/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
TDi mistede kraft
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 09-02-05 09:49

Min Seat 1,9 TDi 115 hk mistede pludselig alt sin trækkraft i går på
vej hjem...

Er det luftmassemåleren?
Nogen siger, at det er den, og nogen siger, at det ikke kan være den,
da de plejer at gå stille og roligt i stykker...

Bilen starter og kører. Men den har slet ingen kræfter, det er som at
køre med 50 hk...

Nogen råd?

Mvh. Morten Fruergaard

 
 
Ukendt (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-02-05 10:01

> Min Seat 1,9 TDi 115 hk mistede pludselig alt sin trækkraft i går på
> vej hjem...
>
> Er det luftmassemåleren?
> Nogen siger, at det er den, og nogen siger, at det ikke kan være den,
> da de plejer at gå stille og roligt i stykker...
>
> Bilen starter og kører. Men den har slet ingen kræfter, det er som at
> køre med 50 hk...

Turboen der har sat sig ??

Mvh
Morten



John Sahl (09-02-2005)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 09-02-05 10:12

Juel wrote:
> Turboen der har sat sig ??

Ah rolig nu, så er der noget større chance for at det
bare er en sprunget slange.

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!



Morten Fruergaard (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 09-02-05 10:29

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:cuck42$2c2l$1@news.cybercity.dk...
> Juel wrote:
> > Turboen der har sat sig ??
>
> Ah rolig nu, så er der noget større chance for at det
> bare er en sprunget slange.


Tja.. Den har jeg også tænkt. Havde derfor bilen på lift i går, men det er
jo svært at høre noget, når den ikke lader... :-|

Og slangerne ligger bag motoren...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også Xenonkit til eftermontering...



John Sahl (09-02-2005)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 09-02-05 10:32

Morten Fruergaard wrote:
> Tja.. Den har jeg også tænkt. Havde derfor bilen på lift i går, men
> det er jo svært at høre noget, når den ikke lader... :-|
>
> Og slangerne ligger bag motoren...

Ja, det er aldrig nemt med de slanger, nogen gange er det
dog mere tydeligt end andre at det ER det der sker.

Jeg vil dog ikke udelukke LMM'en.. Faktisk tror jeg et
'kald til Thomas Landberg kan afklare den side af sagen.

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!



Jan W Nielsen (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 09-02-05 12:19

> Ah rolig nu, så er der noget større chance for at det
> bare er en sprunget slange.

Det er meget mere sandsynligt..

Jeg er netop vendt hjem fra det arktiske Sverige, hvor vores snescootere på
en lang tur i ødemarken havde det med at smide slangen ved turboen....

Når slangen var hoppet af, kunne den 650 ccm scooter med turbo og
intercooler ikke køre mere end 90 km/t - totalt død.. ))

/Jan W Nielsen



Morten Fruergaard (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 09-02-05 10:28

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
news:4209d165$0$29284$14726298@news.sunsite.dk...
> Turboen der har sat sig ??


Tja... Alt er muligt...
Men hvis jeg kun giver lidt gas (synes jeg) kan jeg høre turboen...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også Xenonkit til eftermontering...



John Sahl (09-02-2005)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 09-02-05 10:30

Morten Fruergaard wrote:
> Men hvis jeg kun giver lidt gas (synes jeg) kan jeg høre turboen...

Tjek alle slanger i forbindelse med turboen.

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!



Morten Fruergaard (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 09-02-05 10:32

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:cucl5t$2csd$1@news.cybercity.dk...
> Morten Fruergaard wrote:
> > Men hvis jeg kun giver lidt gas (synes jeg) kan jeg høre turboen...
>
> Tjek alle slanger i forbindelse med turboen.


Ja... Men det er sgu svært...

Kan man gøre noget for at sætte tryk på turboen, mens den holder på
liften...?

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også Xenonkit til eftermontering...



John Sahl (09-02-2005)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 09-02-05 10:34

Morten Fruergaard wrote:
> Kan man gøre noget for at sætte tryk på turboen, mens den holder på
> liften...?

Ja, lade den trække rullefeltet Nej, det er ikke umiddelbart
muligt at danne noget ordentligt tryk mens bilen holder stille
desværre. Så find Bilka's parkeringsplads, bind kæresten fast
ude i motorrummet så hun kan tjekke for lækager mens du kører



--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!



Morten Fruergaard (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 09-02-05 10:45

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:cuclds$2d8r$1@news.cybercity.dk...
> Morten Fruergaard wrote:
> > Kan man gøre noget for at sætte tryk på turboen, mens den holder på
> > liften...?
>
> Ja, lade den trække rullefeltet Nej, det er ikke umiddelbart
> muligt at danne noget ordentligt tryk mens bilen holder stille
> desværre. Så find Bilka's parkeringsplads, bind kæresten fast
> ude i motorrummet så hun kan tjekke for lækager mens du kører


Hvis det er slangen der er utæt burde jeg så ikke kunne høre turboen, som
jeg plejer at kunne?


