Måske blitzet ;)
Fra : Britta Larsen

Dato : 11-02-05 15:12

Hej med jer

Jeg og manden var ude og køre i dag i Horsens, da manden et sted kørt omtent
65 km hvor han måtte køre 50.
Nogen der har en ide om prisen på sådan en køretur.
Jeg så bare ud af øjenkrogen et rødt blink og en grøn varevogn (nåede ikke
at se om den var på hvide plader) for så blev jeg blændet af solen.
Men vi må jo vente og se hvad der sker :)

M.v.h.

Britta Trab

Fra : jfo

Dato : 11-02-05 15:20

Jeg vil skyde på 1500,-

Jfo

Fra : Uni Bull

Dato : 11-02-05 16:26

"jfo" <fossadun@yahoo.com> wrote in message
> Jeg vil skyde på 1500,-

....plus brændstofforbrug, slid og afskrivning

--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 11-02-05 15:31

Britta Larsen wrote:
> Hej med jer
>
> Jeg og manden var ude og køre i dag i Horsens, da manden et sted kørt omtent
> 65 km hvor han måtte køre 50.

Det lyder helt vildt. Jeg har været i Horsens en del gange, og det er
mit indtryk at folk derovre kører ALLERHØJST 45 km/t.
De kører endnu langsommere hvis krydset lidt længere fremme har været
grønt i et stykke tid. Så afpasser de hastigheden således at kun de selv
lige kan nå over, men at man selv må standse for rødt, hvor man ellers
sagtens kunne have nået over.
Som ekstra bonus skal dem på sidevejene, der prøver at komme ud, vente i
100 år og en eftermiddag, på at dem på hovedvejene snegler sig afsted.
At køre bil i Horsens kan virkelig sætte mit pis i kog :) Derovre er det
søndag hver dag - i hvert fald for bilisterne!

Mvh.

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-05 15:39

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det lyder helt vildt. Jeg har været i Horsens en del gange, og det er mit
> indtryk at folk derovre kører ALLERHØJST 45 km/t.

Lol ... ja, vi kører ALTID pænt her i Horsens, ALTID siger jeg!

> At køre bil i Horsens kan virkelig sætte mit pis i kog :) Derovre er det
> søndag hver dag - i hvert fald for bilisterne!

Hrmpf.... bare fordi vi overholder fartbegrænsningerne, er det nu også
forkert

> Mvh.

Lars B

Fra : Karsten Andersen

Dato : 11-02-05 20:11

Fri, 11 Feb 2005 15:39:28 +0100, skrev "Lars B. Jensen"
<lars[snabela]zulfo[dot]dk>, på 25 linier, i
<420cc3a7$0$22689$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, :

>Lol ... ja, vi kører ALTID pænt her i Horsens, ALTID siger jeg!

Også rundt omkring Horsens

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Karsten Andersen

Dato : 11-02-05 20:10

Fri, 11 Feb 2005 15:30:38 +0100, skrev Lars L. Hansen, på 18 linier, i
<420cc18d$0$29274$14726298@news.sunsite.dk>, :

>Det lyder helt vildt. Jeg har været i Horsens en del gange, og det er
>mit indtryk at folk derovre kører ALLERHØJST 45 km/t.
Os der køre der hverdag kan se det ikke passer.
Hvor jeg bor er der 40 km/t zone. stadigt er der folk der kommer med
en fart på den anden side af de 80 km/t.

> [...]
>grønt i et stykke tid. Så afpasser de hastigheden således at kun de selv
>lige kan nå over, men at man selv må standse for rødt, hvor man ellers

Det kan ske.

> [...]
>At køre bil i Horsens kan virkelig sætte mit pis i kog :) Derovre er det
>søndag hver dag - i hvert fald for bilisterne!

Passer heller ikke, jeg har tit (Næsten hverdag) holdt tilbage for
andre.
Det man kommer bagefter kan man sagtens hente ved bare og runde de 100
i 70 km/t området.

Og Søndags kørsel er der aldrig på de tider jeg køre.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 11-02-05 20:17

Karsten Andersen wrote:

> Os der køre der hverdag kan se det ikke passer.
> Hvor jeg bor er der 40 km/t zone. stadigt er der folk der kommer med
> en fart på den anden side af de 80 km/t.

Hvorfor faen skal I så køre så satans langsomt hver gang jeg er i
Horsens? Det lyder jo som om I godt kan finde ud af at få trafikken til
at flyde :)

Mvh.

Fra : Brian

Dato : 11-02-05 20:25

Hejsa!

Lars L. Hansen tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> Hvorfor faen skal I så køre så satans langsomt hver gang jeg er i
> Horsens?

Vejene i Horsens er en skændsel. Hvis bilen har lavt tyngepunkt, siger
undervognen mange sjove lyde

> Det lyder jo som om I godt kan finde ud af at få trafikken
> til at flyde :)

Kør en tur ud på omfartsvejen, der er et rask tempo

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-05 15:38

"Britta Larsen" <britta@trab.dk> skrev i en meddelelse
> Hej med jer
>
> Jeg og manden var ude og køre i dag i Horsens, da manden et sted kørt
> omtent
> 65 km hvor han måtte køre 50.

