Hvor langt skal man køre ?
Fra : Kim

Dato : 09-02-05 10:54

Hvor langt skal man køre før strømforbruget ved start
er opvejet af generatorens opladning af batteriet ?
Bilen er en Volvo 940, generatoren hedder "Bosch 55-100A",
og batteriet er et 60Ah.

Mvh, Kim

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-05 11:13

> Hvor langt skal man køre før strømforbruget ved start
> er opvejet af generatorens opladning af batteriet ?
> Bilen er en Volvo 940, generatoren hedder "Bosch 55-100A",
> og batteriet er et 60Ah.

jeg har ikke et konkret svar, men lidt info om hvad min kan..

Jeg har en 80A generator, og et 66Ah batteri.. jeg køre næsten KUN byture på
ca 5-6km pr gang, og hører tidt høj musik.. skal lige siges at jeg har en
klasse D forstærker på 800Wrms og den suger RIGTIGT meget når den spiller
max, + en 4x90Wrms klasse A+B som heller ikke er bange for at suge noget
strøm, og jeg har ingen problemer med at starte, jeg kan godt nå at lade det
jeg bruger, selv om at når jeg holder stille i lyskryds, så bruger bilen
mere power end generatoren kan levere, der ligger volten nemlig på 11V +-
0,4V med fuld skrald på anlægget.. + alt det andet gejl der er sluttet til
elnettet ))

Så en alm bil med en 100A generator burde ikke ha nogle problemer, med
mindre du altid køre med tågelygter + elbagrude + fuld power på blæseren..
men stadigt burde generatoren kunne følge med, det kan min ihvertfald, når
anlægget er slukket, eller kun spiller ved alm volumen..

Mvh
Morten
E30 325iA