--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også Xenonkit til eftermontering...



John Sahl (09-02-2005)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 09-02-05 10:59

Morten Fruergaard wrote:
> Hvis det er slangen der er utæt burde jeg så ikke kunne høre turboen,
> som jeg plejer at kunne?

Du burde kunne høre en susen måske, og formentligt også turboen jo.

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!



phk (09-02-2005)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 09-02-05 14:40


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:4209db9b$0$29279$14726298@news.sunsite.dk...

> Hvis det er slangen der er utæt burde jeg så ikke kunne høre turboen, som
> jeg plejer at kunne?

Nej. Hvis turbotrykket forsvinder, så forsvinder turbolyden også idet den jo
ikke drejer med. Lyden fra slangen som er utæt kan du slet ikke høre.


--
Per, Esbjerg



Morten Fruergaard (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 09-02-05 14:43

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Nej. Hvis turbotrykket forsvinder, så forsvinder turbolyden også idet den
jo
> ikke drejer med. Lyden fra slangen som er utæt kan du slet ikke høre.



Hvad så hvis turboen lader, men bliver lukket ud, da wastegaten står åbne?

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også Xenonkit til eftermontering...



phk (09-02-2005)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 09-02-05 14:49


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:420a133b$0$29272$14726298@news.sunsite.dk...

> Hvad så hvis turboen lader, men bliver lukket ud, da wastegaten står åbne?

Jeg er lige så sikker som jeg kan være på at det er en slange. Der sidder en
oven på motoren på intercooleren - tror jeg det er? Der skal også gå en ind
til motorstyringen - en tynd en - til at fortælle styringen hvad trykket er.

Hvor er det du bor? Jeg kan læse fejlkoder ud? :)


--
Per, Esbjerg



Morten Fruergaard (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 09-02-05 15:18

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er lige så sikker som jeg kan være på at det er en slange. Der sidder
en
> oven på motoren på intercooleren - tror jeg det er? Der skal også gå en
ind
> til motorstyringen - en tynd en - til at fortælle styringen hvad trykket
er.
>
> Hvor er det du bor? Jeg kan læse fejlkoder ud? :)


Jeg bor i Herning, men der er ingen fejl... Har været på Seat i dag...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også Xenonkit til eftermontering...



Finn Guldmann (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 09-02-05 10:18

Morten Fruergaard skrev:

> Min Seat 1,9 TDi 115 hk mistede pludselig alt sin trækkraft i går på
> vej hjem...
> Er det luftmassemåleren?
> Nogen siger, at det er den, og nogen siger, at det ikke kan være den,
> da de plejer at gå stille og roligt i stykker...
> Bilen starter og kører. Men den har slet ingen kræfter, det er som at
> køre med 50 hk...
> Nogen råd?
>
Hvis du kan lugte diesel, kan det være dieselpumpen der er ved at stå af.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".
Hvor det ene siges bør det andet bemærkes. Hvor "kylling" kan
bruges for det ene kan "idiot" bruges for det andet.

Morten Fruergaard (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 09-02-05 10:27

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:cucki8$2blg$2@news.cybercity.dk...
> Hvis du kan lugte diesel, kan det være dieselpumpen der er ved at stå af.


Det synes jeg ikke at jeg kan...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også Xenonkit til eftermontering...



Paw Jensen (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Paw Jensen


Dato : 09-02-05 10:35

> Min Seat 1,9 TDi 115 hk mistede pludselig alt sin trækkraft i går på
> vej hjem...
>
> Er det luftmassemåleren?

Meget sansynligt......

Tændte den ingen advarselslamper ?

> Nogen siger, at det er den, og nogen siger, at det ikke kan være den,
> da de plejer at gå stille og roligt i stykker...

Ikke nødvendigvis....

>
> Bilen starter og kører. Men den har slet ingen kræfter, det er som at
> køre med 50 hk...

Væsentligt mere end du er vant til
>
> Nogen råd?

Kig en tur til Strølille, så kan du også få en tur i en rigtig bil

Så vil alt under 300 hk. føles bovlamt

Paw


> Mvh. Morten Fruergaard



Morten Fruergaard (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 09-02-05 10:39

"Paw Jensen" <Nospam@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> Tændte den ingen advarselslamper ?

Niks. Og gør det stadig ikke...

Den kom med en lille advarsel forleden, da den mistede krafterne i 2 sek.,
så kom de alle igen indtil forleden...

> > Bilen starter og kører. Men den har slet ingen kræfter, det er som at
> > køre med 50 hk...

Ja... Ca. 1/3 og intet moment...

