Hmmm... Hvad nu?
Fra : rrrolighed@hot*NOSPA~

Dato : 08-02-05 22:16

Hej alle

Jeg er simpelthen i vildrede med hvad jeg nu skal gøre... om noget!?!

I dag parkerede jeg i en garage(port) i det indre Århus (en af 4 ved
siden af hinanden)... En god gammeldags en med port der
trækkes/svinges ned oppefra og lukkes med sådan et gammeldags
drejehåndtag med nøglehul i midten.

Jeg har af en bekendt som kører som salgskonsulent fået at vide at
disse garager tilhører "Bruuns Galleri" (storcenter i midt-århus) som
ligger lige ved siden af. "Han bruger dem altid når han er i Århus og
det skulle være helt ok... De er beregnet til kunder - der er bare
ikke så mange der ved det".

I dag har jeg så været til et heldagsseminar i netop Bruuns galleri og
parkerede så netop der fordi det er så praktisk... Og åbentbart
gratis!?! Jeg må da indrømme jeg har været skeptisk og tænkt at det
måtte være for godt til at være sandt - men på den anden side så var
det værste der kunne ske jo være at jeg fik en P-bøde - og så ville
jeg jo blive SÅ klog.

However... I dag da jeg så kommer ud fra Bruuns Galleri er
garageporten blevet lukket og låst!!! Shit!!!
Heldigvis ligger min frisør lige ved siden af garagerne, så det første
jeg gør er at smutte derind og spørge om de tilfældigvis ved hvor jeg
kan henvende mig. "Jo jo... De tilhører Århus United (tidligere hed
det Århus Olie) lige ovre på hjørnet."

Så for pokker... Men jeg drøner derover og når lige at få fat på
receptionisten der er på vej hjem (fyraften kl. 16). Og sørme ja...
Det ER deres garager - og deres direktør har været rasende over at
nogen havde tage én af deres 4 garager. Ups - det var ikke så godt,
men sådan og sådan og jeg beklager etc.! Jeg får en nøgle af damen og
får min bil låst ud.

Da jeg vender tilbage for at kører derfra ser jeg til min skræk at
garageporten åbentbart kun lige har kunne lukkes for bagenden af min
bil... Eller rettere - det kunne den ikke! For på min bagkofanger er
der efterladt en ordentlig samling ridser... Den er nærmest lidt
matslebet på et godt område hvor træporten har haft fat!

Så hvad nu? Jeg kan da forstå hvis manden er gal over jeg har lånt en
parkeringsplads... Men intet sted står der "PRIVAT", nummerpladenummer
eller firmanavn... INTET! Og jeg var jo om ikke andet af den
overbevisning at hvis pladserne tilhørte et firma, var det Bruuns
Galleri!?!
Altså sidder jeg nu og er godt muggen på hr. direktør... Synes han
burde have en regning på en lakering af min kofanger - selvom jeg jo
åbentbart holdt på privat område kan han da ikke bare "maltraktere"
min bil? Jeg havde "gladeligt" betalt en parkeringsbøde... Og de kunne
for den sags skyld have slæbt min bil væk... Men at "ødelægge" min
bagkofanger synes jeg er over grænsen.

Hvad synes I?

/Rolighed

Fra : John Sahl

Dato : 08-02-05 22:23

rrrolighed@hot*NOSPAM*mail.com wrote:
> Hvad synes I?

Glem sagen og kom videre. Sure lærepenge, men faktisk ville
jeg synes du var temmelig uforskammet hvis du gik efter at få
dem til at erstatte det.

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : rrrolighed@hot*NOSPA~

Dato : 08-02-05 22:35

On Tue, 8 Feb 2005 22:23:25 +0100, "John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk>
wrote:
>Glem sagen og kom videre. Sure lærepenge, men faktisk ville
>jeg synes du var temmelig uforskammet hvis du gik efter at få
>dem til at erstatte det.

Hej John

Jeg er som sådan nok kommet til samme konklusion. Alligevel nager
det... Hvor skulle jeg så have "trukket grænsen"? Eller mener du, at
jeg overhovedet ikke er en position til at trække en? Hvad hvis der
var røget en baglygte? Eller en bagrude?

/Rolighed

Fra : John Sahl

Dato : 08-02-05 22:44

rrrolighed@hot*NOSPAM*mail.com wrote:
> Hej John

Hej René,

> [...]
> jeg overhovedet ikke er en position til at trække en? Hvad hvis der
> var røget en baglygte? Eller en bagrude?

Jeg ville som du også være _temmelig_ irriteret, og tænke
de samme tanker som du, men på samme tid er det lidt
noget af en risiko, man egentligt godt ved man tager i
situationen. Nu var det så bare således at i stedet for at
parkere på en stor parkeringsplads så skete det i en anden
mands garage

Hvad hvis du havde brugt den garage 40 gange? Så havde
du trods alt sparet mange penge, men nu nåede du bare ikke
at bruge den så mange gange.

Jeg tvivler meget på at vedkommende der har lukket porten
ned i din bil med vilje. I mine tanker forestiller jeg mig at
porten går lidt trægt og at det er et rent uheld.

Men ja, jeg ved sgu egentligt ikke hvor grænsen går, det er
der kun en der kan bestemme, nemlig dig *S*

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Leonard

Dato : 08-02-05 22:26

rrrolighed@hot*NOSPAM*mail.com wrote:

>Men at "ødelægge" min
>bagkofanger synes jeg er over grænsen.

Du får pokkers svært ved at bevise noget som helst og direktøren eller
hvem der nu har lukket porten for at låse din bil inde er nok heller
ikke meget for at indrømme noget som helst.

Men du kunne jo forsøge dig med at sende en flaske rødvin som
undskyldning for din bommert og samtidig gøre opmærksom på din
opdagelse.

Jeg tror dog ikke på at du får noget ud af det, men så omikke andet
kan du glæde dig over at du har undskyldt din brøde ...

--
Leonard

Fra : rrrolighed@hot*NOSPA~

Dato : 08-02-05 22:40

On Tue, 08 Feb 2005 22:26:20 +0100, Leonard <usenet@leonard.dk> wrote:

>Du får pokkers svært ved at bevise noget som helst og direktøren eller
>hvem der nu har lukket porten for at låse din bil inde er nok heller
>ikke meget for at indrømme noget som helst.

Ja, du har nok ret. Jeg kan tænke mig, at den kollega der fulgtes med
mig (han skulle køres hjem) ikke duer til noget som et "vidne".

>Men du kunne jo forsøge dig med at sende en flaske rødvin som
>undskyldning for din bommert og samtidig gøre opmærksom på din
>opdagelse.

Rigtig sjov idé... Den vil jeg tænke over! Om ikke andet får man da en
sjov historie at fortælle "sine børnebørn". Og hvem ved om ikke også
en direktør kan have humor?

>Jeg tror dog ikke på at du får noget ud af det, men så omikke andet
>kan du glæde dig over at du har undskyldt din brøde ...

Næh, sådan er det nok bare. Men altså - "min brøde"... Jeg synes ikke
at jeg var i SÅ ond tro?

/Rolighed

Fra : Rander

Dato : 08-02-05 23:13

Tue, 08 Feb 2005 22:40:27 +0100 brugte rrrolighed@hot*NOSPAM*mail.com 24
linier på at fortælle dette til dk.fritid.bil:

>Næh, sådan er det nok bare. Men altså - "min brøde"... Jeg synes ikke
>at jeg var i SÅ ond tro?

Næh, men i det mindste kunne du da have spurgt inde hos Bruun om det nu
også VAR deres garager. Så jeg er bange for at du selv hænger på det hele,
under overskriften "ubetænksomhed"...

http://rander.dk (temporarily down!) Do not try this on Linux!

Min søn er åndssvag og som sådan ansat i min forretning. (Skadesanmeldelse)

Fra : Klaus Kjærgaard

Dato : 08-02-05 22:28

On Tue, 08 Feb 2005 22:16:12 +0100, rrrolighed@hot*NOSPAM*mail.com
wrote:

> [...]
>min bil? Jeg havde "gladeligt" betalt en parkeringsbøde... Og de kunne
>for den sags skyld have slæbt min bil væk... Men at "ødelægge" min

Surt show, tal med dit forsikringsselskab. De har sikkert prøvet noget
lignende.
Jet har ikke hørt, at selvtægt er blevet lovligt, så han må ikke
skamfere din bil, selvom han ikke kan lide den.

Vh.
Klaus

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-02-05 22:44

rrrolighed@hot*NOSPAM*mail.com wrote:

> Så hvad nu? Jeg kan da forstå hvis manden er gal over jeg har lånt en
> parkeringsplads... Men intet sted står der "PRIVAT", nummerpladenummer
> eller firmanavn... INTET!

Jeg har endnu aldrig set en garage, hvor der var sat den slags skilte op,
men det har du måske derhjemme ?
Jeg ville ALDRIG parkere i en fremmed garage, hvis ikke jeg var 100% sikker
på, at det var OK og at jeg havde fået lov af ejeren.

> [...]
> min bil? Jeg havde "gladeligt" betalt en parkeringsbøde... Og de kunne
> for den sags skyld have slæbt min bil væk... Men at "ødelægge" min

Hvis det "kun" er ridser du har fået i kofangeren, så kan det være at de kan
poleres væk, det koster kun en brøkdel af en lakering og vil måske endda
være billigere end hvis du havde fået en parkeringsbøde

> Hvad synes I?

Hvis det var mig, så ville jeg selv æde den.
Jeg ville synes at det var meget pinligt, at parkere i en fremmed garage og
ville bare forsøge at "glemme" sagen hurtigst muligt

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer

Fra : rrrolighed@hot*NOSPA~

Dato : 08-02-05 23:19

On Tue, 8 Feb 2005 22:43:47 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

>Jeg har endnu aldrig set en garage, hvor der var sat den slags skilte op,
>men det har du måske derhjemme ?

Ehhh... Eksempel nummer 1 kunne da være garagerne umiddelbart bag de
aktuelle... Disse er er markerede med PRIVAT skilte hvorfor jeg
naturligvis ikke kunne drømme om at parkere der. Eksempel nummer 2
kunne være min arbejdsplads der også har markeret hver plads i garagen
med firmanavn!

>Jeg ville ALDRIG parkere i en fremmed garage, hvis ikke jeg var 100% sikker
>på, at det var OK og at jeg havde fået lov af ejeren.

Fair nok - hvis du virkelig ikke kunne drømme om det.

>Hvis det "kun" er ridser du har fået i kofangeren, så kan det være at de kan
>poleres væk, det koster kun en brøkdel af en lakering og vil måske endda
>være billigere end hvis du havde fået en parkeringsbøde

Har du lige et vidundermiddel på tungen... Jeg er da absolut villig
til at forsøge. Hellere det end at skulle til "al det
værkstedshalløj"!

>Hvis det var mig, så ville jeg selv æde den.
>Jeg ville synes at det var meget pinligt, at parkere i en fremmed garage og
>ville bare forsøge at "glemme" sagen hurtigst muligt

Er det virkelig så vildt det jeg har gjort... Har ingen at svarerne
her i gruppen nogensinde "været så pinlige" at parkere på en plads
uden ejermarkering?

/Rolighed

Fra : John Sahl

Dato : 08-02-05 23:50

rrrolighed@hot*NOSPAM*mail.com wrote:
> Er det virkelig så vildt det jeg har gjort... Har ingen at svarerne
> her i gruppen nogensinde "været så pinlige" at parkere på en plads
> uden ejermarkering?

Jo, men som jeg skrev tidligere, så har man i de tilfælde
også en fornemmelse af at det ikke er helt rigtigt det man
gør og dermed selv må tage de eventuelle konsekvenser
der måtte komme.

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Uffe Ravn

Dato : 09-02-05 00:00

<rrrolighed@hot*NOSPAM*mail.com> skrev

> Er det virkelig så vildt det jeg har gjort... Har ingen at svarerne
> her i gruppen nogensinde "været så pinlige" at parkere på en plads
> uden ejermarkering?

