Ny bil, men hvilken
Fra : Jørgen Staun

Dato : 12-02-05 12:15

Har nul forstand på biler, den skal bare kunne starte og køre mig væk og
gerne hjem igen. ;

Står nu og skal have bil nr. 2 til fruen i huset. Hun skal køre rundt i hele
Midt/ Nordjylland i forbindelse med job. Min kære (og alt for rige)
svigerfar har nu tilbudt at han godt vil købe en helt ny bil til os, så kan
vi betale ham hen ad vejen. Så nu skal han blokkes

Vi søger noget i stilen:

1.8 motor (eller mere)
Diesel
Træk
Gode køreevner (dohh selvfølgelig?!??)
Gule plader

Vi er lidt lun på Hyundai's Jeep model - Santa Fe eller en Skoda Octavia.
Hvad kan I anbefale vi skal kigge på og er der nogen erfaringer til de
foreslåede modeller.

Håber på nogle gode forslag.

Jørgen og Maja

Fra : Mogens

Dato : 12-02-05 12:28

"Jørgen Staun" <js@odin.hgmf.dk> skrev i en meddelelse

> Vi er lidt lun på Hyundai's Jeep model - Santa Fe eller en Skoda Octavia.
> Hvad kan I anbefale vi skal kigge på og er der nogen erfaringer til de
> foreslåede modeller.

Hvorfor købe en 4x4, hvis du ikke har brug for det?

Bilerne er jo vidt forskellige, så hvad lægger du
vægt på ved netop dé 2? (sammenligning)

Fra : Jørgen Staun

Dato : 12-02-05 13:03

> Hvorfor købe en 4x4, hvis du ikke har brug for det?
>
> Bilerne er jo vidt forskellige, så hvad lægger du
> vægt på ved netop dé 2? (sammenligning)

Man kan vist også få Santa Fe uden 4x4 - Har i hvert fald fået det
fortalt. - Syntes bare bilen var lidt flot og fræk (bevidner blot lidt min
uvidenhed om biler)

Jeg er ikke begyndt at sammenligne nogen biler endnu. Det jeg mener med
erfaringer af foreslåede modeller er dem, som venlige nyhedsbrugere kommer
med. Mht. Skodaen, så er det fordi jeg har hørt at det skulle være en god
stabil bil, hvilket er en af de ting som vi vil have som kriterie.

Lidt mere konkret, så er det en bil:

- Der ligger godt på vejen.
- Forholdsvis vedligeholdelsesfri (undgå længerevarende/ ofte
værkstedsbesøg.)
- Kører langt på literen
- Komfort
- og hvad der nu ellers tæller godt for brugeren af bilen, når der skal
køres langt.

Jeg søger blot hverdagsmanden/ kvindens info. om de forskellige
bilmærker/model. Jeg kan sagtens få en masse info fra en bilsælger, men jeg
vil også gerne høre lidt fra det "virkelige" liv.

Er det en Peogeut, Citröen eller ? vi skal se på, det var lidt mere i den
retning.

Håber du forstår hvad jeg mener.

Jørgen

Fra : Bluecom news

Dato : 12-02-05 14:56

"Jørgen Staun" <js@odin.hgmf.dk> skrev i melding

Enig, 4x4 gir normalt høyerer drivstoffutgifter og potensielt høyere
verkstedsutgifter. Dessuten, hvem i alleverden trenger 4x4 i Danmark

> Man kan vist også få Santa Fe uden 4x4 - Har i hvert fald fået det
> fortalt. - Syntes bare bilen var lidt flot og fræk (bevidner blot lidt min
> uvidenhed om biler)

Denne bruker mye drivstoff, har dårlig kolisjons-sikkerhet og du får lite
igjen når den skal selges.

> [...]
> med. Mht. Skodaen, så er det fordi jeg har hørt at det skulle være en god
> stabil bil, hvilket er en af de ting som vi vil have som kriterie.

Hvis du ikke trenger mye plass så kan du også vurdere skoda Fabia.

> Lidt mere konkret, så er det en bil:
>
> - Der ligger godt på vejen.
> - Forholdsvis vedligeholdelsesfri (undgå længerevarende/ ofte
> værkstedsbesøg.)

Toyota corolla? Yaris?

> - Kører langt på literen

Dvs en liten/mellomklasse bil, ikke en stor 4x4.

> [...]
> jeg vil også gerne høre lidt fra det "virkelige" liv.
>
> Er det en Peogeut, Citröen eller ? vi skal se på, det var lidt mere i den

Pegout og Citroen er ikke så vedlikehodsfrie som f.eks en Toyota eller
Hyundai.

> Håber du forstår hvad jeg mener.

Tja, Syns det ligner på en WW golf, Audi A3, Toyota corolla, Mercedes
A-klasse? Og om du absolutt skal ha 4x4 så er jo Subaru Imprezia bra. Ford
Focus får også gode tester, samt Citroen C4.

Hvor mye penger har din svigerfar?

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 12-02-05 15:05

Jørgen Staun wrote:

> [...]
> - Kører langt på literen
> - Komfort
> - og hvad der nu ellers tæller godt for brugeren af bilen, når der skal

En Toyota har jo et godt ry.
(Jeg ejer ikke selv en, og vil aldrig købe en!)

Heller ikke en Skoda kunne jeg drømme om at købe. Men det er vel mest
pga. fortiden. Men også fordi de efter hånden har fundet ud af
prisniveauet på markedet. Den er ikke længere billig. - Jo i forhold
til VW og Audi.

Hvis man vil have en 95% VW/Audi til "lavpris", så køb Skoda.

Eller køb en koreaner.

Eller, eller, eller...

Man kan jo blive ved. I den sidste ende køber man jo alligevel det man
havde valgt fra starten.!

Du vil aldrig kunne få neutrale forslag.

Mvh. Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-05 15:19

"Jørgen Staun" <js@odin.hgmf.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Hvorfor lige 1,8 ?

Ta' ud og prøv lidt forskellige biler, og mens i er ved det, så prøv lige en
Ford Focus C-Max 1,6 TDCI, den kører rigtigt lækkert,det er en støjsvag
motor, den koster med Ghia udstyr lige omkring 185000.

--
Hilsen
Dennis Pedersen