/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
VW Phaeton - en Passat på anabolske stereo~
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 08-02-05 19:49

Hej gruppe,

I dag holdt der en tysk indregistreret Phaeton i firmaet. Det er første gang
jeg ser en sådan skabning in natura, og min første indskydelse var "den
Passat ser da lige lovlig svulstig ud - gad vide om den er på anabolske
stereoider ?".

Ved lidt nærmere eftersyn, så den dog i grunden helt vellykket ud - og
bagenden blev pænt afsluttet af 4 pænt store firkantede udstødningsrør (Det
med udstødningsrørene er jeg dog lidt forebeholdende overfor - ovre på
parkeringspladsen holder der en Mondeo 1.8 med 2 afgangsrør..

Mon ikke der har været tale om en W12 ?

mvh

Andreas M. Hansen



 
 
phk (08-02-2005)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 08-02-05 20:19


"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:36sftsF5610tuU1@individual.net...

> I dag holdt der en tysk indregistreret Phaeton i firmaet. Det er første
> gang jeg ser en sådan skabning in natura, og min første indskydelse var
> "den Passat ser da lige lovlig svulstig ud - gad vide om den er på
> anabolske stereoider ?".
>
> Ved lidt nærmere eftersyn, så den dog i grunden helt vellykket ud - og
> bagenden blev pænt afsluttet af 4 pænt store firkantede udstødningsrør
> (Det med udstødningsrørene er jeg dog lidt forebeholdende overfor - ovre
> på parkeringspladsen holder der en Mondeo 1.8 med 2 afgangsrør..
>
> Mon ikke der har været tale om en W12 ?

Jeg har haft samme oplevelse som dig - stooooooor Passat. Jeg snakkede med
ejeren, som fortalte han havde et par stykker. Der var også 2x2 bagtil. Og
ja, det var en W12.

Jeg så min i Risskov.


--
Per, Esbjerg



Brian (08-02-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 08-02-05 20:30

Hejsa!

phk tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> Jeg har haft samme oplevelse som dig - stooooooor Passat. Jeg
> snakkede med ejeren, som fortalte han havde et par stykker. Der var
> også 2x2 bagtil. Og ja, det var en W12.

Hvor mange mon er indregistreret på DK plader efterhånden ?

> Jeg så min i Risskov.

Ved SMC ? Der holder tit mange sjove biler

/Brian



phk (08-02-2005)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 08-02-05 21:49


"Brian" <briank@besked.com> skrev i en meddelelse
news:4209134d$0$29284$14726298@news.sunsite.dk...
> Hejsa!
>
> phk tog fat i nøglebrættet, og skrev:
>
>> Jeg har haft samme oplevelse som dig - stooooooor Passat. Jeg
>> snakkede med ejeren, som fortalte han havde et par stykker. Der var
>> også 2x2 bagtil. Og ja, det var en W12.
>
> Hvor mange mon er indregistreret på DK plader efterhånden ?
>
>> Jeg så min i Risskov.
>
> Ved SMC ? Der holder tit mange sjove biler

Det var ved SMC.


--
Per, Esbjerg



Allan Møller (08-02-2005)
Kommentar
Fra : Allan Møller


Dato : 08-02-05 20:51

>> Mon ikke der har været tale om en W12 ?

Findes den i W12 ? Troede kun det var V10 TDI ?


Mvh. Allan


----------------------------------------
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 63 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent den gratis her: www.spamfighter.dk



phk (08-02-2005)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 08-02-05 21:50


"Allan Møller" <allan@allanm.dk> skrev i en meddelelse
news:42091822$0$29275$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Mon ikke der har været tale om en W12 ?
>
> Findes den i W12 ? Troede kun det var V10 TDI ?

Det var en benzin´er :)


--
Per, Esbjerg



MM (08-02-2005)
Kommentar
Fra : MM


Dato : 08-02-05 22:42

>>> Mon ikke der har været tale om en W12 ?
>
> Findes den i W12 ? Troede kun det var V10 TDI ?

Den findes med følgende motorer:
3,2 L V6 - 241 hk
4,2 L V8 - 335 hk
5,0 L TDI V10 - 313 hk
6,0 L W12 - 420 hk
I tyskland er der lige lanceret en 3,0 TDI V6, fra Audi med 225 hk.
En møglækker vogn IMO, så den da jeg var i Autostadt sidste år, den er
virkelig gennemført og fortjener en bedre skæbne end den hidtil har fået
(mon ik den lille TDI kan sparke lidt gang i salget).

~MM



Kent Oldhøj (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 09-02-05 02:34

"MM" <msquaredFJERN@FJERNkampsax.dtu.dk> skrev....