Hvis du nu havde været rigtig flink, så havde du skrevet _hvor_ i Horsens,
så jeg ikke bliver snuppet senere :)

> Britta Trab

Lars B

Fra : Brian

Dato : 11-02-05 16:24

Hejsa!

Lars B. Jensen tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> Hvis du nu havde været rigtig flink, så havde du skrevet _hvor_ i
> Horsens, så jeg ikke bliver snuppet senere :)

Strandpromenaden, der blev min kære fader nappet tidligere idag

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-05 17:02

"Brian" <briank@besked.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa!

> Strandpromenaden, der blev min kære fader nappet tidligere idag

Hmmm, en del af strandpromenaden har da 60Km/t begrænsning?

Nå, den vej kører jeg ikke særlig ofte, men de kan vel finde på at flytte
lidt rundt, og skal ud i det pastorat i løbet af aftenen :)

> /Brian

Lars B

Fra : Brian

Dato : 11-02-05 17:11

Hejsa!

Lars B. Jensen tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> Hmmm, en del af strandpromenaden har da 60Km/t begrænsning?

Jeps...

> Nå, den vej kører jeg ikke særlig ofte, men de kan vel finde på at
> flytte lidt rundt, og skal ud i det pastorat i løbet af aftenen :)

Well... de holdte der tidligt i morges ihvertfald, men de svinehunde kan
jo finde på at være mobile

Strandpromenaden er også en klassiker i Horsens, de holder dælme
tit på den modsatte side af sygehuset.....

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-05 18:03

> Hejsa!

> Jeps...

> Well... de holdte der tidligt i morges ihvertfald, men de svinehunde kan
> jo finde på at være mobile

Det er jo det! De er ikke til at regne med :)

> Strandpromenaden er også en klassiker i Horsens, de holder dælme
> tit på den modsatte side af sygehuset.....

Nu indbyder Strandpromenaden altså også til mere end de 60 Km/t...

> /Brian

Lars B

Fra : Anders Christensen

Dato : 11-02-05 22:00

Lars B. Jensen wrote:

> Nu indbyder Strandpromenaden altså også til mere end de 60 Km/t...

Det er da ikke mange unge piger ude og bade på denne årstid..

Fra : Brian

Dato : 11-02-05 22:26

Hejsa!

Anders Christensen tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> Det er da ikke mange unge piger ude og bade på denne årstid..

Netop derfor den indbyder til mere end 60km/t

/Brian

Fra : Karsten Andersen

Dato : 11-02-05 20:13

Fri, 11 Feb 2005 16:23:39 +0100, skrev Brian, på 12 linier, i
<420ccdf9$0$29285$14726298@news.sunsite.dk>, :

>Hejsa!

>Strandpromenaden, der blev min kære fader nappet tidligere idag

Jeg frygter stadigt de en dag holder på dæmningen efter Bygholm.
Specielt efter de har sat begrænsningen ned til 60 km/t

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-05 20:52

"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg frygter stadigt de en dag holder på dæmningen efter Bygholm.
> Specielt efter de har sat begrænsningen ned til 60 km/t

Uha ja, den er der mange der glemmer - og de skal nok være der en dag, og
det skal nok passe at det er den dag jeg er på vej hjem fra arbejde, og
"glemmer" at de har sat hastigheden ned.... men så kan jeg lære det!

> --
> MVH Karsten

Lars B

Fra : Brian

Dato : 11-02-05 21:02

Hejsa!

> [...]

> dag, og det skal nok passe at det er den dag jeg er på vej hjem fra
> arbejde, og "glemmer" at de har sat hastigheden ned.... men så kan

Det er overhovedet ikke sjovt at have en over-motoriseret vogn

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-05 21:16

> Hejsa!

> Det er overhovedet ikke sjovt at have en over-motoriseret vogn

Jamen, 60, det er jo kun lige på den anden side af krydset før Bygholm
Parkhotel :)

> /Brian

Lars B

Fra : Karsten Andersen

Dato : 11-02-05 21:26

Fri, 11 Feb 2005 20:52:27 +0100, skrev "Lars B. Jensen"
<lars[snabela]zulfo[dot]dk>, på 27 linier, i
<420d0d02$0$22682$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, :

> [...]
>det skal nok passe at det er den dag jeg er på vej hjem fra arbejde, og
>"glemmer" at de har sat hastigheden ned.... men så kan jeg lære det!

Ja for den sags skyld når jeg køre på arbejde.
Eller hjem kl 4 om morgnen.
de 60 er ikke engang let og holde sig nede på, i en wartburg.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-05 09:11

> [...]
>
> Ja for den sags skyld når jeg køre på arbejde.
> Eller hjem kl 4 om morgnen.
> de 60 er ikke engang let og holde sig nede på, i en wartburg.