> Kig en tur til Strølille, så kan du også få en tur i en rigtig bil
>
> Så vil alt under 300 hk. føles bovlamt

He he... Prøv 166 hk/450 hk og du hummer din slæde bort...


--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også Xenonkit til eftermontering...



Paw Jensen (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Paw Jensen


Dato : 09-02-05 10:55

> Den kom med en lille advarsel forleden, da den mistede krafterne i 2 sek.,
> så kom de alle igen indtil forleden...

Så prøv at hægte en tester på, og se om ikke den har lagret en fejl der kan
give et prej....

>> He he... Prøv 166 hk/450 hk og du hummer din slæde bort...

Hvor finder vi 450 hk ??



Morten Fruergaard (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 09-02-05 10:57

"Paw Jensen" <Nospam@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> >> He he... Prøv 166 hk/450 hk og du hummer din slæde bort...
>
> Hvor finder vi 450 hk ??


Så kg da...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også Xenonkit til eftermontering...



Paw Jensen (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Paw Jensen


Dato : 09-02-05 14:05

> > >> He he... Prøv 166 hk/450 hk og du hummer din slæde bort...
> >
> > Hvor finder vi 450 hk ??
>
>
> Så kg da...

Lad os prøve det på is, eller en våd græsplæne

Paw




martin (09-02-2005)
Kommentar
Fra : martin


Dato : 09-02-05 13:29


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
news:4209da38$0$29273$14726298@news.sunsite.dk...
> "Paw Jensen" <Nospam@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> > Tændte den ingen advarselslamper ?
>
> Niks. Og gør det stadig ikke...
>
> Den kom med en lille advarsel forleden, da den mistede krafterne i 2 sek.,
> så kom de alle igen indtil forleden...
>
> > > Bilen starter og kører. Men den har slet ingen kræfter, det er som at
> > > køre med 50 hk...
>
> Ja... Ca. 1/3 og intet moment...
>
> > Kig en tur til Strølille, så kan du også få en tur i en rigtig bil
> >
> > Så vil alt under 300 hk. føles bovlamt
>
> He he... Prøv 166 hk/450 hk og du hummer din slæde bort...
>

Jah Jah. og blah blah blah og min far kan tæve din far.

hvis man er mere en 3 sek om at gå fra 0-100 Km/t, så er man for tung i
rø....

Martin



Morten Fruergaard (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 09-02-05 13:38

"martin" <martin@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:rmnOd.37199$k4.720766@news1.nokia.com...
> > He he... Prøv 166 hk/450 hk og du hummer din slæde bort...
> >
>
> Jah Jah. og blah blah blah og min far kan tæve din far.
>
> hvis man er mere en 3 sek om at gå fra 0-100 Km/t, så er man for tung i
> rø....


Dette er dk.fritid.bil - ikke dk.fritid.motorcykel

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også Xenonkit til eftermontering...



Liquid (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Liquid


Dato : 09-02-05 11:01

"Morten Fruergaard" <morten@fruergaard.com> skrev i en meddelelse
news:c1e0d809.0502090049.122ccbc@posting.google.com...
> Min Seat 1,9 TDi 115 hk mistede pludselig alt sin trækkraft i går på
> vej hjem...
>
> Er det luftmassemåleren?

Min kammerats 115HK TDI gjorde det samme efter et service besøg hos VW - det
var blot et spændebånd der ikke var spændt ordetligt så der var røget en
trykslange af.

- Martin



Morten Fruergaard (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 09-02-05 13:33

"Liquid" <sync@liquid.dk> skrev i en meddelelse
news:rblOd.98678$Vf.3873453@news000.worldonline.dk...
> Min kammerats 115HK TDI gjorde det samme efter et service besøg hos VW -
det
> var blot et spændebånd der ikke var spændt ordetligt så der var røget en
> trykslange af.


Jeg har været ved SEAT og luftmassemåleren var stået af, så der er kommet en
ny på...


MEN det hjalp ikke...

Så pt. kan der være 3 ting galt.
1. Wastegate sat sig fast i åben pos.
2. Slange hoppet af.
3. Trykventil defekt...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også Xenonkit til eftermontering...



Finn Guldmann (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 09-02-05 16:16

Morten Fruergaard skrev:

> Jeg har været ved SEAT og luftmassemåleren var stået af, så der er kommet en
> ny på...
> MEN det hjalp ikke...
> Så pt. kan der være 3 ting galt.
> 1. Wastegate sat sig fast i åben pos.
> 2. Slange hoppet af.
> 3. Trykventil defekt...
>
Kontrollerede de ikke på værkstedet at reparationen havde den ønskede
virkning?

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".
Hvor det ene siges bør det andet bemærkes. Hvor "kylling" kan
bruges for det ene kan "idiot" bruges for det andet.