> 6,0 L W12 - 420 hk

Det er samme motor der i Audi A8 yder 450 hk og i Bentley Continental
GT topper ved 560 hk via 2 små turbo'er.

Iøvrigt lanceres den også i Touareg i et begrænset oplag på vistnok
5000 stk. worldwide.

Det er da en lækker bil med mange spændende detaljer, men aaaaaltfor
tung. Ville til enhver tid foretrække Audis A8'er.... gerne med V8
diesel.


Michael Nielsen (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Michael Nielsen


Dato : 09-02-05 07:02


"MM" <msquaredFJERN@FJERNkampsax.dtu.dk> wrote in message
news:4209321a$0$29281$14726298@news.sunsite.dk...
> I tyskland er der lige lanceret en 3,0 TDI V6, fra Audi med 225 hk.
> En møglækker vogn IMO, så den da jeg var i Autostadt sidste år, den er
> virkelig gennemført og fortjener en bedre skæbne end den hidtil har fået

Problemet er nok hellere, at dem der bruger så mange penge på bil, hellere
køber en Audi A8 end en Folkevogn. Man ser det samme med andre
"ikke-status"-mærker, som f.eks. Kia, Hyundai etc. De har osse sine
topmodeller (dog ikke i samme klasse som Phaeton), og de sælger meget få af
dem.

Når vi taler 1 mill+ for en bil, tæller status - og Folkevogn er altså ingen
statusbil, ikke på den måde. Det viser salgstallene af Phaeton også, og det
kunne jeg fortalt VW inden de konstruerede denne bil.
Vil ellers tro, at brugte Phaeton raskt vil falde i pris (specielt i forhold
til A8).

En kammerat var iøvrigt i Tyskland og ville gerne prøvekøre Phaeton; det
måtte han gerne, problemet var at bilen slet ikke ville starte :-\ Måske
ikke verdens bedste førsteindtryk den bil gav ham

--
Michael Nielsen

www.mercefreaken.com



Kent Oldhøj (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 09-02-05 23:46

"Michael Nielsen" <benzito@online.no> skrev....

> Når vi taler 1 mill+ for en bil, tæller status - og Folkevogn er
> altså ingen statusbil, ikke på den måde. Det viser salgstallene
> af Phaeton også, og det kunne jeg fortalt VW inden de
> konstruerede denne bil.

Den mølle har de fleste været igennem. BMW med deres V8'er i 50'erne,
delvist igen i 70/80'erne med E9 serien og den første 7-serie.. Audi
var selv turen igennem med deres 200 model i 70/80erne. Lexus har
stadig deres problemer i Europa... osv. osv.

Det hedder lærepenge :)


Ukendt (10-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-02-05 07:13

> > Når vi taler 1 mill+ for en bil, tæller status - og Folkevogn er
> > altså ingen statusbil, ikke på den måde. Det viser salgstallene
> > af Phaeton også, og det kunne jeg fortalt VW inden de
> > konstruerede denne bil.

> Den mølle har de fleste været igennem. BMW med deres V8'er i 50'erne,
> delvist igen i 70/80'erne med E9 serien og den første 7-serie..

Jeg tror nu ikke, at VAG specielt havde regnet med at skulle tjene penge på
Phaeton - isoleret set.

Man er ofte tilbøjelig til at tro, at de "kloge" ikke har fattet det
mindste - men det har de som regel..

Jeg tror, at topledelsen i VAG havde kalkuleret med et "begrænset salg" samt
et "moderat økonomisk tab". I stedet blev det til et "ekstremt begrænset
salg" samt et "større økonomisk tab".

Jeg tror, at koncernledelsen valgte at lave modellen selv om man godt
vidste, at modellen isoleret set ikke var rentabel - men at man gjorde det
for at "booste sit brand". Ganske som med Lupo 3L.

Om strategien på lang sigt viser sig at være en god ide er svært at sige....
Hvis det er gået, som koncernledelsen planlagde, tænker mange måske med lidt
højere tanker om Volkswagen nu....

/Jan W Nielsen



Kent Oldhøj (10-02-2005)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 10-02-05 17:49

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev....

> Jeg tror, at koncernledelsen valgte at lave modellen selv om man
> godt vidste, at modellen isoleret set ikke var rentabel - men at
> man gjorde det for at "booste sit brand". Ganske som med Lupo
> 3L.

Markedet for luxusbiler er et af de hurtigst voksende. Ingen tvivl om
at VW ønsker sig en større del af kagen engang i fremtiden.

Ukendt (10-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-02-05 19:32

> Markedet for luxusbiler er et af de hurtigst voksende. Ingen tvivl om
> at VW ønsker sig en større del af kagen engang i fremtiden.

