Det kan man da kalde en afskrivning der vi~
Fra : TDN

Dato : 12-02-05 09:53

Sidder og kigger i Bilavisen på brugte biler og falder over en Daimler Super
V8, 7 år gammel og kørt 103.000 km. Nypris 2.000.000, til salg for kr.
599.800. (ejeren har jo nok fået mindre jo ikke gør afskrivningerne bedre)

Afskrivning pr. dag: 1.400.000/7/365 = 548 kr.

Eller

Afskrivning pr. km: 1.400.000/103.000 = 13,60 kr.

Det er dyrt at købe dyrt......

Mvh
Thomas

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 12-02-05 10:03

TDN telepaterede følgende til sin PC:
> Det er dyrt at købe dyrt......

En af grundene til at jeg ikke vil have dyr ny bil...
Så hellere en lettere brugt.

--
Mvh. Morten Fruergaard
Nu også Xenonkit til eftermontering...

Fra : Per O.

Dato : 12-02-05 10:19

"TDN" <tdn.fjern.dette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Afskrivning pr. dag: 1.400.000/7/365 = 548 kr.
>
> Eller
>
> Afskrivning pr. km: 1.400.000/103.000 = 13,60 kr.

Jeg læste for et par måneder siden om en Mercedes som havde kostet ejeren
25kr pr kørt kilometer i rent værditab!

Per O.
www.skaldepande.dk

Fra : TDN

Dato : 12-02-05 10:37

"Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse
> "TDN" <tdn.fjern.dette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg læste for et par måneder siden om en Mercedes som havde kostet ejeren
> [...]

Jeg tror også Daimleren kan være med her hvis du laver afskrivningsperioden
kortere. Hvis du sælger Daimleren inden for de første par år ligger
afskrivningen nok også i nærheden af kr. 25 pr. km. Jeg vil tro at det
koster et sted mellem 300-400.000 at kører Daimleren ud over kantstenen ved
forhandleren.

Mvh
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-05 12:55

> [...]
> par år ligger afskrivningen nok også i nærheden af kr. 25 pr. km. Jeg vil
> tro at det koster et sted mellem 300-400.000 at kører Daimleren ud over

Det forklarer så hvorfor jeg skal give 450 Kr for 22 Km kørsel i taxa
(afgifter eller ej)

--
Tom

Fra : Leonard

Dato : 12-02-05 13:12

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Det forklarer så hvorfor jeg skal give 450 Kr for 22 Km kørsel i taxa

Det er godt nok også meget, er det en speciel taxa eller en
almindelig, for jeg mener da ikke at km-taksten er mere end 10 kr. og
selv med lidt ventetid og starttakst, så er der langt til 450 ...

--
Leonard

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-05 13:17

> Det er godt nok også meget, er det en speciel taxa eller en
> almindelig, for jeg mener da ikke at km-taksten er mere end 10 kr. og
> selv med lidt ventetid og starttakst, så er der langt til 450 ...

Det var endda to år siden hvor jeg var til "drukfest"
Det var en ganske alm. kedelig passat stationsvogn i sølvgrå metallic farve
og stålfælge med Pirelli dæk
Gaaaab

--
Tom

Fra : Leonard

Dato : 12-02-05 13:21

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Det var endda to år siden hvor jeg var til "drukfest"

OK, holdt i mange gange for at du kunne brække dig ud af døren eller
hvad skete der, for det har ikke bare været en tur i alm. taxatempo
fra A til B ?

--
Leonard

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-05 13:32

> OK, holdt i mange gange for at du kunne brække dig ud af døren eller
> hvad skete der, for det har ikke bare været en tur i alm. taxatempo
> fra A til B ?

Det var en tur uden stop.....på landet......jeg var ikke engang fuld,
Skal eder....... gå mange år for JEG betaler for en taxa igen

--
Tom

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 12-02-05 13:50

> Det var en ganske alm. kedelig passat stationsvogn i sølvgrå metallic
> farve og stålfælge med Pirelli dæk

Det må være en vild oplevelse at komme fra en Mondeo - og så op til så
lækker en bil.. ))

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-05 13:56

> Det må være en vild oplevelse at komme fra en Mondeo - og så op til så
> lækker en bil.. ))

Er du gal, det var jo en stationcar.....lige til at ørle i

--
Tom

Fra : Michael Nielsen

Dato : 12-02-05 14:41

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> Det var en ganske alm. kedelig passat stationsvogn i sølvgrå metallic
> farve og stålfælge med Pirelli dæk
> Gaaaab

Forrige weekend så jeg en Toyota Camry fra 80´erne som taxa her i Oslo...

--
Michael Nielsen

www.mercefreaken.com

Fra : Unlimited

Dato : 12-02-05 19:45

> Forrige weekend så jeg en Toyota Camry fra 80´erne som taxa her i Oslo...

I Herlev kører en Ford Taunus fra et sted i 80'erne.. Med eftermonterede
uoriginale tågelygter og langhårede sæder rundt..
Tror nok ejeren er begyndt at tjene penge på den bil ;) Mon ik den er betalt
mere end en gang ?
Og turen koster nok det samme som i en sprit ny S-klasse

/F

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 15-02-05 02:19

On Sat, 12 Feb 2005 13:11:51 +0100, Leonard <usenet@leonard.dk> wrote:

>Det er godt nok også meget, er det en speciel taxa eller en
>almindelig, for jeg mener da ikke at km-taksten er mere end 10 kr. og
>selv med lidt ventetid og starttakst, så er der langt til 450 ...

Tja har måtte give 450 for ca 34,4 km og ca 400 for 22 Km
Flemming Jacobsen

Fra : Aksel

Dato : 12-02-05 15:21

> [...]
>
> Afskrivning pr. dag: 1.400.000/7/365 = 548 kr.
>
> Eller
>
> Afskrivning pr. km: 1.400.000/103.000 = 13,60 kr.

SMC i Risskov havde for nogle år siden en A8, 4,2 med alt udstyr stående til
ca. 700.000 kr. den var så vidt jeg husker 5 år gammel og havde kørt 30.000
km, det må give noget i omegnen af 40 - 50 kr pr km i afskrivning.
Men hvem køber sådan en bil for at køre 5 - 6000 km om året.

Hilsen Aksel