Morten Fruergaard (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 09-02-05 18:27

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:cud9hh$1cp$2@news.cybercity.dk...
> Kontrollerede de ikke på værkstedet at reparationen havde den ønskede
> virkning?


Niks. Jeg opdagede det først, da jeg kørte derfra...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også Xenonkit til eftermontering...



Liquid (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Liquid


Dato : 09-02-05 20:01

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:420a02d6$0$29284$14726298@news.sunsite.dk...
> "Liquid" <sync@liquid.dk> skrev i en meddelelse
> news:rblOd.98678$Vf.3873453@news000.worldonline.dk...
>> Min kammerats 115HK TDI gjorde det samme efter et service besøg hos VW -
> det
>> var blot et spændebånd der ikke var spændt ordetligt så der var røget en
>> trykslange af.
>
>
> Jeg har været ved SEAT og luftmassemåleren var stået af, så der er kommet
> en
> ny på...

Min kammerat fik også skiftet en GAL(?) ventil i forbindelse med det
problem. Der var sgu så mange problemer med den på det tidspunkt, så jeg kan
dårligt huske det ene problem fra det andet.

- Martin



Ukendt (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-02-05 13:39


"Liquid" <sync@liquid.dk> skrev i en meddelelse

det
| var blot et spændebånd der ikke var spændt ordetligt så der var røget en
| trykslange af.
|
Bingo, sidst der var noget lign. her i grp., var det slangen til
intercooleren som var kravlet af. LMM kan ikke mærkes så pludseligt.



Morten Fruergaard (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 09-02-05 13:39

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Bingo, sidst der var noget lign. her i grp., var det slangen til
> intercooleren som var kravlet af. LMM kan ikke mærkes så pludseligt.


Det skal jeg ikke kunne sige, men det var i hvert fald ikke (kun) den...


--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også Xenonkit til eftermontering...



David Bjergsø (09-02-2005)
Kommentar
Fra : David Bjergsø


Dato : 09-02-05 14:01


>
> Det skal jeg ikke kunne sige, men det var i hvert fald ikke (kun) den...
>

Mit bud er at din LMM har været død længe, og dermed kørt med forkert
blandingi længere tid ..... jeg har ladet mig fortælle at lambdasonden
bliver rigtig ked af det hvis man kører for længe med det..... hvad det så
giver af symptomer, skal jeg ikke kunne sige ...

Jeg fik i øvrigt taget mig sammen til at skifte min LMM på min T4 TDi ...
Wow ..... pas på, her kommer farmand for fulde gardiner ..

Håber du får det løst .. det tærrer for meget på psyken når dytten ikke
kører godt ....

/David


Morten Fruergaard (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 09-02-05 14:07

"David Bjergsø" <davidb@indutek.com> skrev i en meddelelse
> Mit bud er at din LMM har været død længe, og dermed kørt med forkert
> blandingi længere tid ..... jeg har ladet mig fortælle at lambdasonden
> bliver rigtig ked af det hvis man kører for længe med det..... hvad det så
> giver af symptomer, skal jeg ikke kunne sige ...

Nogen der ved det?

Kan en lambdasonde dø af at LMM ikke virker?
LMM er skiftet, den var defekt.

> Jeg fik i øvrigt taget mig sammen til at skifte min LMM på min T4 TDi ...
> Wow ..... pas på, her kommer farmand for fulde gardiner ..

Min smider med en boks 146,8 hk og 345 Nm, så helt død kan den jo ikke være.
Det er målt for ca. 2 md siden og jeg har ikke bemærket mistet trækkraft. Så
sent som i sidste uge tog jeg en muskeltur med min svoger, som har en søster
bil med samme motor/gear, dog uden ship. Min lagde bare fra land i forhold
til hans. Så jeg tror ikke, at LMM har været helt død...

> Håber du får det løst .. det tærrer for meget på psyken når dytten ikke
> kører godt ....

Det er specielt træls når jeg triller 250 km/dag...


--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også Xenonkit til eftermontering...



Torben Madsen (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Torben Madsen


Dato : 09-02-05 15:12


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:420a0af6$0$29277$14726298@news.sunsite.dk...

> Nogen der ved det?
>
> Kan en lambdasonde dø af at LMM ikke virker?
> LMM er skiftet, den var defekt.
>
Er du helt sikker på at der er en lambdasonde på din bil? - nu er det jo
altså en diesel......

mvh
Torben Madsen



Morten Fruergaard (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 09-02-05 15:19

"Torben Madsen" <torben@vw-madsen.dk> skrev i en meddelelse
> Er du helt sikker på at der er en lambdasonde på din bil? - nu er det jo
> altså en diesel......


Aner det ikke...

Du siger det som om, at det kun er en benzinting...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også Xenonkit til eftermontering...