Enig, det virker tåbeligt at lave en nedsættelse der. Jeg har sgu egentlig
aldrig overværet en ulykke på stedet, selv om jeg har kørt den strækning i
over 5 år...

> --
> MVH Karsten
> Horsens

Lars B

Fra : Finn Guldmann

Dato : 12-02-05 10:16

Lars B. Jensen skrev:
> Enig, det virker tåbeligt at lave en nedsættelse der. Jeg har sgu egentlig
> aldrig overværet en ulykke på stedet, selv om jeg har kørt den strækning i
> over 5 år...

Der er nok en eller anden højerestående offentlig ansat der er blevet
kørt agterud henne fra krydset.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".

Fra : Britta Larsen

Dato : 11-02-05 18:02

> Hvis du nu havde været rigtig flink, så havde du skrevet _hvor_ i
Horsens,
> så jeg ikke bliver snuppet senere :)

Hej Lars B

Det var den vej der føre lige forbi bygholm park og over jernbanen, men de
var væk da vi kørte hjem ad ved 14:30 tiden he

M.v.h.

Britta

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-05 18:21

> Horsens,
>>
> Hej Lars B
>
> Det var den vej der føre lige forbi bygholm park og over jernbanen, men de
> var væk da vi kørte hjem ad ved 14:30 tiden he

Uha, der kører jeg tilgengæld ofte :)

Men jeg kan høre at de er ret meget igang i Horsens, så må hellere fortsat
holde mig lovlydig de næste dage (som altid

> M.v.h.
>
> Britta

Lars B

Fra : Per O.

Dato : 11-02-05 15:55

> [...]
> omtent
> 65 km hvor han måtte køre 50.
> Nogen der har en ide om prisen på sådan en køretur.

Kig her: http://www.politi.dk/p37/informa/nye%20boedetakster.htm -- det
bliver vist 1000kr så vidt jeg kan læse af tabellen.

> Jeg så bare ud af øjenkrogen et rødt blink og en grøn varevogn (nåede ikke
> at se om den var på hvide plader) for så blev jeg blændet af solen.
> Men vi må jo vente og se hvad der sker :)

træls !

Per O.
www.skaldepande.dk

Fra : Petersen_Michael

Dato : 11-02-05 16:37

In news:2e260$420cc759$3e3d9995$15050@nf4.news-service.com,
Per O. <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> wrote:

Hej Per

> Kig her: http://www.politi.dk/p37/informa/nye%20boedetakster.htm --
> det bliver vist 1000kr så vidt jeg kan læse af tabellen.

Så læser du ikke ret godt

65 Km/t udløser et tillæg på 500,- Kr. fordi vi kommer op på 30%
sakset fra dit link

Eksempel 1:
En personbil kører 64 km/t i 50 km-zone. Bøden er 1000,- kr. jf.
bødetakst 1.

En personbil kører 65 km/t i 50 km-zone. Bøden er 1000,- kr. jf.
bødetakst 1 + tillæg på 500,- kr. da overskridelse er på mere end 30 %
(I alt kr. 1500,-)
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Per O.

Dato : 11-02-05 20:25

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:420cd107$0$175$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> In news:2e260$420cc759$3e3d9995$15050@nf4.news-service.com,
> Per O. <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> wrote:
>
> Hej Per

> Så læser du ikke ret godt

Nææ .. det har du faktisk ret i. Jeg var heldig selv kun at betale 1000kr da
jeg kun kørte 62km/t i samme situation

Per O.

Fra : Petersen_Michael

Dato : 11-02-05 20:33

In news:f3dd7$420d067b$3e3d9995$21300@nf4.news-service.com,
Per O. <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> wrote:

> Nææ .. det har du faktisk ret i. Jeg var heldig selv kun at betale
> 1000kr da jeg kun kørte 62km/t i samme situation

Jeps op til 64 Km = 1000 Kr. fra 65 Km = 1500 Kr.

Fra : Jonas R.

Dato : 11-02-05 22:38

Petersen_Michael wrote:
SNIP
> Jeps op til 64 Km = 1000 Kr. fra 65 Km = 1500 Kr.

Hehe men i glemmer at panerne, trækker enten 3% eller 3 km/t fra så faktisk
skal man køre noget hurtigere for at få ekstra tillæget.

Fra : Per O.

Dato : 11-02-05 23:47

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse
> Petersen_Michael wrote:
> SNIP
>
> Hehe men i glemmer at panerne, trækker enten 3% eller 3 km/t fra så
> faktisk skal man køre noget hurtigere for at få ekstra tillæget.
Nææ, vi glemmer ikke, men speedometeret i bilen er heller ikke nøjagtigt.
Under 100 km/t trækker de 3 km fra, og over 100km/t trækker de 3%, så man
får mere rabat ved højere hastighed. Jeg blev målt til 65 km/t og så fik jeg
3km rabat på regningen.

Per O.
www.skaldepande.dk