Det tror jeg, du har ret i - men at det tager tid at etablere sig i dét
selskab (læs: forbrugernes bevidsthed), tror jeg også godt, at VAG er klar
over.

Det skete jo heller ikke "over night" med Audi.

Der er tale om en "long term" indsats - og jeg tror som sagt ikke, at VW
havde forventet noget stort direkte overskud på Phaeton.

/Jan W Nielsen



KASO (10-02-2005)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 10-02-05 23:47


"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:420ba8a8$0$189$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Markedet for luxusbiler er et af de hurtigst voksende. Ingen tvivl om
> > at VW ønsker sig en større del af kagen engang i fremtiden.
>
> Det tror jeg, du har ret i - men at det tager tid at etablere sig i dét
> selskab (læs: forbrugernes bevidsthed), tror jeg også godt, at VAG er klar
> over.
>
> Det skete jo heller ikke "over night" med Audi.
>
> Der er tale om en "long term" indsats - og jeg tror som sagt ikke, at VW
> havde forventet noget stort direkte overskud på Phaeton.
>
> /Jan W Nielsen

Måske ikke - men de har da gentagne gange måttet nedjustere forventningerne
til salget - og den flotte fabrik, de opførte specielt til Phaeton, skal så
vidt jeg husker nu til at producere andre modeller - ellers skal den køre i
"tomgang" det meste af tiden....

Jeg tror mao. at VW har måttet erkende, at bilen er og bliver et flop.
Prestigemæssigt kan den ikke hamle op - og den har også visse svagheder
ifht. konkurrenterne - bl.a. en gevaldig tørst - selv i forhold de øvrige i
klassen. Personligt ville jeg også foretrække en MB S-klasse, hvis jeg
skulle af med så mange penge for en bil. (Problemstillingen er desværre ikke
synderligt aktuel.... )



Ukendt (11-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-02-05 07:35

> Måske ikke - men de har da gentagne gange måttet nedjustere
forventningerne
> til salget

Jep - jeg tror også, at det er kommet bag på dem, at bilen har solgt så
dårligt, som den har.

> Prestigemæssigt kan den ikke hamle op - og den har også visse svagheder
> ifht. konkurrenterne - bl.a. en gevaldig tørst - selv i forhold de øvrige
i
> klassen.

Du har ret - men jeg husker også, at der har været nævnt nogle styrker i
forhold til konkurrenterne.

Personligt synes jeg, den ser hamrende godt ud.

/Jan W Nielsen



Aksel (11-02-2005)
Kommentar
Fra : Aksel


Dato : 11-02-05 17:18


"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:420c51fd$0$256$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> Måske ikke - men de har da gentagne gange måttet nedjustere
> forventningerne
>> til salget
>
> Jep - jeg tror også, at det er kommet bag på dem, at bilen har solgt så
> dårligt, som den har.
>
>> Prestigemæssigt kan den ikke hamle op - og den har også visse svagheder
>> ifht. konkurrenterne - bl.a. en gevaldig tørst - selv i forhold de øvrige
> i
>> klassen.
>
> Du har ret - men jeg husker også, at der har været nævnt nogle styrker i
> forhold til konkurrenterne.
>
> Personligt synes jeg, den ser hamrende godt ud.
>
> /Jan W Nielsen
>

Der er sgu ikke meget prestige i at køre folkevogn, heller ikke til den
pris, tørsten bliver jo ikke mindre af at den vejer næsten en ton mere end
en A8.

Hilsen Aksel



Brian (11-02-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 11-02-05 17:25

Hejsa!

Aksel tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> Der er sgu ikke meget prestige i at køre folkevogn, heller ikke til
> den pris, tørsten bliver jo ikke mindre af at den vejer næsten en ton
> mere end en A8.

Jeg mener det var i Topgear jeg så, at den bil var ment som et rent
prestige projekt fra VW's (daværende?) chef. Han havde opstillet
X antal krav der skulle opfyldes til bilen, hvilket så skulle ende ud i
den bedste, mest luksuriøse bil nogensinde.
Så vidt jeg husker, var ham Topgear fætteren temmelig glad for den.

/Brian



Jan W Nielsen (11-02-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 11-02-05 21:21

> Jeg mener det var i Topgear jeg så, at den bil var ment som et rent
> prestige projekt fra VW's (daværende?) chef.

Det er rigtigt - det var en strategisk satsning - og skulle være med til at
placere VWs hovedprodukt længere oppe på prestigeskalaen, end det var før.

> Så vidt jeg husker, var ham Topgear fætteren temmelig glad for den.

