Racer Luftmængemåler til tdi..?!?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 10-02-05 10:04

Jeg har en bekendt som har fortalt om en racer LMM han har sat i sin
Passat - han siger der er mærkbar forskel, det er ligesom at få sat en chip
i. Den koster omkring 70 ? i Tyskland. Er der andre der har hørt om det
samme - og er det i givet fald så effektivt?

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : David Bjergsø

Dato : 10-02-05 16:50

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> wrote in message
> [...]
> i. Den koster omkring 70 ? i Tyskland. Er der andre der har hørt om det
> samme - og er det i givet fald så effektivt?

Din bekendte har sikkert kørt rundt med en defekt LMM i et stykke tid, og er
så blevet så overvældet af glæde da han fik den skiftet at hna mener at der
må være tale om en racer-model ...... så vidt jeg har forstået, så måler
LMM´en den mængde luft der bliver tilført systemet (deraf navnet) og levere
så den mængde brændstof der skal til for at give en optimal forbrænding.
jvf. det jeg lige har skrevet skulle det i såfald være en LMM som så
fortæller at der kommer mere luft ind end der egentlig gør, og derved levere
noget mere brændstof, men jeg skal da tvivle på at det har en positiv
effekt, da blandingen så bliver for fed ...

blot en tanke herfra ...

/David

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 14-02-05 09:14

"David Bjergsø" <davidb@indutek.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget mere brændstof, men jeg skal da tvivle på at det har en positiv
> effekt, da blandingen så bliver for fed ...

Han er inkarneret VW fanatiker, og siger det er en speciel LMM som er købt i
Tyskland. Han ved en del om VW og motorer, så det undrer mig hvis det bare
er ovenstående der skulle være tilfældet - men at det er overraskende,
behøver jo ikke være lig med at det ikke er sandt