VolvoS40T4Startbesvær
Fra : Jørgen

Dato : 10-02-05 09:45

Hejsa

Nogen der kender problemet. Min kone har overstående bil som har gået en
180000 ca. Her fornylig har den 2 gange ikke kunnet startes. 1 gang mente
mekanikeren der var en luftboble i systemet. 2 gang fik han den kørt ud på
værkstedt med Falck og kunne ikke finde problemet. Vi prøver at skifte
benxinpinpen ... til 2300 og ser om det hjælper ??

Når vi prøver at starte bilen går den igang men det lyder som om den stopper
igen pga mgl brændstoftilførsel.

hilsen jørgen

Fra : bme

Dato : 10-02-05 09:59

"Jørgen" <joej-Remove-@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Når vi prøver at starte bilen går den igang men det lyder som om den
> stopper
> igen pga mgl brændstoftilførsel.

Hvor hurtigt stopper den igen? 1-2 sek? På min gamle polo gik bundstykket i
tændingslåsen hvilket medførte at den startede fint, men gik i stå efter 1-2
sek. Senere gik startspærremodulet og gav samme symptomer.

/bo

Fra : Jørgen

Dato : 10-02-05 10:25

Hej den starter i princippet fint, men går i stå efter 3-4 sek. den nærmest
dør ud .

Fra : bme

Dato : 10-02-05 10:34

"Jørgen" <joej-Remove-@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hej den starter i princippet fint, men går i stå efter 3-4 sek. den
> nærmest
> dør ud .

Har i haft en tester på den? Det kunne jo godt være bundstykket eller
startspærren der klipper strømmen til benzinpumpen.

/bo

Fra : ENN

Dato : 10-02-05 10:53

Hvad har værkstedet gjort?

Jeg ville starte med at måle benz. tryk og sætte VADIS tester til bilen, på
baggrund af benz tryk og evt. fejlkoder skulle en diagnosticering være
mulig.

Jeg har i øvrigt en brugt pumpe til en T4 liggende (kørt 14.000 km)

Er det brændstofpumpen (sidder i tanken under et dæksel under bagsædet) vil
det kunne ses på brændstoftrykket.
På siden af railen til brændstofdyserne sidder en schrader ventil - du kan
evt sætte en dæktryksmåler på og måle trykket det skal ligge på ca 3 bar.

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-05 11:41

"Jørgen" <joej-Remove-@ofir.dk> skrev i en meddelelse

| Hej den starter i princippet fint, men går i stå efter 3-4 sek. den
nærmest
| dør ud .

Hvordan dør den ud?, hvis den dør pludseligt, som når man slukker den, kunne
det være startspærren som stopper "festen". Det er hørt før med en dårlige
transponder.

Fra : Jørgen

Dato : 11-02-05 08:59

Hej igen

takker for de mange gode input.

til oplysnis kan det nævnes at det selvføægelig ;-( er en periodisk fejl.

endvidere går bilen en 3-4 sek hvorefter den langsomt dør ud. For mig lyder
det som om den ikke får brændstog længere/ andet end lige i start perioden

hilsen jørgen