Nej, det var han faktisk ikke - men de er jo heller ikke altid hamrende
nøgterne.

Han syntes, den var for meget af det hele - og at den ingen charme havde -
og så virkede den elektriske bagsmæk ikke på test-eksemplaret, da de lånte
den af VW.

/Jan W Nielsen



MM (12-02-2005)
Kommentar
Fra : MM


Dato : 12-02-05 00:03

>> Jeg mener det var i Topgear jeg så, at den bil var ment som et rent
>> prestige projekt fra VW's (daværende?) chef.
>
> Det er rigtigt - det var en strategisk satsning - og skulle være med til
> at placere VWs hovedprodukt længere oppe på prestigeskalaen, end det var
> før.
>
>> Så vidt jeg husker, var ham Topgear fætteren temmelig glad for den.
>
> Nej, det var han faktisk ikke - men de er jo heller ikke altid hamrende
> nøgterne.

Arh, der har du ik helt ret Jan, den har været med i 2 programmer som jeg
kender til, den hvor de ikke ku åbne bagsmækken, og så en hvor den kære
Clarkson udtalte at han var så begejstret for den at han ville tage den
fremfor den nye Jaguar XJ, det siger ik så lidt når det nu kommer fra ham...
Videoen kan findes her:
http://dgmvw.kicks-ass.net/forum%20stuff/movies/Phaeton.WMV



Brian (12-02-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 12-02-05 10:00

Hejsa!

MM tog fat i nøglebrættet, og skrev:

>>> Så vidt jeg husker, var ham Topgear fætteren temmelig glad for den.
>>
>> Nej, det var han faktisk ikke - men de er jo heller ikke altid
>> hamrende nøgterne.
>
> Arh, der har du ik helt ret Jan, den har været med i 2 programmer som
> jeg kender til, den hvor de ikke ku åbne bagsmækken, og så en hvor
> den kære Clarkson udtalte at han var så begejstret for den at han
> ville tage den fremfor den nye Jaguar XJ, det siger ik så lidt når
> det nu kommer fra ham... Videoen kan findes her:
> http://dgmvw.kicks-ass.net/forum%20stuff/movies/Phaeton.WMV

Takker, kunne ikke lige selv finde klippet til at underbygge min
uhyrlige påstand

/Brian



Jan W Nielsen (12-02-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 12-02-05 11:19

> Arh, der har du ik helt ret Jan, den har været med i 2 programmer som jeg
> kender til, den hvor de ikke ku åbne bagsmækken, og så en hvor den kære
> Clarkson udtalte at han var så begejstret for den at han ville tage den
> fremfor den nye Jaguar XJ, det siger ik så lidt når det nu kommer fra
> ham...

Ok - takker for linket og oplysningen..

/Jan W Nielsen



Jan W Nielsen (11-02-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 11-02-05 21:17

> Der er sgu ikke meget prestige i at køre folkevogn, heller ikke til den
> pris.

Nå.

> tørsten bliver jo ikke mindre af at den vejer næsten en ton mere end en
> A8.

Dét har du da ret i.


/Jan W Nielsen



Allan Møller (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Allan Møller


Dato : 09-02-05 20:36

>> Findes den i W12 ? Troede kun det var V10 TDI ?
>
> Den findes med følgende motorer:
> 3,2 L V6 - 241 hk
> 4,2 L V8 - 335 hk
> 5,0 L TDI V10 - 313 hk
> 6,0 L W12 - 420 hk
> I tyskland er der lige lanceret en 3,0 TDI V6, fra Audi med 225 hk.
> En møglækker vogn IMO, så den da jeg var i Autostadt sidste år, den er
> virkelig gennemført og fortjener en bedre skæbne end den hidtil har fået
> (mon ik den lille TDI kan sparke lidt gang i salget).


Og jeg sidder og sover -- læste Touareg men den findes sikkert også i W12.
Men nu er jeg så med igen og ja det er en fed bil - men man ser ikke mange
af dem.
Ikke engang her i Sveriges land.

Lavede lige en søgning på bytbil.com -- 3 stks brugte til salg i hele
Sverige. Ikke mange



Mvh. Allan


----------------------------------------
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 82 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent den gratis her: www.spamfighter.dk



MM (09-02-2005)
Kommentar
Fra : MM


Dato : 09-02-05 22:47

> Og jeg sidder og sover -- læste Touareg men den findes sikkert også i W12.
> Men nu er jeg så med igen og ja det er en fed bil - men man ser ikke mange
> af dem.
> Ikke engang her i Sveriges land.
>
> Lavede lige en søgning på bytbil.com -- 3 stks brugte til salg i hele
> Sverige. Ikke mange

Så vidt jeg ved er der kun 1 herhjemme i andedammen, og den skulle vist
tilhøre direktøren for Lego... men om den røg i sidste sparerunde skal jeg
ik ku sige ;)
Gad vide hvor mange der egentlig kører rundt herhjemme...
og til Kent: ja den 4,0 TDI V8 i A8'eren er en vild dejlig maskine, hvis den
bare fandtes i Phaeton'en...

