Jeg har lige fået bilen klar til syn -
Fra : G.B.

Dato : 10-02-05 00:44

- sådan ser det ud.

Jeg købte privat en Volvo 460DL (1994, 217.000 km) for 20.000 kroner.
Motoren starter med det samme, spinder som en missekat, den bruger lidt
under 10 km/l benzin (bytrafik) og ingen olie.

Jeg har ofret følgende:

Nyt sidespejl (venstre side, var knækket)
Ny centrallås (var smadret)
2 støddæmpere (bagpå)
2 nye bremseskiver (også bagpå?)
Beslag til bagerste strømudtag (til jydekrogen).
Olieskift og nyt oliefilter.

Det hele har kostet mig ca. 5500.- incl. arbejdsløn. Ialt 25.500.-
Er det acceptabelt, eller er jeg blevet tørret?

Jeg skal til syn på fredag.

--
"Propaganda does not deceive people; it merely
helps them to deceive themselves." Eric Hoffer

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 10-02-05 10:54

G.B. skrev:
> Det hele har kostet mig ca. 5500.- incl. arbejdsløn. Ialt 25.500.-
> Er det acceptabelt, eller er jeg blevet tørret?

Det lyder da ok - er det en 2.0 ?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Debat om KIA biler: http://kiaforum.dyndns.dk

Fra : G.B.

Dato : 10-02-05 15:20

"Søren C. Fischer" <soren@fischer.as.invalid> skrev i meddelelsen

> Det lyder da ok - er det en 2.0 ?

Motoren? 1.8 l.

GB

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 10-02-05 22:22

On Thu, 10 Feb 2005 14:20:11 +0000, G.B. wrote:

> "Søren C. Fischer" <soren@fischer.as.invalid> skrev i meddelelsen

> Motoren? 1.8 l.

En fuldstændig ukritisk søgning på bilbasen viser at en Volve 460 fra
omkring 94 med 1.8L benzin motor og nysynet skal koste mellem 35 og
60.000kr (både forhandler og privat søgning). Så at du har brugt godt
25.000kr viser at det er ganske fornuftigt. Hvis bilen er i
fornuftig stand (rustmæssigt) så har du sandsynligvis billig bil de
næste 4 år uden de store problemer. Så kan du glæde dig over at dit
værditab er forholdsvis begrænset

Thomas

Fra : G.B.

Dato : 11-02-05 03:37

Thomas Rasmussen <thomas@p7.dk.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> fornuftig stand (rustmæssigt) så har du sandsynligvis billig bil de
> næste 4 år uden de store problemer. Så kan du glæde dig over at dit

Det lyder godt, og jeg er også glad for den!

Den lider dog af Volvo-syndromet rustne bagskærme, så jeg skal have lavet
lidt pladearbejde på den også, men det kan vente. Jeg vender tilbage med,
om den klarede synet!

Tak for info!

GB

Fra : G.B.

Dato : 11-02-05 21:52

"G.B." <nonono@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Den lider dog af Volvo-syndromet rustne bagskærme, så jeg skal have
> lavet lidt pladearbejde på den også, men det kan vente. Jeg vender
> tilbage med, om den klarede synet!

- og den dumpede på den højre bagskærm (rust, skarpe kanter), som lige skal
have en gang slib og plastic-padding indtil jeg får skrabet sammen til lidt
pladearbejde. Og nummerpladebelysningen havde en død pære, og venstre for-
blink havde mistet den gule farve. Ellers 100% OK...

GB

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 12-02-05 11:12

On Fri, 11 Feb 2005 20:52:09 +0000, G.B. wrote:

> [...]
> pladearbejde. Og nummerpladebelysningen havde en død pære, og venstre for-
> blink havde mistet den gule farve. Ellers 100% OK...

Næsten tillykke... skal den omsynes eller fik du blot påbud om at fixe
det?

Thomas

Fra : G.B.

Dato : 16-02-05 02:16

> Næsten tillykke... skal den omsynes eller fik du blot påbud om at fixe
> det?

De ville have 250 kroner til. :-|