Glatte veje gav ulykker overalt i landet
Fra : Leonard

Dato : 11-02-05 11:11

Glatte veje gav ulykker overalt i landet
Bilister overalt i Danmark måtte fredag morgen køre ekstra forsigtigt
for at undgå at glide ud på kørebanen. Vejdirektoratet meldte om
risiko for pletvis isglatte veje, men mange danskere blev alligevel
impliceret i uheld.

Flere politikredse på både Sjælland, Jylland og Fyn meldte om flere
færdselsuheld end normalt.

I Nordjylland havde Falck fredag formiddag registreret 26
glatføreuheld siden klokken 18 torsdag. Værst gik det ud over en
44-årig mand, der blev fundet bevidstløs i sin bil i nærheden af
Brønderslev. Han blev kørt til Aalborg Sygehus og hans tilstand er
alvorlig, skriver DR Nordjylland.

/ritzau/

Hvornår mon danskerne lærer, at når der er is på ruderne og hvidt i
vejkanten, så er vejen også glat og der bør køres med meget lav
hastighed og meget lang afstand til den foran ?

--
Leonard

Fra : H.S.

Dato : 11-02-05 11:29

"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
> Hvornår mon danskerne lærer, at når der er is på ruderne og hvidt i
> vejkanten, så er vejen også glat og der bør køres med meget lav
> hastighed og meget lang afstand til den foran ?
>
> --
Det sker jo hver gang - nogen skal bare lære på den hårde måde..... :-?

Fra : Knud Thomsen

Dato : 11-02-05 11:35

> [...]
> vejkanten, så er vejen også glat og der bør køres med meget lav
> hastighed og meget lang afstand til den foran ?

Min erfaring - det lærer de sgu aldrig!!!

Af en eller anden grund vil man køre både for tæt og for hurtigt. Så går det
altså galt, især når underlaget ikke kan bremse bilen ned.

Knud

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 11-02-05 11:43

"Hvornår mon danskerne lærer, at når ......"

Tja, og et par gode vinterdæk er heller ikke at foragte. Det er vel en
billig "forsikring"... mener jeg..

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-05 11:47

> Tja, og et par gode vinterdæk er heller ikke at foragte. Det er vel en
> billig "forsikring"... mener jeg..

på ren is er det ligemeget om man har cykeldæk eller rulleskøjtehjul eller
vinterdæk på sin bil...
Vinterdæk har KUN sin force i sne !

Jeg lå da også og legede lidt imorges, med bagenden af bimmeren ))

Mvh
Morten

Fra : Brian S Jensen

Dato : 11-02-05 12:02

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg lå da også og legede lidt imorges, med bagenden af bimmeren ))
>
> Mvh
> Morten

.....ja, forenden kan vel heller ikke tåle mere

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-05 12:29

> ....ja, forenden kan vel heller ikke tåle mere

HAHA ) jo den kan jo netop tåle det pt, da det jo bare bliver lavet
senere )

Mvh
Morten

Fra : Anders Christensen

Dato : 11-02-05 12:31

Leonard wrote:
> [...]
> for at undgå at glide ud på kørebanen. Vejdirektoratet meldte om
> risiko for pletvis isglatte veje, men mange danskere blev alligevel

Og jeg som troede det var meningen at biler skulle køre på kørebanen?
Hvad er så problemet i at de glider derud?

Fra : Mikael L

Dato : 11-02-05 15:48

> [...]

> vejkanten, så er vejen også glat og der bør køres med meget lav
> hastighed og meget lang afstand til den foran ?

Jeg vil give dig ret, men i går da jeg skulle ud og handle var der ikke
glat, jeg var i tvivl og forsøgte mig lidt frem men der var kun vådt. Da jeg
10min. senere skulle hjem igen røg jeg sidelæns ud af parkeringspladsen. Det
var pokkers tænkte jeg, så er der jo glat, så forsøgte jeg at lege lidt da
jeg var kommet rundt om hjørnet, der var ikke glat kun vådt, indtil jeg kom
hjem igen og skulle rundt i lyskrydset, så var den gal igen, ren is.
Der var på intet tidspunkt fare på færde, men det var blot for at fortælle
at underlaget kan skifte meget hurtigt, og så kan jeg egnetlig godt forstå
at der ind imellem er nogen der bliver overrasket.
Men ellers giver jeg dig ret, er der is på bilen er der en forholdsvis stor
sandsynlighed for at der også er det på vejen.