~MM



Alberich (10-02-2005)
Kommentar
Fra : Alberich


Dato : 10-02-05 00:17



MM wrote:
>>Og jeg sidder og sover -- læste Touareg men den findes sikkert også i W12.
>>Men nu er jeg så med igen og ja det er en fed bil - men man ser ikke mange
>>af dem.
>>Ikke engang her i Sveriges land.
>>
>>Lavede lige en søgning på bytbil.com -- 3 stks brugte til salg i hele
>>Sverige. Ikke mange
>
>
> Så vidt jeg ved er der kun 1 herhjemme i andedammen, og den skulle vist
> tilhøre direktøren for Lego... men om den røg i sidste sparerunde skal jeg
> ik ku sige ;)
> Gad vide hvor mange der egentlig kører rundt herhjemme...

Jeg kan så sige der ihvertfald er 3 på danske plader.
En hos SMC
En hos en bilforhandler i Københavns området og
En hos en legetøjsfabrikant
Alle 3 er naturligvis W12

Og jo, det er en feeeeeeeeed øse.... Men hvis I kun har set den udefra
så er I i særdeleshed gået glip af noget

Alberich (10-02-2005)
Kommentar
Fra : Alberich


Dato : 10-02-05 00:18



Alberich wrote:


> En hos en bilforhandler i Københavns området og

Denne har jeg iøvrigt også set et par gange i Vallensbæk lystbådehavn
sidste sommer... den kan kendes på den personlige nummerplade ;)



Ukendt (08-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-02-05 20:30



> med udstødningsrørene er jeg dog lidt forebeholdende overfor - ovre på
> parkeringspladsen holder der en Mondeo 1.8 med 2 afgangsrør..

...og den er bare feé

--
Tom



Roberto Saldo (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 09-02-05 12:53

Tom wrote:
>>med udstødningsrørene er jeg dog lidt forebeholdende overfor - ovre på
>>parkeringspladsen holder der en Mondeo 1.8 med 2 afgangsrør..
>
>
> ..og den er bare feé

Ryger der ikke noget modtryk når der er så meget gennemtræk, Tom?
Jeg mener en enkelt 2" er nok til 150-200hk.

Mvh
Roberto

Ukendt (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-02-05 21:50


"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:cuctbe$ra8$2@news.net.uni-c.dk...
> Tom wrote:
>>>med udstødningsrørene er jeg dog lidt forebeholdende overfor - ovre på
>>>parkeringspladsen holder der en Mondeo 1.8 med 2 afgangsrør..
>>
>>
>> ..og den er bare feé
>
> Ryger der ikke noget modtryk når der er så meget gennemtræk, Tom?

Nej der er ingen ændringer at mærke hverken i positiv eller negativ retning.
Ej heller i lydbilledet. Bilen er som den altid har været (lam og støjsvag)

> Jeg mener en enkelt 2" er nok til 150-200hk.

Ford har udelukkende lavet dobbelt rør for at indbyde bagvedkørende til at
have "respekt". En ægte ST200 har slet ikke brug for de 2 rør.

--
Tom



Klaus G. (08-02-2005)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 08-02-05 20:53

> I dag holdt der en tysk indregistreret Phaeton i firmaet. Det er første
gang
> jeg ser en sådan skabning in natura, og min første indskydelse var "den
> Passat ser da lige lovlig svulstig ud - gad vide om den er på anabolske
> stereoider ?".
>
> Ved lidt nærmere eftersyn, så den dog i grunden helt vellykket ud - og
> bagenden blev pænt afsluttet af 4 pænt store firkantede udstødningsrør
(Det
> med udstødningsrørene er jeg dog lidt forebeholdende overfor - ovre på
> parkeringspladsen holder der en Mondeo 1.8 med 2 afgangsrør..
>
> Mon ikke der har været tale om en W12 ?
>
Jeg så også en stor VW på motorvejen i dag, også på tyske plader. Og den var
satme nice! :) Den gik hurtigt forbi, så jeg nåede ikke at studere den
rigtigt, men jeg havde aldrig set sådan en model før irl. Så om det må være
omtalte Phaeton, ved jeg ikke, men det ville ihvertfald være et godt bud :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408634
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste