse

> Så skulle jeg måske bare have bedt om en henvisning til hvor han havde
> sine informationer fra?
> Jeg ser ikke den store forskel...

Ja det kan du vel ikke..... der er !"#¤§ til forskel!!!!. I det første
mistænker du ham for at være en løgner, og kræver en §§ el. et link et en
lign. sag, det er dokumentation. I det andet kommer du med en venlig
forespørgelse, om hvorfra han ved det, men det kan ikke nødvendigvis
dokumenteres- du er nød til at tage Jørgens påstand for givet. Og det samme
må du med min, jeg har ikke i sinde at dokumentere noget.

Fra : Anders Christensen

Dato : 13-02-05 19:05

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> [...]
> dokumenteres- du er nød til at tage Jørgens påstand for givet. Og det samme
> må du med min, jeg har ikke i sinde at dokumentere noget.

Fair nok, så lader jeg det ligge.
I må undskylde hvis i har følt jer stødt over min forespørgsel.
Jeg er bare vant til at kalde det dokumentation til daglig, men vil da
til at spørge efter en henvisning eller et link herinde i stedet for....

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Henrik Bøgh \(væk hj~

Dato : 13-02-05 21:27

[...]

> Ja det kan du vel ikke..... der er !"#¤§ til forskel!!!!. I det første
> mistænker du ham for at være en løgner, og kræver en §§ el. et link et en
> lign. sag, det er dokumentation.

Jeg syntes ærligt talt at du læser ting i Anders' indlæg, som jeg personligt
har meget svært ved at se.
Selv er jeg i samme situation som Anders og fordi jeg netop ikke har hørt om
det i hverken medier e.lign. eller kunnet google mig frem til det.

Dokumentation er for mig bare en henvisning til tredjepart for en påstand og
ikke mere. Dernæst kan man så begynde at kaste kildekritik og hva' ve' jeg
på, men det er en anden diskussion.

I øvrigt kunne jeg dog stadigvæk godt tænke mig at så en henvisning til bare
f.eks. dagspressen :)

--
MVH boegh

Fra : Jørgen L.

Dato : 13-02-05 23:33

> Har du noget dokumentation for det?
> Det synes jeg nemlig ikke lyder videre sandsynligt.

Det var i TV2 nyhederne eller i trafik radioen fredagen efter, det er jeg
lidt usikker på, så jeg har ingen dokumentation.

Du udsætter jo mange for fare ved at foretage en sådan handling, hvis du
kører galt er der nogen som skal begive sig ud på broen for at hjælpe dig,
derud over tilside sætter du politiets henvisninger om ikke at køre over
broen, og om det er det der giver den hårde sanktion ved jeg ikke.

Hilsen Jørgen

Fra : Petersen_Michael

Dato : 13-02-05 17:14

In news:KtKPd.731$Lc5.646@news.get2net.dk,
Jørgen L. <Noemail@stopspamspam.dk> wrote:

> [...]
>
> Det var fremme i forbindelse med at en billist krydsede broen under
> stormen d. 8 jan pga. hans kone skulle føde.

Okie, hvor stor bøde?

Fra : Jørgen L.

Dato : 13-02-05 23:35

> Okie, hvor stor bøde?