Skifte alle 4 støddæmpere?
Fra : jfo

Dato : 08-02-05 14:58

Hej.

Der er røget en støddæmper på min Mercedes '91.
Bør jeg skifte alle fire nu jeg er igang?

De er jo alle lige gamle.

Mvh. Jfo

Fra : Kim Jensen

Dato : 08-02-05 15:48

Normalt skifter man dem sæt vis, dvs. begge foran eller begge bag. Hvis de
ikke fejler noget
vil jeg da vente lidt med at få dem skiftet alle sammen. Hvis det er begge 2
i samme side, skift dem alle.
mvh Kim

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-05 18:11

"jfo" <fossadun@yahoo.com> wrote in message
> Hej.
>
> Der er røget en støddæmper på min Mercedes '91.
> Bør jeg skifte alle fire nu jeg er igang?
>
> De er jo alle lige gamle.

De bagerste plejer at hold væsentlig længere end de forreste, så skift dem
parvis, men ikke nødvendigvis alle 4

--
Tom

Fra : Mikael L

Dato : 09-02-05 02:26

"jfo" <fossadun@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Der er røget en støddæmper på min Mercedes '91.
> Bør jeg skifte alle fire nu jeg er igang?
>
> De er jo alle lige gamle.

Skift alle 4, for som du siger de er lige gamle, så er der den sidegevinst
at du vil opleve at du har fået en ny bil at køre i.

Mikael

Fra : phk

Dato : 09-02-05 06:28

"Mikael L" <m_larsenSKAL@IKKEMEDsol.dk> skrev i en meddelelse

> Skift alle 4, for som du siger de er lige gamle, så er der den sidegevinst
> at du vil opleve at du har fået en ny bil at køre i.

Kender du prisen på den fornøjelse?

;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 09-02-05 09:27

> Kender du prisen på den fornøjelse?
>
> ;)

Jeg skiftde alle fire støddæmpere på min Golf III i oktober 2003 efter
200.000 km. Egentlig synes jeg ikke at jeg havde lagt mærke til at de var
slidte (ingen af dem var utætte), så udskiftningen var udelukkende begrundet
i at jeg mente at de efter 200.000 km måtte være slidte.

Først skiftede jeg de bageste (manglede en 7mm umbrako til de forreste) og
en uge senere skiftede jeg de forreste.

Den første uge med nye bagstøddæmpere gav en mærkbar forbedring af bilens
køreegenskaber og ugen efter da jeg fik skiftet de forreste var forbedringen
endnu større.

Det kostede mig 1787 dkk for Sachsdæmpere, plus min egen tid og jeg er ikke
et øjeblik i tvivl om at pengene var givet rigtig godt ud.

Nu kender jeg ikke priserne på dæmpere til din Mercedes, men var jeg dig
ville jeg stærkt overveje at skifte alle fire nu jeg var igang.

Mvh
Claus
http://www.vwgolf.nygaard-pedersen.dk/sv.htm

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 09-02-05 09:29

"Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> Nu kender jeg ikke priserne på dæmpere til din Mercedes, men var jeg dig
> ville jeg stærkt overveje at skifte alle fire nu jeg var igang.

Sorry Per, det er jo ikke dig der skal have skiftet dæmpere men Jfo (hvad
det så end er for et navn).

Fra : Mikael L

Dato : 09-02-05 12:49

> Kender du prisen på den fornøjelse?

Ja jeg har gjort det på den Fiat jeg havde og BMWen står for tur til næste
service, prisen er ca. 5000kr

Men der er jo ikke nogen der har sagt det er gratis at have bil.

Mikael