Mikael

Fra : C. Caspersen

Dato : 11-02-05 16:37

> [...]

> vejkanten, så er vejen også glat og der bør køres med meget lav
> hastighed og meget lang afstand til den foran ?

Har du prøvet www.google.dk ??

/Caspersen

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-05 17:03

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
> "Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet www.google.dk ??

Kandiderer du ikke liiidt til en tudekiks? :)

> /Caspersen

Lars B

Fra : Peter Weis

Dato : 11-02-05 22:54

Lars B. Jensen wrote:
> Kandiderer du ikke liiidt til en tudekiks? :)

Får man tudekiks for at være sjov?

mvh
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-05 09:13

Du har ikke set tråden "Findes www.lorteværkstede.dk"? :)

> mvh
> Peter

Lars B

Fra : Peter Weis

Dato : 12-02-05 22:30

Lars B. Jensen wrote:

> Du har ikke set tråden "Findes www.lorteværkstede.dk"? :)

Jo. Der havde tudekiksen måske været nyttigere uddelt.

mvh
Peter

Fra : Ole Thomsen

Dato : 11-02-05 17:14

Leonard wrote:

> Hvornår mon danskerne lærer, at når der er is på ruderne og hvidt i
> vejkanten, så er vejen også glat og der bør køres med meget lav
> hastighed og meget lang afstand til den foran ?

Det ved jeg ikke, men i morges var der hverken is på ruden eller hvidt i
vejkanten og alligevel var der p*sseglat flere steder.

Ole Thomsen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 11-02-05 19:57

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev > Det ved jeg ikke, men i morges var
der hverken is på ruden eller hvidt i
> vejkanten og alligevel var der p*sseglat flere steder.

Det er det meteorologerne kalder frysende våde vejbaner.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 11-02-05 20:20

Leonard wrote:
> Hvornår mon danskerne lærer, at når der er is på ruderne og hvidt i
> vejkanten, så er vejen også glat og der bør køres med meget lav
> hastighed og meget lang afstand til den foran ?

Når de holder op med at salte vejene. I disse tider kan man jo
overhovedet ikke regne med at der er glat på vejen, selvom der er is på
ruden :)

Mvh.

Fra : Kate

Dato : 11-02-05 21:32

Leonard <usenet@leonard.dk> wrote in

> Hvornår mon danskerne lærer, at når der er is på ruderne og hvidt i
> vejkanten, så er vejen også glat og der bør køres med meget lav
> hastighed og meget lang afstand til den foran ?

Åbenbart aldrig
Da jeg kl. 5.30 i morges kørte på motorvejen ved Holbæk syntes jeg ikke
at vejen indbød til det vilde ræs og kørte således omkring 85-90 km/t
(iflg. mit speedometer). Jeg lå _naturligvis_ i "snøvlesporet,
alligevel kommer en kæmpe HCS-lastbil ræsende helt op i min kofanger og
giver mig det lange lys, helt klart irriteret over min hastighed. Gad
vidst om han havde til hensigt at slå mig ihjel

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : BJ

Dato : 12-02-05 16:27

"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvornår mon danskerne lærer, at når der er is på ruderne og hvidt i
> vejkanten, så er vejen også glat og der bør køres med meget lav
> hastighed og meget lang afstand til den foran ?

Kunne være morsomt at høre hvilke typer dæk, der sad på de forulykkede
potter.

Min søn kører på sommerdæk blot ikke i disse dage..;)

Jeg har ingen problemer med mine vinterdæk, når blot hastigheden afpasses..!

--
Bjørn J.