Forsikringselskab i Sverige, til "muskelbi~
Fra : Morten Lorenzen

Dato : 07-02-05 22:01

Hej.

Nogen der kender et godt forsikringselskab i Sverige til ovenstående?

Bil: alm. sedan 4-cyl, +200 hk.
Ejer: 24 år, egen bil 3 år, ingen skader, dog kun ansvarsforsikring.

-M
1993 Sierra 2,0i GLX
2002 Saab 9-5 2,3t Vector Sportkombi

Fra : Tp

Dato : 08-02-05 20:48

Hej Morten.

Hvor køber du bilen henne ? Hvis den er under 3 år kan du tegne en
kaskoforsikring for 700 kr. for 6 mdr. ja du læste rigtigt. Læs på
http://www.folksam.se/forsakring/motorfordon/korklar_index.htm

Ellers har jeg en kontakt i Salusansvar som kan fikse en billig forsikring
til dig. Jeg har selv fået en tilbud på kr. 7500 Danske kr. for min Audi A3
3,2 V6 Quatro årg. 2004. Det er en bil med 250 Hk. Jeg er 22 år, har aldrig
haft bil før i eget navn. Send mig din mail og jeg skal sende dig hans mail
adresse. Ovenstående er en Halvforsikring da Audi i sverige tilbyder 3 års
vagnskade på bilen.

Tim

Fra : Allan Møller

Dato : 08-02-05 21:00

> [...]

> adresse. Ovenstående er en Halvforsikring da Audi i sverige tilbyder 3 års

Men Saab'en som jeg tror det drejer sig om er ved at være 3 år gammel og
der "skal" vel en "helforsikring" på vil jeg mene.
Men jeg vil også anbefale Salusansvar som jeg selv bruger og giver ca.
5000dkr om året
med "helforsikring" - i det her tilfælde en Passat 1.8T

Mvh. Allan

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 09-02-05 00:55

"Allan Møller" <mailto:allan@allanm.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Forsikringselskab i Sverige, til "muskelbil"?"

> [...]
> 5000dkr om året
> med "helforsikring" - i det her tilfælde en Passat 1.8T

Det er dog ikke Saab'en det drejer sig om, men en 1992 Ford Sierra Cosworth. Det
er en bil der ofte falder lidt udenfor de andre klasser. Men har hørt at der i
sverige er "entusiast-forsikringer" for biler der sjældent bliver luftet.

Men jeg vil helt sikkert kontakte Salusansvar. Tak for dette.

-M

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:62.135.157.232)

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 09-02-05 00:53

"Tp" <mailto:dsl52001@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Hvor køber du bilen henne ? Hvis den er under 3 år kan du tegne en
> kaskoforsikring for 700 kr. for 6 mdr. ja du læste rigtigt. Læs på

Okey, det er RET billigt. Desværre er den bil jeg gerne vil forsikre en Ford
Sierra Cosworth fra 1992. - Lidt forskel fra en ny bil :)

Saab'en er forsikret gennem firmaet, da det er en firmabil.

> [...]
> adresse. Ovenstående er en Halvforsikring da Audi i sverige tilbyder 3 års

Det lyder mægtigt godt, og mange tak for velviljen, men tvivler på at de vil
forsikre en 13 år gammel rallybil til gode penge?

Fra : j.vallentinsen

Dato : 08-02-05 23:05

Hej Morten.
Prøv det her link, der kan du sammenligne priser fra forskellige forsikrings
selskaber. Folksam er ikke de billigste.

Johnny

http://www.konsumenternasforsakringsbyra.se/frames.asp

Fra : Tp

Dato : 08-02-05 23:11

"j.vallentinsen" <j.vallentinsen@telia.com> skrev i en meddelelse
> Hej Morten.
> Prøv det her link, der kan du sammenligne priser fra forskellige
> forsikrings selskaber. Folksam er ikke de billigste.

Kan du køre det billigere end 760 kr / 500 kr. for et halv år andre steder..
Man kan jo frit skifte det det billigste selskab efter de 6 mdr..

Tim

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 09-02-05 00:57

"j.vallentinsen" <mailto:j.vallentinsen@telia.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> Prøv det her link, der kan du sammenligne priser fra forskellige forsikrings
> selskaber. Folksam er ikke de billigste.

Tak for linket, kigger på det i morgen.

Det bliver mere og mere spændende det her :)

Fra : j.vallentinsen

Dato : 08-02-05 23:07

Jeg glemte lige at sige, at jeg har selv en 9-5'er forsikret hos Länshäm og
den koster med helforsikring og alle tillæg 3600,- SEK/år
Johnny

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 09-02-05 00:58

> [...]

> Jeg glemte lige at sige, at jeg har selv en 9-5'er forsikret hos Länshäm og
> den koster med helforsikring og alle tillæg 3600,- SEK/år

Det er nøjagtig det samme som min Saab. - Men det er gennem firmaet... Og det går
ikke med min private bil. :(

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 14-02-05 18:55

On Mon, 7 Feb 2005 22:00:55 +0100, "Morten Lorenzen"
<MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>
>Bil: alm. sedan 4-cyl, +200 hk.
>Ejer: 24 år, egen bil 3 år, ingen skader, dog kun ansvarsforsikring.

Skal en dansker ikke forsikre sin bil hos et dansk forsikringselskab,
eller står det ham frit for at vælge??

Eller bor folk bare i sverige :P
Flemming Jacobsen