dagens klaphat(te)
Fra : bme

Dato : 11-02-05 20:14

Hej gruppe

tidligere idag kørte jeg på motorvejen syd for aalborg. På et tidspunkt blev
jeg overhalet af en gammel Omega på norske plader med 4-5 unge i. Da den var
kommet forbi mig trak jeg ud for at overhalde en lastbil, i det samme kom
der en tom øldåse flyvende fra Omegaen og ramte fronten af min bil. Jeg
besluttede mig for at "optage forfølgelsen" for at se om jeg kunne tyde
nummerpladen igennem skidtet fra bagklappen. Sekunder senere måtte jeg lave
en brat undvigemanøvre da der blev kastet med glasflasker fra Omegaen. Et
hurtigt opkald til strisserne, som selvfølgelig ville komme med det samme.

På statoil rastepladsen ca 35 km syd for aalborg trækker de så ind, jeg
følger efter i behørig afstand. Sekunder senere er strisserne der. Jeg får
hurtigt forklaret situationen, de får navn og adresse og kører frem for at
snakke med de unge gutter. Ikke een af dem var i stand til at gå ordentlig
på benene da de steg ud fra Omegaen. Behøver jeg sige at de ikke fik lov til
at fortsætte...

Som den ene betjent udtalte, "sådant noget gedigent svinere fra sådan en
flok fjeldaber vil vi fandme ikke finde os i - det kan de sgu gøre hjemme på
fjeldet".

/bo
Som ikke fik skrammer på sin bil idag

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-02-05 21:17

bme telepaterede følgende til sin PC:
> Som den ene betjent udtalte, "sådant noget gedigent svinere fra sådan
> en flok fjeldaber vil vi fandme ikke finde os i - det kan de sgu gøre
> hjemme på fjeldet".

Tænk på det store trafikuheld, som du har forhindret... Godt gået!

--
Mvh. Morten Fruergaard
Nu også Xenonkit til eftermontering...

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 11-02-05 21:23

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en meddelelse news:420d128d$0$29272$14726298@news.sunsite.dk...
> bme telepaterede følgende til sin PC:
>
> Tænk på det store trafikuheld, som du har forhindret... Godt gået!

Jep - desværre skete der et andet uheld i det sydgående spor omkring
Sønderup, hvor en spøgelsesbilist kørte frontalt ind i en lastbil (ifølge
trafikken.dk)

/Jakob

Fra : bme

Dato : 11-02-05 21:35

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jep - desværre skete der et andet uheld i det sydgående spor omkring
> Sønderup, hvor en spøgelsesbilist kørte frontalt ind i en lastbil (ifølge
> trafikken.dk)

http://www.tv2nord.dk/default.asp?kategori1=regnews&id=16391

/bo

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-02-05 21:43

Jakob Jeppesen telepaterede følgende til sin PC:
> Jep - desværre skete der et andet uheld i det sydgående spor omkring
> Sønderup, hvor en spøgelsesbilist kørte frontalt ind i en lastbil
> (ifølge trafikken.dk)

Nu bliver jeg beskyldt for at være kold...

Men det var da - når der nu var een der ikke skulle overleve - den "rigtige"
der døede...
Forstået på den måde, at han selv var skyld i det, da han kørte den rigtige
vej i det forkerte spor eller den forkerte vej i det rigtige spor...

Selvfølgelig er det trist, at der var en der ikke skulle overleve og jeg
føler med hans familie... :-|

Fra : phk

Dato : 11-02-05 22:58

meddelelse news:420d189b$0$29280$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]

> spor...
>
> Selvfølgelig er det trist, at der var en der ikke skulle overleve og jeg

Man skal være opmærksom på at der er mange der bruger en lastbil som mål i
forbindelse med selvmord.

Jeg siger ikke at det er sket i dette tilfælde.

Synd for chaufførerne. Der er nok nogle her der ved mere om det emne end
jeg.

--
Per, Esbjerg

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 11-02-05 23:56

> [...]
rigtige
> vej i det forkerte spor eller den forkerte vej i det rigtige spor...

Man er vel ikke selv 'skyld' i at gøre noget man er ude af stand til at
gennemskue (grundet senilitet)?

Hvis der er nogen der har skyld i denne sammenhæng, er det politikerne og
lægestanden. Det må snart være åbenlyst for enhver, at det ikke kan nytte
noget at det er familielægen gennem mange år, der skal have det tunge hverv
at meddele en senilitetsramt at han ikke må køre mere (og det lader han så
være med). Og når politikerne ikke får gjort noget ved det, må det være
lægestanden der siger fra. Der ligger også et ansvar hos familien og
vennerne, der ikke får gjort noget ved det i tide. Jeg havde en onkel, jeg
burde have grebet ind overfor, men han kørte imidlertid så dårligt, at det
jagede alle andre i området væk, og så kunne det jo kun gå ud over ham selv
Hvis han havde lavet noget alvorligt, ville jeg have bebrejdet mig selv
alle dage. For jeg skulle have grebet ind, og det skal vi alle når vi bliver
klar over at den 'er gal'. Problemet er den helt usynlige overgang der er,
så det er svært.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Non-Desperado

Dato : 12-02-05 08:20

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev:

> [...]
>lægestanden der siger fra. Der ligger også et ansvar hos familien og
>vennerne, der ikke får gjort noget ved det i tide.

