En Bornholmertur ;)
Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 12-02-05 17:08

Hejsa i Hytterne ;)

en lille rejseberetning

Nu vendt tilbage fra Klippeøen, kom jeg til at tænke over en ting -

Man havde jo lidt tid i overskud Torsdag eftermiddag, og trillede
derfor sådan lidt rundt og kiggede derovre : Hold op hvor er vejene
faktisk fine. Om jeg så ikke har set det hele, er jo uvist, man ser
ikke alt på den korte tid jeg havde

Fik prøvet om navigationen kunne hitte ved dertil, det klarede en Mio
ganske fint, den fandt skam vej helt til havnen i Ystad, og klarede da
også i fin stil at navigere rundt derovre - selv når jeg skulle køre
fra en kunde og ned til det eneste åbne hotel, og naturligtvis kørte
forkert

Hurtigfærgen : Well, bølgerne gik lidt højt torsdag morgen, så den
hoppede sgu' en del

Hjemvejen gik via Rønne -> Køge

Smult vande hele vejen - Men hold op det er svært at få slået 6½ time
ihjel

(Jeg skulle da have taget den ny motor med til Rekorden og skiftet den
undervejs ;) - så ville det kun blive et problem at kvæle 3 timer)

Havnen i Rønne, ligner et trafikkaos, med at finde rundt til færgerne
(men det sagde de da også på TVBornholm torsdag aften)

Med rød billet kom man frem/tilbage for en tudse (incl øresund) -
ellers virker det da urimeligt dyrt

Og jeg vil da slet ikke fortælle prislappen på en enkel
hotelovernatning - Du milde !

--
jan@Fedtegreven.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Fra : Martin Bak

Dato : 12-02-05 17:31

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa i Hytterne ;)
>

> Med rød billet kom man frem/tilbage for en tudse (incl øresund) -
> ellers virker det da urimeligt dyrt

De er bindegale. bil+5 koster 1800 t/r, men når man har en gulplade, og
iøvrigt næsten altid rejser alene, så er det ikke noget der sker hver uge

Martin

Fra : Uffe Ravn

Dato : 12-02-05 18:00

<jan@fedtegreven.dk> skrev

> (Jeg skulle da have taget den ny motor med til Rekorden og skiftet den
> undervejs ;) - så ville det kun blive et problem at kvæle 3 timer)

Hvaaad? Nu igen? Hvad gør du ved de motore?>

Mvh. Uffe Ravn

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 12-02-05 22:47

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Hvaaad? Nu igen? Hvad gør du ved de motore?>

ingenting - men tanken var jo at hælde en i'er i hullet

Fra : Gert

Dato : 12-02-05 18:27

> [...]
> derfor sådan lidt rundt og kiggede derovre : Hold op hvor er vejene
> faktisk fine. Om jeg så ikke har set det hele, er jo uvist, man ser

altså Jan, selv om det er en lille ø midt ude i Østersøen, så bliver vejene
da rimelig vedligeholdt

men du har ikke set de værste veje kan jeg så høre,
for dem er der også en del af, selv om BRK har haft travlt med at putte ny
belægning på de større veje hele efteråret

> [...]
> også i fin stil at navigere rundt derovre - selv når jeg skulle køre
> fra en kunde og ned til det eneste åbne hotel, og naturligtvis kørte

selv uden navigation er Ystad rimelig nem at ramme, det er bare at følge
skiltene når man kommer over broen
men det er let at køre forkert her på øen, det gode ved det er så at (med
mindre man skal nå noget) er det bare at køre til du rammer en by så er der
næsten med sikkerhed et skilt til enten Rønne eller Nexø

> Hurtigfærgen : Well, bølgerne gik lidt højt torsdag morgen, så den
> hoppede sgu' en del

jeps, en specialitet til udefra kommende, de skal lige vippes på plads inden
de får lov til at gå i land her på øen

> Hjemvejen gik via Rønne -> Køge
>
> Smult vande hele vejen - Men hold op det er svært at få slået 6½ time
> ihjel

jeps en grov kedelig tur! hvorfor tog du ikke over Sverige tilbage ?

> (Jeg skulle da have taget den ny motor med til Rekorden og skiftet den
> undervejs ;) - så ville det kun blive et problem at kvæle 3 timer)

he he send en mail til BHT og spørg om de ikke kan indrette værksted på
vogndækket

> Havnen i Rønne, ligner et trafikkaos, med at finde rundt til færgerne
> (men det sagde de da også på TVBornholm torsdag aften)

jeps det har den været et stykke tid, pga ombygning af færgelejerne så de
nye RoPax Færger kan lægge til :-/

> Med rød billet kom man frem/tilbage for en tudse (incl øresund) -
> ellers virker det da urimeligt dyrt

ja en normal billet kan rive gevaldigt i mulvarpen :-/ med mindre man har
Bornholmerbizz
så er det ½ pris.