Pointen er vel at man, når vi taler om garager, kun parkerer i dem der ER
ejermarkering på, eksempelvis. "Kundeparkering for Tandlæge Toft" eller "kun
for kunder til posthuset" mm. En garage må formodes at være privat domæne.
Hvis du endelig skal være irretert, så vær det på den person der
misinformerede dig fra start af.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : J.K.Arning

Dato : 09-02-05 10:02

On Tue, 08 Feb 2005 23:18:52 +0100, rrrolighed@hot*NOSPAM*mail.com in
newsgroup dk.fritid.bil wrote:

> Er det virkelig så vildt det jeg har gjort... Har ingen at svarerne
> her i gruppen nogensinde "været så pinlige" at parkere på en plads
> uden ejermarkering?

Der er forskel på en "plads" og en garage som du beskriver .. jeg har
endnu ikke set en garage som beskrevet der var tilgængelig for
offentligheden .. her i Kbh er det faktisk en kostbar affære at have en
garage da de mange steder udlejes for 5 - 600+ kr. pr. månede.

Men jeg har engang på englandsvej (mener jeg det var) holdt på en
tankstations klargøreings plads .. i ved de pladser under halvtag med
støvsuger m.m. for at fylde olie på bilen .. da der lige vedsiden af
ligger en kvickly smuttede jeg derind for at handle og da jeg kom ud
havde tankstationens forvalter eller ejer stillet sin firmabil bag min
og jeg kunne ikke komme ud. Pointen var at han var rasende over at finde
en bil på pladsen hvor der ikke stod nogle ved sidenaf og støvsugede
eller lignende. Det er vel ok og jeg fik da min bil igen og jeg vidste
udemærket da jeg gik over i kvickly at jeg strammede den ved at lade
bilen stå hvor jeg gjore.

Hvad din skade angår ville det blive uhyre svært at placere et ansvar
for hvem har gjort hvad ? Det er med sikkerhed en ansat iformaet der har
fået til opgave at sætte den nyindkøbte hængelås på porten og du får
næppe vedkommende til at indrømme noget .. især ikke når chefen nu i
forvejen er rasende over hele affæren.

--
Regards J.K.Arning :: 09-02-2005 09:52:31 :: http://arning.dk
Og husk nu "Din tisser er dit tempel - Pas godt på den"

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-02-05 10:20

<snip>

Moralen må være at man, hvis man parkerer i andres garager, skal gøre
det så porten ikke kan lukkes.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".

Fra : Klaus A

Dato : 09-02-05 17:41

<rrrolighed@hot*NOSPAM*mail.com> skrev i en meddelelse

> Er det virkelig så vildt det jeg har gjort... Har ingen at svarerne
> her i gruppen nogensinde "været så pinlige" at parkere på en plads
> uden ejermarkering?

Jeg har tidligere i kraft af bijob som vicevært for to ejendomme med fælles
(privat) parkeringsgård, flere gange spærret "flugtvejen" for ulovligt
parkede biler. Det var som regel noget de kunne forstå. Især hvis der gik
lidt tid inden de kom ud igen.

Denne fremgangsmåde kan dog ikke anbefales, da mange føler sig meget
provokeret.

Klaus A

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-02-05 17:57

> Har du lige et vidundermiddel på tungen... Jeg er da absolut villig
> til at forsøge. Hellere det end at skulle til "al det
> værkstedshalløj"!

Du kan evt. prøve at se her:
www.ridserilakken.dk
hvor du kan kontakte et malerværksted i dit lokal område og få en pris.

> Er det virkelig så vildt det jeg har gjort...

Om det ligefrem er vildt, det ved jeg ikke, men det er i hvert fald ikke
noget jeg ville gøre.

> Har ingen at svarerne
> her i gruppen nogensinde "været så pinlige" at parkere på en plads
> uden ejermarkering?

Jeg kan ikke mindes at jeg har haft gjort det, men nu har jeg også kun kørt
bil i +22 år

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 08-02-05 22:54

> Hvad synes I?

Hvordan ville din egen reaktion være, hvis du kom hjem til dit eget hus, og
der så var en vildfremmed som havde parkeret sin bil i din carport ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : rrrolighed@hot*NOSPA~

Dato : 08-02-05 23:09

On Tue, 8 Feb 2005 22:53:37 +0100, "Andreas M. Hansen"
<nokke99@hotmail.com> wrote:

>Hvordan ville din egen reaktion være, hvis du kom hjem til dit eget hus, og
>der så var en vildfremmed som havde parkeret sin bil i din carport ?