Teoretisk set kunne han have en tidlig demens, men var altså
"kun" 53 år - iflg. Tekst-tv
- -
Non-Desperado

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 12-02-05 09:31

Preben Riis Sørensen telepaterede følgende til sin PC:

Enig...

Fra : Petersen_Michael

Dato : 12-02-05 10:08

In news:420d381a$0$48648$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
Preben Riis Sørensen <preben@esenet.dk> wrote:

> Man er vel ikke selv 'skyld' i at gøre noget man er ude af stand til
> at gennemskue (grundet senilitet)?

Man er vel ikke nødvendigvis senil, fordi man er 52 - 53 år?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Jens

Dato : 12-02-05 10:32

> [...]

> at meddele en senilitetsramt at han ikke må køre mere (og det lader han så

Tungt eller ej. I min optik kan det ikke være meget værre end at
fortælle folk, at de selv eller et af deres børn er døende. Og det gør
læger dagligt.

Hvem skulle i øvrigt være bedre i stand til at afgøre, om pågældende er
i en forfatning, der gør det forsvarligt at lade ham/hende køre videre?
--

Jens F

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 12-02-05 11:25

"Jens" <spam@finds.dk> skrev
> Tungt eller ej. I min optik kan det ikke være meget værre end at
> fortælle folk, at de selv eller et af deres børn er døende. Og det gør
> læger dagligt.

Det koster jo ikke kunder (ret længe).

> Hvem skulle i øvrigt være bedre i stand til at afgøre, om pågældende er
> i en forfatning, der gør det forsvarligt at lade ham/hende køre videre?

En uvildig læge.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : phk

Dato : 12-02-05 12:11

> En uvildig læge.

En køreprøvesagkyndig.

Hold da op for en dumpeprocent man kunne få der.

Gad vide om 112% kan gøre det?

:)

--
Per, Esbjerg

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 12-02-05 19:00

phk wrote:

> En køreprøvesagkyndig.

Den mulighed er allerede i dag tilstede, hvorfor der så kommer så få
henvisninger til den demensprøve skal jeg ikke kunne sige. Men det er som en
prøvesagkyndig sagde, nærmest fornærmende få henvisninger der kommer.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Finn Guldmann

Dato : 12-02-05 13:12

Preben Riis Sørensen skrev:

> En uvildig læge.

Der _gennemfører_ en undersøgelse. I stedet for blot at spørge til
hvordan man har det og skriver sedlen efter det.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".

Fra : Finn Guldmann

Dato : 12-02-05 13:16

Finn Guldmann skrev:

> Der _gennemfører_ en undersøgelse. I stedet for blot at spørge til
> hvordan man har det og skriver sedlen efter det.

Kom så til at tænke på om det hjælper noget med en uvildig læge.

Sidst jeg skulle have fornyet mit erhvervskort var første gang jeg havde
kontakt til den læge jeg var kommet under siden jeg flyttede herned.

På kontoret mente de ikke at han behøvede mere end 15 minutter til at
udstede en lægeerklæring, trods det at han aldrig havde set mig før.

Jeg fik så presset igennem at jeg fik en dobbelt tid. Først 15 minutter
til en almindelig helbredsundersøgelse og så 15 minutter til
lægeerklæringen. Det syntes jeg var mere reelt.

Fra : Jørgen Højrup

Dato : 12-02-05 15:12

Hej

Jeg så uheldet - har oplevet et par ting på motervejen men dette var noget
af det mest slemme som jeg har set.

Sidste år så jeg 2 lastbiler kører sammen. Den ene lastbil holdt i siden i
nødsporet mens der kom en bagfra kørende lastbil og kørte op i den. Den ene
lastbil vælter og spærer motorvejen mens den anden "flyver" op ligger sig op
af en skråning. - der var tale om 2 store sættevogne.

Bagefter er man chorkeret og må lige ringe til sin familie.

mv.
jc

Fra : phk

Dato : 12-02-05 15:42

"Jørgen Højrup" <jhc@nc-software.dk> skrev i en meddelelse
> Hej

> Jeg så uheldet - har oplevet et par ting på motervejen men dette var noget
> af det mest slemme som jeg har set.

Hvilket uheld er det du har set, Jørgen?

--
Per, Esbjerg

Fra : Finn Guldmann

Dato : 12-02-05 18:29

Jørgen Højrup skrev:
> [...]
> af en skråning. - der var tale om 2 store sættevogne.
> Bagefter er man chorkeret og må lige ringe til sin familie.

Efter 25 år på vejene kan jeg kun sige at jeg heldigvis har været
involveret eller set den slags ske. Kun set følgerne af det.

Og sådan må det godt blive ved med at være.