Billig kasko til 26 årig ny billist
Fra : Martin

Dato : 07-02-05 21:16

Hej med jer alle,

Hvad kan anbefales hvis man som jeg for første gang skal ud og have en
bil på kasko?

Jeg skal ikke have noget vildt og volsomt, men bare en god stabil bil.
F.eks. en audi A3.

Jeg har set hos GF at en sådan forsikring koster ca 21.000 om året i
holbæk. Findes der ikke noget billigere?

Mvh
Martin

Fra : Brian

Dato : 07-02-05 21:26

Hejsa!

Martin tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> Jeg har set hos GF at en sådan forsikring koster ca 21.000 om året i
> holbæk. Findes der ikke noget billigere?

Har du prøvet med http://www.fdmforsikring.dk/ ?

Kræver et medlemsskab, men det kan hurtigt tjenes ind

/Brian

Fra : Non-Desperado

Dato : 07-02-05 22:19

Martin <no@email.dk> skrev:

> [...]
>F.eks. en audi A3.
>
>Jeg har set hos GF at en sådan forsikring koster ca 21.000 om året i
>holbæk. Findes der ikke noget billigere?

Kombinationen: Nybilist under 30 år+ Audi/BMW/Mercedes/
alt-der-lyder-dyrt-at-reparere giver koldsved hos
forsikringsselskaberne.

Så for at skræmme folk væk (eller sikre sig mod store
udskrivninger pga. kunden) opgiver de en temmelig høj pris.

Hvad med en Skoda Octavia (er det ikke samme platform ?) med
samme motor ?

Købt hos en Skoda-forhandler kan den forsikres en hel del
billigere end de 21.000 kr du nævner for Audi'en - og den behøver
ikke at være fabriksny.

Selv en Octavia RS Turbo/Superb 2,8 V6 kan i det dyreste område
kaskoforsikres af en nybegynder for 17.095 kr.
- -
Non-Desperado

Fra : mullerman

Dato : 08-02-05 09:59

"Martin" <no@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> F.eks. en audi A3.
>
> Jeg har set hos GF at en sådan forsikring koster ca 21.000 om året i
> holbæk. Findes der ikke noget billigere?

Ellers er der rasmussen assurance... www.rasmussenassurance.dk de er også
billige

Fra : Johnny

Dato : 08-02-05 12:14

> [...]
> F.eks. en audi A3.
>
> Jeg har set hos GF at en sådan forsikring koster ca 21.000 om året i
> holbæk. Findes der ikke noget billigere?

Har du prøvet http://www.forsikringsluppen.dk/ ?

Hilsen Johnny
www.kritikken.dk

Fra : Aslan

Dato : 08-02-05 14:50

Martin wrote:
> Hej med jer alle,
>
> Hvad kan anbefales hvis man som jeg for første gang skal ud og have en
> bil på kasko?

Meld dig ind i den danske diabetikerforening:

http://www.diabetesforeningen.dk/wm4630

Aslan

Fra : Aslan

Dato : 08-02-05 17:24

Aslan wrote:

> Meld dig ind i den danske diabetikerforening:
>
> http://www.diabetesforeningen.dk/wm4630
>
> Aslan

Ups prøv i stedet http://diabetes.dk , Lov og Ret , Forsikring :

Billige privatforsikringer
Gruppeforsikring er næsten altid billigere end individuelle ordninger. Hvis
der opstår en skade, klares den over telefonen eller vurderes af en lokal
taksator. Erstat-ningen er den samme som ved andre forsikringer. Du skal
blot ringe op til TRYGs gruppe-afdeling og anmelde en skade, ligesom du
tegner din forsikring ved henvendelse til TRYGs gruppeafdeling på tlf. 7033
2525. På den måde sparer TRYG på løn til assurandører og kontorhold lokalt.
Typisk er der penge at spare på dine forsikringer.

Sådan sammenligner du dine nuværende forsikringer med TRYGs
gruppeforsikring.

Familieforsikring
Når det drejer sig om indboforsikring/familieforsikring, skal du vide, at
det er dyrere at forsikre sig, hvis man bor i København, end hvis man bor i
provinsen. Det afgørende er, hvilket postnummer du bor i.
Hvis du ikke har selvrisiko på din forsikring, betaler du mere, end hvis du
har selv en beskeden selvrisiko.

Bilforsikring
Hvis du også har andre forsikringer i gruppeordningen, kan du få et tilbud
om forsikring af din bil, som for mange vil være meget fordelagtigt.
Præmien afhænger af din alder, tidligere uheld, bilens vægt, dens nyværdi og
om du vælger selvrisiko. Hvis du er over 30 år, eller 25-29 år med højst en
skade inden for de sidste tre år eller under 25 år med 5 års skadefri kørsel
får du den billigste præmie.

For en bil med nypris på op til 300.000 kr. og vægt indtil 1.200 kg er
årspræmien for fuld ansvar-, brand- og kaskoforsikring 8.938 kr. med en
selvrisiko på 3.000 kr.

Unge med skadefri eller næste skadefri kørsel kan også få et godt tilbud. Fx
vil en ren ansvarsforsikring for en 21-årig koste 5.926 kr. Er den unge
under 25 år, men med 5 års skadefri kørsel, vil en ren ansvarsforsikring
koste 3.292 kr.

Superauto
Er du over 30 år og har kørt skadefrit de sidste 5 år, eller er du 26 år med
8 års skadefri kørsel, er præmien kun 4.763 kr. med selvrisiko på 3.244 kr.
Ønsker du kun ren ansvar er præmien 2.926 kr.

Se alle præmietrin og betingelser på www.diabetes.dk under Lov og Ret.

Aslan

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-05 18:08

"Martin" <no@email.dk> wrote in message
> [...]
> F.eks. en audi A3.
>
> Jeg har set hos GF at en sådan forsikring koster ca 21.000 om året i
> holbæk. Findes der ikke noget billigere?

find dig en kone/kæreste som i forvejen er elitebilist ved GF, så kan du få
en kaskoforsikring til under 4.500 Kr pr år

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 08-02-05 18:40

Hejsa!

Tom tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> find dig en kone/kæreste som i forvejen er elitebilist ved GF, så kan
> du få en kaskoforsikring til under 4.500 Kr pr år

En høj pris, for en billig forsikring

/Brian

Fra : Jacob Larsen

Dato : 08-02-05 19:49

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in
message news:4208f1f9$0$157$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
> "Martin" <no@email.dk> wrote in message

> find dig en kone/kæreste som i forvejen er elitebilist
> ved GF, så kan du få en kaskoforsikring til under 4.500
> Kr pr år

Det er da vist billigere at købe en tilfældig forsikring og så spare
udgiften til en kone.
--
mvh. Jacob Larsen