Glem nu ikke at vi ikke taler om en enkeltpersons egen garage til hans
egen private bolig. Havde jeg troet det var en privat garage var sagen
en helt anden!

Under alle omstændigheder så ville jeg i hvert fald ikke have ødelagt
noget på en anden mands bil (heller ikke selvom det var hjemme i min
helt egen carport! *g*) Jeg havde nok skrevet en vred seddel.... Og
så sørget for at få markeret "mine" garageporte med et firmanavn!

/Rolighed

Fra : Lars Arup

Dato : 09-02-05 01:27

Problemet er at din bil ikke har nogen kofanger, men er lakeret over det
hele.Hvis du havde haft en gammeldags kofanger var der gummikant på så den
ikke var blevet påvirket på nogen måde, og så havde bilen også været 15 cm
længere så ejeren af garagen ikke havde kunnet lukke den og dermed kunne du
ha kørt hjem helt uden problemer. Længere er den historie ikke.
VH Lars

Fra : phk

Dato : 09-02-05 06:24

> [...]

> nogen havde tage én af deres 4 garager. Ups - det var ikke så godt,
> men sådan og sådan og jeg beklager etc.! Jeg får en nøgle af damen og

Direktør eller ej - jeg havde foreholdt ham ridserne.

Og det kan da også godt ske jeg har bedt ham passe på sin bil, hvis han var
kold i røven :) Alt inden for lovens område, naturligvis :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 09-02-05 09:32

> Og det kan da også godt ske jeg har bedt ham passe på sin bil, hvis han
var
> kold i røven :) Alt inden for lovens område, naturligvis :)

Uanset hvordan du forsøger at kamuflere en trussel så kommer trusler aldrig
indenfor lovens rammer!

Mvh
Claus

Fra : phk

Dato : 09-02-05 14:46

"Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> var
>
> Uanset hvordan du forsøger at kamuflere en trussel så kommer trusler
> aldrig
> indenfor lovens rammer!

Hold da op. Er det nu ulovligt at fortælle folk de skal passe på deres
biler?

Jeg kunne forstå hvis man fortalte dem de skulle passe på deres helbred.

"Hvis du truer med at ødelægge min bil melder jeg dig til politiet".

Hvad højt tror du politiet vil grine igennem telefonen? Tror du det er
nødvendigt med en telefon i den anden ende for at høre det? ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-05 17:29

> [...]

> Hvad højt tror du politiet vil grine igennem telefonen? Tror du det er
> nødvendigt med en telefon i den anden ende for at høre det? ;)

Det vil sige at du mener det er ok at gøre noget ulovligt, så længe man ved
det er noget politiet ikke gider reagere på umiddelbart?

Spøjst :)

> --
> Per, Esbjerg

Lars B

Fra : phk

Dato : 09-02-05 19:12

"Lars B. Jensen" <lars[snabela]zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse

> Det vil sige at du mener det er ok at gøre noget ulovligt, så længe man
> ved det er noget politiet ikke gider reagere på umiddelbart?

Det er _ikke_ ulovligt at sige han skal passe på sin bil.

> Spøjst :)

Måske, men det er det altså ikke.

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-05 15:27

> "Lars B. Jensen" <lars[snabela]zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse

> Det er _ikke_ ulovligt at sige han skal passe på sin bil.

Arh, det var heller ikke sådan jeg læste dit indlæg - og så læste jeg resten
som om du mente at politiet er lidt ligeglad med trusler, så dem skal man
ikke være bange for at dele lidt ud af

Men jeg læste så forkert!

> Måske, men det er det altså ikke.

Åbenbart :)

> --
> Per, Esbjerg

Lars B

Fra : Petersen_Michael

Dato : 09-02-05 19:00

In news:uq9i011vld0nhs4qsfjf29smmf47gknu78@4ax.com,
rrrolighed@hot*NOSPAM*mail.com <rrrolighed@hot*NOSPAM*mail.com> wrote:
> Hej alle

> Hvad synes I?

Jeg synes at når man parkere stæder hvor der ikke er fri parkering (der
var jo ikke skiltet med offentlig parkering / kunde parkering eller
lign.) Så er man selv uden om det..

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg