Dinitrol, Pava eller...?
Fra : Steen Suder

Dato : 08-02-05 11:05

Jeg har snart en spritny bil på hænderne.

Den skal naturligvis have den bedste start, den kan få, hvorfor den skal
rustbehandles inden den kommer på vejen.

Mekanikerne i familien mener at det er ligegyldigt om det Dinitrol,
Pava eller noget tredie, blot det er gjort korrekt og ordentligt.

Dinitrol ser ud til at være dyrere, men det er så den eneste forskel...
eller hvad?

Hvad anbefaler I?

--
Steen Suder

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-05 11:12

> Mekanikerne i familien mener at det er ligegyldigt om det Dinitrol,
> Pava eller noget tredie, blot det er gjort korrekt og ordentligt.

Folkene ude hos vores SBI som ser MANGE biler hver dag, siger:

Pava = lort, det størkner og slår revner og så har rusten de optimale
forhold..
Dinitrol = Super, holder sig flydende dvs beskytter som det skal

Mvh
Morten

Fra : GiWeo

Dato : 08-02-05 17:15

Hejsa

>Pava = lort, det størkner og slår revner og så har rusten de optimale
>forhold..
Den "gl" pava (315) krakelerede - men ikke dne nye (400)

Hor er du fra i landet - måske kan jeg skaffe dig en god pris

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-05 18:58

"GiWeo" <giweoFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa

> Den "gl" pava (315) krakelerede - men ikke dne nye (400)
>
> Hor er du fra i landet - måske kan jeg skaffe dig en god pris

Hvad er "en god pris"? Jeg skal have 6'erten behandlet på et tidspunkt.

> Lars Engelhardt

Lars B
Mazda 6 2.3 Sport - http://www.zulfo.dk/mazda/page_02.htm

Fra : Steen Suder

Dato : 08-02-05 21:16

GiWeo wrote:

> Hejsa

> Den "gl" pava (315) krakelerede - men ikke dne nye (400)
>
> Hor er du fra i landet - måske kan jeg skaffe dig en god pris

Gælder dette tilbud også mig, den oprindelige poster?

--
Steen Suder

Fra : GiWeo

Dato : 09-02-05 16:45

Hejsa
>Gælder dette tilbud også mig, den oprindelige poster?

Hvor kommer du fra i landet ?

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk

Fra : Steen Suder

Dato : 09-02-05 22:09

GiWeo wrote:

> Hejsa
>
> Hvor kommer du fra i landet ?

Århus.

--
Steen Suder

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 08-02-05 21:12

Juel wrote:

> [...]
> forhold..
> Dinitrol = Super, holder sig flydende dvs beskytter som det skal

Og du er fuld af ............. UPS Sorry

SBI's erklærede politik er at man ikke anbefaler specifikke produkter.

Så derfor - og undskyld, det var ligeved at der røg et par finker af panden.
;)

Har lige skiftet fjeder på bilen i dag og kiggede naturligvis min Pava efter
efter 5½ år ingen revner.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : phk

Dato : 09-02-05 07:22

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forhold..
> Dinitrol = Super, holder sig flydende dvs beskytter som det skal

Det var da helt fuldstændig underligt - jeg har brugt Pava på alle mine
biler og størkner og slår revner gør det hvert fald ikke.

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-05 11:12

"Steen Suder" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Pava eller noget tredie, blot det er gjort korrekt og ordentligt.
>
> Dinitrol ser ud til at være dyrere, men det er så den eneste forskel...

Hej Steen.

Det er sån set lige meget hvad vi anbefaler !, du skal snakke med
værkstedet/importøren af det mærke du har købt, det kan være at de har nogle
bud til hvad du skal bruge, eller hvad du ikke må bruge, det kan være at det
ikke harmonere med det produkt din bil har fået fra fabrikken, det ville jo
være ærgerligt hvis de lige pludseligt sagde at du ikke havde nogen
rustgaranti fordi du havde brugt et forkert produkt !

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-05 17:57

> [...]
> være ærgerligt hvis de lige pludseligt sagde at du ikke havde nogen
> rustgaranti fordi du havde brugt et forkert produkt !

Jeg har læst om det flere gang her i gruppen. Men findes der et eller andet
sted noget som bekræfter at det ikke skulle være fuldstændig ligegyldig
hvilket af de gængse produkter man anvender?

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-05 18:35

> [...]
> sted noget som bekræfter at det ikke skulle være fuldstændig ligegyldig
> hvilket af de gængse produkter man anvender?

Hej Tom

Jeg ved det faktisk ikke, men det skulle ikke undre mig om der er noget om
snakken :-/, de prøver jo enhver lejlighed til at sno sig udenom evt.
problemer !, vidste du at hvis man chip tuner sin bil, ja så bortfalder
garantien , ikke bare på motor/drivlinien, men også på rudeoptrækket i
venstre fordør !, hemm det har nok ikke kunne tåle den forhøjede G
påvirkning

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-05 18:57

> [...]
> garantien , ikke bare på motor/drivlinien, men også på rudeoptrækket i
> venstre fordør !, hemm det har nok ikke kunne tåle den forhøjede G

hul i de garantier...reklamationsretten kan de ikke løbe fra.

De fleste gange taler de alligevel om kullance så man skal betale en stor
del selv. På en 10 års periode sparer man så mange penge på alternative
værksteder at man gladeligt kan købe en NY motor eller lign for disse
penge.

--
Tom

Fra : Deaster

Dato : 08-02-05 18:57

Dennis Hellan Pedersen wrote:

> [...]
> ja så bortfalder garantien , ikke bare på motor/drivlinien, men også
> på rudeoptrækket i venstre fordør !, hemm det har nok ikke kunne tåle

Ja, det er ingen problem, men reklamationsretten på 2 år kan de sgu
ikke snige sig uden om når det eks. drejer sig om rudeoptrækket som
intet har at gøre med chiptuningen.

--
Deaster
"War is God's way of teaching

Fra : anders majland

Dato : 10-02-05 10:17

> [...]
> sted noget som bekræfter at det ikke skulle være fuldstændig ligegyldig
> hvilket af de gængse produkter man anvender?

Jeg har set referencer til en svensk undersøgelse - og konklusionen var vist
at alle de anderkendte produkter var gode men mener at de fremhævede
mercasol som den bedste (Er dog bestemt ikke sikker pga alzheimer light)

Vi valgte Pava i Randers til vores nye bil da de var mest flexible. Vi ville
have en behandling af undervogn, for og bagklap og hvad de ellers kunne
komme til uden at bore nye huller. Dinitrol var det mere et: "Vi følger
vores sprøjteskema og borer de huller vi har lyst til for for vi ved bedst"
Ovenstående er jo nok ikke generelt men det var indtrykket jeg fik....

Forhandleren mente ikke at det skulle være nødvendigt med en efterbehandling
men han vil jo også hellere sælge os en ny den dag rustgarantien udløber

Anders DOT Majland AT jyde DOT dk
Yamaha XT600Z Ténéré 1988 & Skoda Fabia Kombi 1.2 2004

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-05 12:52

meddelelse

| Jeg har set referencer til en svensk undersøgelse - og konklusionen var
vist
| at alle de anderkendte produkter var gode men mener at de fremhævede
| mercasol som den bedste

Mercasol er et godt produkt, det kan jeg bekræfte. Men at de fremhæver
dette, skyldes måske det er et svensk produkt? ;).

Fra : Olesen

Dato : 08-02-05 17:48

"Steen Suder" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad anbefaler I?

SUVO.
Har altid brugt det
og mine biler er 19 og 24 år gamle *S*.

Fra : Sidse

Dato : 08-02-05 21:40

> SUVO.
> Har altid brugt det
> og mine biler er 19 og 24 år gamle *S*.

Har lige hentet sportsvan'en fra Suvo behandling.
Her i Køge er behandlingen noget billigere end pava og pava centeret i Køge
er ikke kendt for at være særlig omhyggelige, hverken med at få sprøjtet
alle de steder de skal (i fælge SBI), ej heller med rengøring af bilen
efterfølgende (i følge mig selv og en enkelt forhandler).