Torben Madsen (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Torben Madsen


Dato : 09-02-05 15:24


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:420a1bba$0$29282$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Aner det ikke...
>
> Du siger det som om, at det kun er en benzinting...
>
> --
> Mvh. Morten Fruergaard
> www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
> 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
> Nu også Xenonkit til eftermontering...
>
Ja nemli ja! - skal vi sige det sådan: Jeg kører selv i en Golf 4 110 HK -
den har ikke nogen. Jeg har en 150 HK Tdi stående på lager til bedre tider -
den har heller ikke nogen....

mvh
Torben Madsen



Ukendt (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-02-05 14:14


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse
|
| Det skal jeg ikke kunne sige, men det var i hvert fald ikke (kun) den...
|
Pil kablet af til LMM'en, så den går i "nødprgm.." Der skulle helst mærkes
forskel, hvis den ikke allerede er der, men som skrevet tror jeg det er mere
end den.



Morten Fruergaard (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 09-02-05 14:17

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Pil kablet af til LMM'en, så den går i "nødprgm.." Der skulle helst
mærkes
> forskel, hvis den ikke allerede er der, men som skrevet tror jeg det er
mere
> end den.

Og som jeg skrev, så er det ikke (kun) den.. For der var fejl, og den er
skiftet, men det har ikke hjulpet...
Så den skal på værksted på tirsdag. Så hvis der er nogen der møder en
Alhambra med en 1,9 SDI motor, så er det mig...

Værkstedet kunne ikke måle noget ladertryk what so ever...


--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også Xenonkit til eftermontering...



Ukendt (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-02-05 14:41

"> Værkstedet kunne ikke måle noget ladertryk what so ever...

Gætter stadigt på en død turbo, ellers ville du kunne høre den.. SPECIELT
med en åben slange !!

Mvh
Morten



phk (09-02-2005)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 09-02-05 14:42


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:420a043b$0$29283$14726298@news.sunsite.dk...
> "Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse
>> Bingo, sidst der var noget lign. her i grp., var det slangen til
>> intercooleren som var kravlet af. LMM kan ikke mærkes så pludseligt.

> Det skal jeg ikke kunne sige, men det var i hvert fald ikke (kun) den...

Nu tørrer de ikke den LFM af på dig vel, - de kan sgu sætte den gamle i igen
hvis de vil have penge!

Har du fået lavet en fejludlæsning på den?


--
Per, Esbjerg



Morten Fruergaard (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 09-02-05 15:20

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Har du fået lavet en fejludlæsning på den?


Ja. Før, så var der fejl. Efter udskifning, inen fejl...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også Xenonkit til eftermontering...



phk (09-02-2005)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 09-02-05 16:57


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:420a1be3$0$29281$14726298@news.sunsite.dk...
> "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
>> Har du fået lavet en fejludlæsning på den?

> Ja. Før, så var der fejl. Efter udskifning, inen fejl...

Men hvad var fejlmeldingen?

Selv om der er en forfærdelig dårlig LMM behøver den ikke skrive
fejlmeldinger - det gør den først når den kommer langt ud af tolerancen.


--
Per, Esbjerg



Morten Fruergaard (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 09-02-05 18:27

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Men hvad var fejlmeldingen?
>
> Selv om der er en forfærdelig dårlig LMM behøver den ikke skrive
> fejlmeldinger - det gør den først når den kommer langt ud af tolerancen.

Så vidt jeg husker var det noget med en urimelig værdi eller lign...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også Xenonkit til eftermontering...



phk (09-02-2005)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 09-02-05 14:39


"Morten Fruergaard" <morten@fruergaard.com> skrev i en meddelelse
news:c1e0d809.0502090049.122ccbc@posting.google.com...
> Min Seat 1,9 TDi 115 hk mistede pludselig alt sin trækkraft i går på
> vej hjem...
>
> Er det luftmassemåleren?

Nahh...

Der sidder nogle tynde slanger rundt omkring i motorrummet, prøv at checke
dem. De er lidt tykkere end knallertbenzinslanger. Det er formentlig en af
dem der ikke har kunnet klare trykket.


--
Per, Esbjerg



phk (09-02-2005)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 09-02-05 14:47


"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:420a123e$0$48622$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> Der sidder nogle tynde slanger rundt omkring i motorrummet, prøv at checke
> dem. De er lidt tykkere end knallertbenzinslanger. Det er formentlig en af
> dem der ikke har kunnet klare trykket.

Og for lige at imødegå andres påstande her - man kan _ikke_ høre susen fra
slangen.

Been there - not heard anything!


--
Per, Esbjerg



John Sahl (09-02-2005)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 09-02-05 15:17

phk wrote:
> Og for lige at imødegå andres påstande her - man kan _ikke_ høre
> susen fra slangen.
>
> Been there - not heard anything!

