Rimelig tandrem [Was: Billig tandrem...]
Fra : Uni Bull

Dato : 08-02-05 20:56

Hej.

Så fik jeg udskiftet min tandrem og remstrammerhjul
hos www.prebensauto.dk (på min Peugeot 206 2.0HDi)

Avis-annoncen (*og* det opfølgende telefonopkald) oplyste
mig en pris på kr. 1600,- (plus remstrammerhjul!)... Alt er
inkl. moms!

Alligevel blev jeg sgu' lidt overrasket over det samlede beløb på
kr. 2595,- De havde fået faktureret kr. 1800,- for tandremsud-
skiftningen (med "diesel-bil" som forklaring). Det blev uden nævne-
værdige problemer lavet om til de oprindelige kr. 1600,-

At remstrammerhjulene (som der åbenbart er *to* af på en 206 2.0HDi)
kostede kr. 385,- pr. stk er der desværre ikke så meget at sige til...
Havde jeg købt dem hos Høyer havde de kostet kr. 348,- pr. stk. så alt
i alt en helt fair pris.

Summa summarum: www.prebensauto.dk udførte tandremsudskiftningen
på aftalt tid og til oplyst pris - meget mere kan man vel ikke forlange!?
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Mette P.

Dato : 08-02-05 21:07

"Uni Bull" <Noway@here.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Summa summarum: www.prebensauto.dk udførte tandremsudskiftningen
> på aftalt tid og til oplyst pris - meget mere kan man vel ikke forlange!?

Ja det var da usædvanligt flot at han holdt en aftale. Kan godt forstå du
roser ham for det på et offentligt forum.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 08-02-05 21:19

"Mette P." <Mette.p@oncable.dk> skrev i

> Ja det var da usædvanligt flot at han holdt en aftale. Kan godt forstå du
> roser ham for det på et offentligt forum.

Ja, det er sløje tider når det sjældne sker at en aftale bliver holdt,
næsten frembringer en euforisk stemning.....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-02-05 22:52

Preben Riis Sørensen wrote:
> "Mette P." <Mette.p@oncable.dk> skrev i

> Ja, det er sløje tider når det sjældne sker at en aftale bliver holdt,
> næsten frembringer en euforisk stemning.....

Hvis nu i læser emne linien, så vil i kunne se, at UniBull refererer til et
tidligere indlæg, som handlede om billig tandrems skift (indlægget er fra
den 1/2-2005).
Jeg læser udelukkende dette indlæg, som en oplysning om hvad det har kostet
ham ialt og altså ikke en "skamrosning" af værkstedet.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer

Fra : Uni Bull

Dato : 09-02-05 00:59

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in message
> Jeg læser udelukkende dette indlæg, som en oplysning om hvad det har
> kostet ham ialt og altså ikke en "skamrosning" af værkstedet.

Delvist rigtigt. Jeg er nok en af den slags der *altid* bliver skuffet over
størrelsen på en værkstedsregning, men i dette tilfælde er der efter
min bedste overbevisning ikke så meget at komme efter.

Hvis vi ser bort fra den mindre disputs om "grundprisen" har værkstedet
levet helt op til hvad de lovede.

På baggrund af denne, indtil videre, ene kontakt med www.prebensauto.dk
har jeg altså ikke anledning til klagepunkter.
....jo forresten: Det var koldt at gå op til Herlev Station
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Liquid

Dato : 08-02-05 22:37

"Uni Bull" <Noway@here.nu> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Så fik jeg udskiftet min tandrem og remstrammerhjul
> hos www.prebensauto.dk (på min Peugeot 206 2.0HDi)

Hmm jeg har også gode erfaringer med dem. Selvom jeg ikke har dieselbil

- Martin

Fra : Olesen

Dato : 09-02-05 17:24

"Uni Bull" <Noway@here.nu> skrev i en meddelelse

> Summa summarum: www.prebensauto.dk udførte tandremsudskiftningen
> på aftalt tid og til oplyst pris - meget mere kan man vel ikke forlange!?

Synes pludselig de 1400,-
jeg gav for at få skiftet på min Ford
er vanvittig billigt, når prisen er INCL.
tandrem, strammerhjul, v-rem, arbejdsløn
og moms.
-autoriseret.

Fra : Brian

Dato : 09-02-05 19:25

Hejsa!

Olesen tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> Synes pludselig de 1400,-
> jeg gav for at få skiftet på min Ford
> er vanvittig billigt, når prisen er INCL.
> tandrem, strammerhjul, v-rem, arbejdsløn
> og moms.

Du kan da heller ikke sammenligne din gamle Sierra motor (racer eller ej
;) )
med en mere moderne af slagsen. Selv jeg, kan skifte remmen
på din bil... så simpel er den

> -autoriseret.

Så hellere spare yderligere 25% på arbejdslønnen, og køre til
en uautoriseret jeg stoler på.

Indimellem sætter du tingene lidt for simpelt op

/Brian

Fra : Roberto Saldo

Dato : 11-02-05 10:06

Olesen wrote:
> [...]
> jeg gav for at få skiftet på min Ford
> er vanvittig billigt, når prisen er INCL.
> tandrem, strammerhjul, v-rem, arbejdsløn

Jeg gav 800 med moms og arbejdsløn til Asconaen.

Ford er for dyr.
Ford er for dyr.
Ford er for dyr.
Ford er for dyr.
Ford er for dyr.
Ford er for dyr.

Mvh
Roberto ;)

Fra : Olesen

Dato : 11-02-05 18:26

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Ford er for dyr.
> Ford er for dyr.
> Ford er for dyr.
> Ford er for dyr.
> Ford er for dyr.
> Ford er for dyr.

Testet på mennesker..

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 11-02-05 20:45

Uni Bull wrote:
> Hej.
>
> Så fik jeg udskiftet min tandrem og remstrammerhjul
> hos www.prebensauto.dk (på min Peugeot 206 2.0HDi)

[SNIP en masse der ender med en total på 2395,-]

> Summa summarum: www.prebensauto.dk udførte tandremsudskiftningen
> på aftalt tid og til oplyst pris - meget mere kan man vel ikke forlange!?

Nej, det lyder da ganske rimeligt.
Hos Skjulhøj Auto i Vanløse skifter de tandrem og strammerhjul på en HDi
for ca. 2500,-, men så får man også skiftet multirem oven i hatten. De
ville slet ikke snakke om at spare skiftet af strammerhjul. Måske fordi
de køber tandremmene i sæt hvor der medfølger diverse hjul og fiduser.

Mvh.