"Original" Alfa Spider
Fra : Peter Jensen

Dato : 08-02-05 08:59

Hej,

Hvilken Alfa Spider model er den "rigtige", den "originale" ? Den model som
"rigtige" Alfa Romeo elskere har eller gerne vil have?

Har et væddemål med en kammerat.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 08-02-05 11:57

"Peter Jensen" <peter1969@removemeofir.dk> skrev....

> Hej,
>
> Hvilken Alfa Spider model er den "rigtige", den "originale" ?
> Den model som "rigtige" Alfa Romeo elskere har eller gerne vil
> have?

Jeg vil tro der er 2 store grupper blandt alfisti:

1) Den originale serie 1 (Duetto), med den runde røv,

2) Tidlige serie 2 modeller med 1750 eller 2 liter motoren. Jeg tror
den mest eftertragtede Spider er en 2 liter fra 1970. Men det er mest
fordi de er fandens sjældne.

En ting er ret sikkert: De senere udgaver med alskens sorte
gummilister, spoilers osv. er IKKE populære :D

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 08-02-05 23:33

Peter Jensen wrote:

> Hvilken Alfa Spider model er den "rigtige", den "originale" ? Den model som
> "rigtige" Alfa Romeo elskere har eller gerne vil have?

Mig bekendt er den første Alfa der bar Spider navnet, Giulietta
Spider fra 1956, det må være den "originale".
<http://www.alfa-freunde.de/Galerie/Giulietta_Spider.jpg>

De mest eftertragtede er nok 2000 og 2600 Spider fra Touring
<http://www.barchetta.cc/All.Ferraris/events-stories/stories/alfa-romeo/2000-spider/index.html>

Den mest populære model må være Giulia Spider, specielt
"Duetto'en" med den runder bagende, indimellem refereret til som
"boattail". <http://www.fabam.ch/Alfa%20Duetto%20Spider.htm>

> Har et væddemål med en kammerat.

Hvis det kan hjælpe noget, så er den nye Spider med forhjulstræk
ikke rigtigt noget "man" snakker om..

--
Hygge..
Thomas