Det kan man nu som regel på de turbobiler jeg kender mest
til, nemlig Uno Turbo'en

Og det er altså heller ikke de tynde slanger der generelt ikke
kan tåle trykket. Jeg tror på det er en slange.

Så vidt jeg husker sidder der en Bosch plast BOV på sådan
en VAG ting? Den koster vist kun 350,- så det er også værd
at tjekke.

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!



Torben Madsen (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Torben Madsen


Dato : 09-02-05 15:21


"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:cud606$2v8n$1@news.cybercity.dk...
>> Så vidt jeg husker sidder der en Bosch plast BOV på sådan
> en VAG ting? Den koster vist kun 350,- så det er også værd
> at tjekke.
>
> --
> John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!
>
Nu er der tale om en Tdi - den har sgu ingen BOV. Du har vist leget for
meget med benzinbiler....

mvh
Torben Madsen



John Sahl (09-02-2005)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 09-02-05 15:29

Torben Madsen wrote:
> Nu er der tale om en Tdi - den har sgu ingen BOV. Du har vist leget
> for meget med benzinbiler....

Jeg har KUN leget med benzinere Nåh, men uanset tror jeg
stadig på en slange.

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!



Thunderbird [7100] (14-02-2005)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 14-02-05 20:33

On Wed, 9 Feb 2005 15:20:30 +0100, "Torben Madsen" <torben@vw-madsen.dk>
wrote:

>
>"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
>news:cud606$2v8n$1@news.cybercity.dk...
>>> Så vidt jeg husker sidder der en Bosch plast BOV på sådan
>> en VAG ting? Den koster vist kun 350,- så det er også værd
>> at tjekke.
>>
>> --
>> John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!
>>
>Nu er der tale om en Tdi - den har sgu ingen BOV. Du har vist leget for
>meget med benzinbiler....

Hvorfor har en Diesle så ikke en BOV, den har vel også behov for at
kunne slippe ladetrykket ud og ikke bare kaste det tilbage i turboen.
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Torben Madsen (14-02-2005)
Kommentar
Fra : Torben Madsen


Dato : 14-02-05 20:42


"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
news:26v1119qjsnlgu73o0nkch14lvhhs4h6go@4ax.com...
> On Wed, 9 Feb 2005 15:20:30 +0100, "Torben Madsen" <torben@vw-madsen.dk>
> wrote:
>
> Hvorfor har en Diesle så ikke en BOV, den har vel også behov for at
> kunne slippe ladetrykket ud og ikke bare kaste det tilbage i turboen.
> --
> Mvh
> Flemming Jacobsen


På en benzinbil med turbo har man en BOV fordi der vil opstå et højt tryk
tilbage mod turboen, når speederen slippes. Det er fordi at luftspjældet
lukkes, så turboen ikke kan komme af med luften. Så har man en BOV, som
åbner ved et lidt højere tryk end bilen ellers kører med, så turboen kan
komme af med luften af den vej. På en dieseldrevet bliver brændstoffet
sprøjtet ind via en dyse direkte i cylinderen. Speederpositionen ændrer den
mængde diesel, som sprøjtes ind i cylinderen, men man lukker ikke noget
luftspjæld. Derfor blokerer man ikke for at turboladeren kan komme af med
luften og BOV'en er altså overflødig.

mvh
Torben Madsen



Mikkel Vitus (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Mikkel Vitus


Dato : 09-02-05 14:55


"> Er det luftmassemåleren?
> Nogen siger, at det er den, og nogen siger, at det ikke kan være den,
> da de plejer at gå stille og roligt i stykker...

Det tror jeg roligt at du kan regne med. På min Leon gik luftmassemåleren
også lige pludseligt. Det var ikke skidesjovt at køre over Kassel bakker i
noget der havde kræfter som en mascot.

Ind til Seat, de udlæser fejlkoderne.

/Mikkel



Gismo (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Gismo


Dato : 09-02-05 15:17

Mikkel Vitus wrote:
> "> Er det luftmassemåleren?

Er der nogen der kan kender reservedels nr.

Det kunne være det var billigere i Tyskland.

Jeg har en PD 100 Passat 3B
Gismo.



Torben Madsen (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Torben Madsen


Dato : 09-02-05 15:58


"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:420a1b7b$0$23089$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Mikkel Vitus wrote:
> > "> Er det luftmassemåleren?
>
> Er der nogen der kan kender reservedels nr.
>
> Det kunne være det var billigere i Tyskland.
>
> Jeg har en PD 100 Passat 3B
> Gismo.
>
Jeg har da et par numre:

06A 906 461 Passer til ALH, AGR, AHF og ASV motorerne
038 906 461 B Passer til ATD og AXR motorerne
074 906 461 B Passer til ARL og ASZ motorerne

mvh
Torben Madsen



Morten Fruergaard (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 09-02-05 15:50

"Mikkel Vitus" <none@none.dk> skrev i en meddelelse
> Ind til Seat, de udlæser fejlkoderne.


Been there, done that.

Den var defekt, skiftet, men det har ikke hjulpet...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også Xenonkit til eftermontering...



phk (09-02-2005)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 09-02-05 17:01


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:420a2317$0$29280$14726298@news.sunsite.dk...
> "Mikkel Vitus" <none@none.dk> skrev i en meddelelse
>> Ind til Seat, de udlæser fejlkoderne.

> Been there, done that.
>
> Den var defekt, skiftet, men det har ikke hjulpet...

Jeg tror helt sikkert du skal prøve et andet værksted - og få din originale
LMM tilbage.

En af de tynde slanger, du! Den der sidder på intercooleren :)


--
Per, Esbjerg



Morten Fruergaard (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 09-02-05 18:30

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg tror helt sikkert du skal prøve et andet værksted - og få din
originale
> LMM tilbage.

Nu så jeg selv, at den meldte fejl først gang han testede. Så slettede han
fejlene og testede igen - fejlen var der stadig. LMM skiftet, testen
fejlfri...

Forhandleren hvor jeg købte bilen er blevet faktureret for LMM, jeg betalt
150 kr. for montering og diverse udlæsninger...

>
> En af de tynde slanger, du! Den der sidder på intercooleren :)

Fejlen fundet...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også Xenonkit til eftermontering...



Jan Vennike (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Jan Vennike


Dato : 09-02-05 18:19




"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:420a2317$0$29280$14726298@news.sunsite.dk...
> "Mikkel Vitus" <none@none.dk> skrev i en meddelelse
>> Ind til Seat, de udlæser fejlkoderne.
>
>
> Been there, done that.
>
> Den var defekt, skiftet, men det har ikke hjulpet...
>
> --
> Mvh. Morten Fruergaard
> www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
> 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
> Nu også Xenonkit til eftermontering...
>

Jeg HAR været det cirkus igennem.

I 1½ år bøvlede de med min Seat Toledo 1.9 TDi - den var også noget sløv.

Til sidst var der et kvikt hoved der foreslog at skifte selve styringen - og
det hjalp.

Men inden da havde jeg været igennem skift af LMM, diverse slanger o.m.a.

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me
VW Caravelle '82 sælges - www.vennike.dk/bus



Morten Fruergaard (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 09-02-05 18:31

"Morten Fruergaard" <morten@fruergaard.com> skrev i en meddelelse
> Nogen råd?


Jep. Prøv at kontroller slangen bag på turboen. Den er helt sikkert brændt
over af udstødningen...

30 min på liften og en hel masse heste rigere...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også Xenonkit til eftermontering...



Ukendt (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-02-05 19:07

> Jep. Prøv at kontroller slangen bag på turboen. Den er helt sikkert brændt
> over af udstødningen...
>
> 30 min på liften og en hel masse heste rigere...

Super, men så fik jeg jo ikke ret :o/ hehe

Mvh
Morten



Morten Fruergaard (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 09-02-05 20:22

"Juel" <xSnAbElAstarchild.danmark> skrev i en meddelelse
> Super, men så fik jeg jo ikke ret :o/ hehe


Tja. Jeg ved ikke helt om jeg vil sige heldigvis...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også Xenonkit til eftermontering...



phk (09-02-2005)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 09-02-05 19:10


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:420a48f7$0$29274$14726298@news.sunsite.dk...
> "Morten Fruergaard" <morten@fruergaard.com> skrev i en meddelelse
>> Nogen råd?
>
>
> Jep. Prøv at kontroller slangen bag på turboen. Den er helt sikkert brændt
> over af udstødningen...
>
> 30 min på liften og en hel masse heste rigere...

Og også en del klogere ;)


--
Per, Esbjerg



Morten Fruergaard (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 09-02-05 20:21

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Og også en del klogere ;)


Arh.. En del og en del...

Jeg vil sige, at der skal mere til før jeg vil sige, at det er en del...


--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også Xenonkit til eftermontering...



Jørgen M. Rasmussen (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 09-02-05 20:52


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse

> Jep. Prøv at kontroller slangen bag på turboen. Den er helt sikkert brændt
> over af udstødningen...
>
Yes, det var det jeg sagde, det var i de regioner prob. lå. Hvilken ende af
slangen du skal begynde at lede, kan være ligemeget, man starter altid i den
forkerte ;)).



Morten Fruergaard (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 09-02-05 21:20

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
> Yes, det var det jeg sagde, det var i de regioner prob. lå. Hvilken ende
af
> slangen du skal begynde at lede, kan være ligemeget, man starter altid i
den
> forkerte ;)).