> Og jeg vil da slet ikke fortælle prislappen på en enkel
> hotelovernatning - Du milde !

de skal jo også overleve når nu de endelig har åben
men du forstår da heller ikke at udnytte tingene, vi er jo flere her på øen
der læser og skriver her i gruppen, ku da sikkert ha fundet en sovepose frem
hvis du havde spurgt

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 12-02-05 22:58

"Gert" <GRM@c.dkk> skrev :

>altså Jan, selv om det er en lille ø midt ude i Østersøen, så bliver vejene
>da rimelig vedligeholdt

Det må man sige de er - dem jeg kørte på, var da alle bedre end visse
veje her på Sjælland

>men du har ikke set de værste veje kan jeg så høre,

nok ikke - jeg var kun lige rundt om Rønne

>selv uden navigation er Ystad rimelig nem at ramme, det er bare at følge
>skiltene når man kommer over broen

Mjoehhhh - men skilting er da set bedre - selvom man jo blot (!) skal
holde sig til rute65 - at den rute ikke altid er vejen lige ud som
Krak skriver, opdager man jo

>men det er let at køre forkert her på øen, det gode ved det er så at (med
>mindre man skal nå noget) er det bare at køre til du rammer en by så er der
>næsten med sikkerhed et skilt til enten Rønne eller Nexø

Altså noget med blot at holde til venstre hele tiden ;)

ligesom når man skal ud af en labyrint

>jeps, en specialitet til udefra kommende, de skal lige vippes på plads inden
>de får lov til at gå i land her på øen

Så slem var det nu heller ikke - Mols færgerne kan være temmeligt
forbistrede når vinden er i det onde hjørne - dem har jeg brugt i over
20 år, og vi har da oplevet at porcelænet drattede ned af hylderne

>jeps en grov kedelig tur! hvorfor tog du ikke over Sverige tilbage ?

Fra Køge har jeg kun 15 minutters kørsel hjem - men det var mest
tiderne der drillede lidt. Med lidt frækhed havde jeg måske kunnet
trille på den gale færge hjem, blot de ikke så det, for jeg var da på
havnen 5 minutter før katamaranen lettede

(Men mig og færger vækker jo lidt dystre minder fra sidst ;)

>de skal jo også overleve når nu de endelig har åben

Men alligevel - Jeg havde ikke forventet den slags prisniveau

>men du forstår da heller ikke at udnytte tingene, vi er jo flere her på øen
>der læser og skriver her i gruppen, ku da sikkert ha fundet en sovepose frem
>hvis du havde spurgt

Jeg kom jo lidt hovedkulds afsted - men sku' det være en anden gang,
skal jeg nok brøle i god tid.

Fra : Gert

Dato : 13-02-05 10:47

> Det må man sige de er - dem jeg kørte på, var da alle bedre end visse
> veje her på Sjælland

det kan jeg så kun gi dig ret i

> nok ikke - jeg var kun lige rundt om Rønne

ja så er det ikke meget du fik set

> Mjoehhhh - men skilting er da set bedre - selvom man jo blot (!) skal
> holde sig til rute65 - at den rute ikke altid er vejen lige ud som
> Krak skriver, opdager man jo

ja det er så rigtig nok, selv om jeg så er misundelig over noget andet
skiltning som Svenskerne har,
nemli hvilken Tankstation det er man kommer til, en stor fordel hvis man
kører firmabil og kun har kort til et bestent tank mærke.
har før prøvet at køre "slalom" for at finde den rigtige her i dk

> Altså noget med blot at holde til venstre hele tiden ;)
>
> ligesom når man skal ud af en labyrint

he he ja det er ikke helt løgn

> Så slem var det nu heller ikke - Mols færgerne kan være temmeligt
> forbistrede når vinden er i det onde hjørne - dem har jeg brugt i over
> 20 år, og vi har da oplevet at porcelænet drattede ned af hylderne

sådanne ture kan vi skam også byde på indimellem
har da været med hvor de bad folk om at parkere måsen i sædet og blive der,
samtidig med at man kunne høre der var livlig aktivitet i kabyssen

> [...]
> havnen 5 minutter før katamaranen lettede
>
> (Men mig og færger vækker jo lidt dystre minder fra sidst ;)

nå ja ok, ka godt se fordelen ved det så
men havde du kunne nå det ville turen over Sverige ha været hurtigere
bortset fra det, så er jeg sikker på de nok skulle ha fortalt dig hvis du
var på den gale færge

> Men alligevel - Jeg havde ikke forventet den slags prisniveau

hvad var det for et hotel ?

> Jeg kom jo lidt hovedkulds afsted - men sku' det være en anden gang,
> skal jeg nok brøle i god tid.

jamen det er du meget velkommen til
det er ikke et 4 stjernet hotel, men her er da varme og frisk vand i
vandhanen

MVH

Gert

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 13-02-05 11:25

"Gert" <GRM@c.dkk> skrev :

>ja så er det ikke meget du fik set

desværre.

Nu var vejret heller ikke det mest optimale, skulle jeg komme derover
en anden gang, vil jeg da skaffe tid til at botanisere lidt mere.

> [...]
>men havde du kunne nå det ville turen over Sverige ha været hurtigere
>bortset fra det, så er jeg sikker på de nok skulle ha fortalt dig hvis du

Det havde næppet vendt færgen og hældt mig af på havnen ;)

>hvad var det for et hotel ?

Fredensborg.

Iflg måske ikke helt pålidelige kilder var der ikke andet åbent ?

>jamen det er du meget velkommen til
>det er ikke et 4 stjernet hotel, men her er da varme og frisk vand i
>vandhanen

takker - jeg skriver mig det bag øret, i tilfælde af jeg ender
derovre ;)

Fra : Gert

Dato : 13-02-05 12:24

> "Gert" <GRM@c.dkk> skrev :
>

> Nu var vejret heller ikke det mest optimale, skulle jeg komme derover
> en anden gang, vil jeg da skaffe tid til at botanisere lidt mere.

det lyder som en fornuftig ting blot skal du lige huske, at hvis det er
i vinterperioden
og der kommer sne i større mængder, at alle planer skal være afsluttet
senest kl 18
for derefter er det ikke sikker de ryder sne :-/

selv om vi ikke fik de store mængder sne her på øen, men mere sjap, så blev
kun de store veje rydet. i går
jeg var ude og køre i går aftes, og stykket fra hvor jeg bor og ud til
hovedvejen (ca 4km) kunne godt ha mindet
om brun sæbe i et lag på 5-8 cm :-/

> De havde næppet vendt færgen og hældt mig af på havnen ;)

he he nej sikkert ikke, og dog man ved aldrig

> Fredensborg.

ok ja det er bestemt heller ikke i den billigste del tvært imod :-/

> Iflg måske ikke helt pålidelige kilder var der ikke andet åbent ?

hmm må da nok være dig svar skyldig, de fleste større hoteller ejes af den
samme,
men hvordan de har åben det skal jeg ikke kunne udtale mig om, har jo ikke
rigtig haft
behovet for et hotel her på øen

Mvh
Gert

Fra : Peter Weis

Dato : 13-02-05 13:49

jan@fedtegreven.dk wrote:

> ... skulle jeg komme derover
> en anden gang, vil jeg da skaffe tid til at botanisere lidt mere.

Hov, hov ... havde du ikke lige skaffet dig en permanent aftale med en
langhåret?

mvh
Peter

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 13-02-05 15:05

Peter Weis <p.weis@email.dk.slet> skrev :

>Hov, hov ... havde du ikke lige skaffet dig en permanent aftale med en
>langhåret?

Ikke noget jeg sådan lige husker ;)

Fra : Claus Frørup

Dato : 13-02-05 13:48

Isang tao pinangalanan jan@fedtegreven.dk nagsulat :

>(Men mig og færger vækker jo lidt dystre minder fra sidst ;)

He,he.... du var sikkert endt i Osl))
--
Venlig hilsen
Claus Frørup

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 13-02-05 15:04

Claus Frørup <claus@froerup.dk> skrev :

>He,he.... du var sikkert endt i Osl))
>--
>Venlig hilsen
>Claus Frørup

Pil af grønært - det er sgu' da dig er ved noget om kompasretninger,
og dermed din skyld vi endte i ævletoft !

;)

Fra : Claus Frørup

Dato : 13-02-05 15:08

Isang tao pinangalanan jan@fedtegreven.dk nagsulat :

>Pil af grønært - det er sgu' da dig er ved noget om kompasretninger,
>og dermed din skyld vi endte i ævletoft !
>
> ;)

Ævletoft? Hjemmebanefordel hva´hva´hva?
--
Venlig hilsen
Claus Frørup

Fra : Finn Guldmann

Dato : 13-02-05 15:05

Claus Frørup skrev:

> He,he.... du var sikkert endt i Osl))

Jan+færger=Rander+tog ?

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 13-02-05 15:15

Finn Guldmann <n@a.invalid> skrev :

>Jan+færger=Rander+tog ?

Det var ikke moi der spillede hellig, og kendte en masse mennesker fra
sjatten

tog ? Er der noget d'herre med tang i hatten har skjult for os ?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 13-02-05 17:03

jan@fedtegreven.dk skrev:

> Det var ikke moi der spillede hellig, og kendte en masse mennesker fra
> sjatten
> tog ? Er der noget d'herre med tang i hatten har skjult for os ?

Det plejer at være ham selv der får lov at svare på det.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 13-02-05 17:28

Finn Guldmann <n@a.invalid> skrev :

>Det plejer at være ham selv der får lov at svare på det.

Brormandne har så fortalt lidt om det, noget med Roskilde og så et
tog, til den forkerte destination ;) Ak ja ;)

Fra : G.B.

Dato : 17-02-05 21:32

jan@fedtegreven.dk skrev i meddelelsen

> Med rød billet kom man frem/tilbage for en tudse (incl øresund) -
> ellers virker det da urimeligt dyrt
> Og jeg vil da slet ikke fortælle prislappen på en enkel
> hotelovernatning - Du milde !

Ja, nu må vi sgu snart have den Bornholmer-bro!

--
Ned med registreringsafgiften!
Med venlig hilsen