Niks.

Da jeg fik bundpladen af fandt jeg det efter 4 sek...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også Xenonkit til eftermontering...



.°o.O Thomas O.o°. (10-02-2005)
Kommentar
Fra : .°o.O Thomas O.o°.


Dato : 10-02-05 10:02

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:420a7074$0$29277$14726298@news.sunsite.dk...
> Da jeg fik bundpladen af fandt jeg det efter 4 sek...

Tankevækkende at et Seat værksted ikke lige bruger de minutter på at kigge
efter utætte slanger...

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam
Lej GRATIS alle de DVD film du vil i 14 dage - www.digitarian.dk - gavekode:
34741



Morten Fruergaard (10-02-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 10-02-05 10:27

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> skrev i en meddelelse
> Tankevækkende at et Seat værksted ikke lige bruger de minutter på at kigge
> efter utætte slanger...

Det ville de også gerne, men jeg ville ikke betale for det.
Og 150 kr. for diverse udlæsninger samt udskiftning er ikke dyrt...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også Xenonkit til eftermontering...



Gismo (10-02-2005)
Kommentar
Fra : Gismo


Dato : 10-02-05 12:55

Morten Fruergaard wrote:
>
> Det ville de også gerne, men jeg ville ikke betale for det.
> Og 150 kr. for diverse udlæsninger samt udskiftning er ikke dyrt...

Hvor ligger din seat mekker?

Gismo



Morten Fruergaard (10-02-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 10-02-05 13:29

Gismo telepaterede følgende til sin PC:
> > Det ville de også gerne, men jeg ville ikke betale for det.
> > Og 150 kr. for diverse udlæsninger samt udskiftning er ikke dyrt...
>
> Hvor ligger din seat mekker?

Jeg har som sådan ikke nogen. Jeg brugte Seat i Randers...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også Xenonkit til eftermontering...



Søren Wind (12-02-2005)
Kommentar
Fra : Søren Wind


Dato : 12-02-05 00:13

Morten.. Ryger den mere end normalt ?

>> > Det ville de også gerne, men jeg ville ikke betale for det.
>> > Og 150 kr. for diverse udlæsninger samt udskiftning er ikke dyrt...




Morten Fruergaard (12-02-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 12-02-05 09:16

Søren Wind telepaterede følgende til sin PC:
> Morten.. Ryger den mere end normalt ?

Jeg har ikke bemærket at den ryger...

hvorfor?

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også Xenonkit til eftermontering...



Anne & Torben (12-02-2005)
Kommentar
Fra : Anne & Torben


Dato : 12-02-05 09:39

Hej.

Skete det meget pludseligt?
Jeg kører lidt afløser ved en taxavognmand der udelukkende bruger VW.
Han oplevede det samme. En Passat 130Hk TDI med manuek gear.
Op af en lille bakke med 4 personer.
Pludselig lød det som om den døjede med at række vejret.
Den kunne absolut ingenting. Kunne vist nok lige slæbe sig selv med 5
personer i 1 gear. Det var katalysatoren der var faldet sammen.

Mvh
Torben.


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
news:420dbb07$0$29280$14726298@news.sunsite.dk...
> Søren Wind telepaterede følgende til sin PC:
>> Morten.. Ryger den mere end normalt ?
>
> Jeg har ikke bemærket at den ryger...
>
> hvorfor?
>
> --
> Mvh. Morten Fruergaard
> www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
> 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
> Nu også Xenonkit til eftermontering...
>




Morten Fruergaard (12-02-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 12-02-05 10:02

Anne & Torben telepaterede følgende til sin PC:
> Skete det meget pludseligt?

Jep..

Der var en slage til turboen der gik hul på, så...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også Xenonkit til eftermontering...



Snusken (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Snusken


Dato : 09-02-05 20:51

Hvorfor slangen for tæt på udstødningen ?
VAG bøf eller har slangen været skiftet tidligere ..

mvh eric

Morten Fruergaard skrev:
> "Morten Fruergaard" <morten@fruergaard.com> skrev i en meddelelse
>
>>Nogen råd?
>
>
>
> Jep. Prøv at kontroller slangen bag på turboen. Den er helt sikkert brændt
> over af udstødningen...
>
> 30 min på liften og en hel masse heste rigere...
>


Morten Fruergaard (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 09-02-05 21:22

"Snusken" <snusken@ko_og_kyllingpc.nu> skrev i en meddelelse
> Hvorfor slangen for tæt på udstødningen ?

Svært at sige... Det så meget originalt ud. Den lå bare på den forkerte
side af styretøjet. Den ligger nu på den anden side langt fra noget varmt..


--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også Xenonkit til eftermontering...



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408634
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste