Mange rige kører for stærkt!
Fra : Ricky

Dato : 07-02-05 18:36

Ja, ja! det er ikke kun de unge der kører hasarderet! ;)

http://www.sikkertrafik.dk/75000f/base/2a4d2776

Fra : BJ

Dato : 07-02-05 18:39

"Ricky" <sletrni@dettevricky.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja, ja! det er ikke kun de unge der kører hasarderet! ;)
>
> http://www.sikkertrafik.dk/75000f/base/2a4d2776

Det er da utroligt, hvad de rige bruger penge på..:)

--
Bjørn J.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 07-02-05 18:46

> "Ricky" <sletrni@dettevricky.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Det er da utroligt, hvad de rige bruger penge på..:)

De rige har mange fornøjelser ;).

Fra : Mogens

Dato : 07-02-05 18:46

> Det er da utroligt, hvad de rige bruger penge på..:)

Du kender det? :)

Fra : BJ

Dato : 07-02-05 18:51

"Mogens" <nyhedsgrupperSL@ETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du kender det? :)

Jeg må være fattig, da jeg kun har fået én fartbøde for år tilbage.

Den blev ikke en gang udstedt på (en) strandvej..

--
Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 07-02-05 19:24

> Jeg må være fattig, da jeg kun har fået én fartbøde for år tilbage.

OK - så er jeg rig

Fra : BJ

Dato : 07-02-05 19:46

"Mogens" <nyhedsgrupperSL@ETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> OK - så er jeg rig

Sæ'fø'li .. samtlige parametre passer jo på dig..

--
Bjørn J.

Fra : ENN

Dato : 07-02-05 18:48

Hvornår er man "rig"??

Fra : BJ

Dato : 07-02-05 18:52

"ENN" <AAb@nomail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvornår er man "rig"??

Det er, når man bor på en strandvej og bliver snuppet i
hastighedskontrollen, jævnfør tidligere nævnte artikel...!!

--
Bjørn J.

Fra : Christensen

Dato : 07-02-05 18:58

> Hvornår er man "rig"??

Helt klart når man tøffer rundt i en BMW 320d Touring med alt i udstyr -
også navi !

Fra : Christensen

Dato : 07-02-05 19:39

"Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> wrote in message

> Helt klart når man tøffer rundt i en BMW 320d Touring med alt i udstyr -
> også navi !

øh ja...ikke mig (desværre) - men ENN!

heldige løg....

Fra : ENN

Dato : 07-02-05 20:27

"Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> skrev i en meddelelse

> Helt klart når man tøffer rundt i en BMW 320d Touring med alt i udstyr -
> også navi !

Jamen jeg har skam ingen bøder fået siden jeg gik fra Völle til BMW - ikke
fordi BMWèn ikke er hurtigere - men de har sku ikke stoppet mig

Fra : Thomas

Dato : 07-02-05 23:58

> Jamen jeg har skam ingen bøder fået siden jeg gik fra Völle til BMW -
> ikke fordi BMWèn ikke er hurtigere - men de har sku ikke stoppet mig

BMW kører er kendte for at køre fra politiet ;) .... du kender det måske
også, derfor ingen fartbøder i BMW'en endnu?

--
Thomas Krath

Fra : Finn Guldmann

Dato : 07-02-05 19:18

ENN skrev:

> Hvornår er man "rig"??

Når man har råd til at køre for stærkt.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".

Fra : Uffe Ravn

Dato : 07-02-05 22:52

"ENN" <AAb@nomail.com> skrev

> Hvornår er man "rig"??

Når de ting og ressourcer man man har til rådighed, og kan glæde sig over,
og glæde andre med

er større end

de ting og ressourcer man mangler og savner.

Mvh, Uffe Ravn

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 07-02-05 18:57

> "Ricky" <sletrni@dettevricky.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Det er da utroligt, hvad de rige bruger penge på..:)

Det gør de skam også kun godvilligt, fordi de ikke rammes procentvis lige så
hårdt som 'vi andre'.

Alle bøder burde udregnes efter den sidste årsløn. Det er også 'sjovt' at
høre om årelange retssager mod milliardforetagender, der så afsluttes med en
bøde på 100 000 kr. Der må man beundre dem, at de kan sidde helt stille til
sådan noget uden at bryde ud i et latteranfald.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : BJ

Dato : 07-02-05 19:16

KLIP

> Det gør de skam også kun godvilligt, fordi de ikke rammes procentvis lige
> så
> hårdt som 'vi andre'.

Jeg er fuldt ud klar over at nogle ønske lige løn for samtlige danskere også
for dem som risikerer hele deres opsparing.

> Alle bøder burde udregnes efter den sidste årsløn.

Vor Herre bevare os.

> [...]
> til
> sådan noget uden at bryde ud i et latteranfald.

Luk hele bundtet/lortet.

Så ka´ de sg'u lære det..!

--
Bjørn J.

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 08-02-05 00:19

> Jeg er fuldt ud klar over at nogle ønske lige løn for samtlige danskere
> også for dem som risikerer hele deres opsparing.

Arbejder 60-70 timer/ugen, har stort ansvar som mange er afhængige af. Men
hva' pokker, pengene kommer jo bare dryssende ned fra himlen, også selv om
man ikke gider lave noget...

-M

Fra : BJ

Dato : 08-02-05 00:48

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Arbejder 60-70 timer/ugen, har stort ansvar som mange er afhængige af. Men
> hva' pokker, pengene kommer jo bare dryssende ned fra himlen, også selv om
> man ikke gider lave noget...

Er det ikke det "folkestemningen" vil have..A free ride..?

--
Bjørn J.

Fra : Finn

Dato : 07-02-05 19:38

> Alle bøder burde udregnes efter den sidste årsløn.
Øheee det kan vist ikke være din ærlige mening med alle bøder skal .....

mvh
Finn

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 07-02-05 20:04

Finn wrote:

> Øheee det kan vist ikke være din ærlige mening med alle bøder skal .....

Hvorfor ikke?

Så rammer bøderne (mere) ens...

Thore

Fra : Bernhard Ege

Dato : 07-02-05 21:19

SmaRTrxxv wrote:

> Hvorfor ikke?
>
> Så rammer bøderne (mere) ens...
>
> Thore

Hvad så hvis man ikke vil betale bøden? Skal de rige så sidde 6 måneder
i fængsel hvor de andre kan nøjes med en weekend? Hvad rammer mon hårdest?

Desuden tror jeg nu ikke at de rige har et tilsvarende højere
rådigsbeløb i forhold til de jævn lønnede. Dvs. at sådan en ordning vil
ramme de rige uforholdsvis meget hårdere. Man kunne jo gennemgå deres
økonomi for at checke deres rådighedsbeløb og så justere bøden
derefter...

Desuden er der jo temmelig mange folk i landet som tjener en hel del som
sorte penge og en evt. fartbøde vil ikke virke nær så skræmmende hos dem.

Well, jeg er ikke tilhænger af den slags forskelsbehandling. De rige har
højest sandsynlig allerede betalt temmelig meget til statskassen i for
af deres dyre bil, hehe.

mvh Bernhard

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 07-02-05 23:29

Bernhard Ege wrote:

> Hvad så hvis man ikke vil betale bøden? Skal de rige så sidde 6 måneder
> i fængsel hvor de andre kan nøjes med en weekend? Hvad rammer mon hårdest?

Så kan de jo bare betale...

> Desuden tror jeg nu ikke at de rige har et tilsvarende højere
> rådigsbeløb i forhold til de jævn lønnede. Dvs. at sådan en ordning vil
> ramme de rige uforholdsvis meget hårdere.

Nej, det tror jeg heller ikke, jeg tror faktisk at de "rige" relativt
højere rådighedsbeløb.. Idet den rige person ofte vil være formuende i
noget større grad end den "jævne" borger eller den fattige for den sags
skyld som slet ikke har råd til at spare op..

> Desuden er der jo temmelig mange folk i landet som tjener en hel del som
> sorte penge og en evt. fartbøde vil ikke virke nær så skræmmende hos dem.

Nej, men det gør skattevæsenet så .... Men folk der tjener mange
penge laver stort set ikke sorte penge, det er kun alm håndværkere
"jævne" borgere der gider at bøvle med den slags...

M.v.h.
Thore Jensen

Fra : BJ

Dato : 07-02-05 23:36

"SmaRTrxxv" <glemdet@nospam.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nej, men det gør skattevæsenet så .... Men folk der tjener mange penge
> laver stort set ikke sorte penge, det er kun alm håndværkere "jævne"
> borgere der gider at bøvle med den slags...

Hmmm ... du vist lære-drenge/piger samt studerende.

Det er næsten altid dem som synes "de voksne" (naboen) har *alt* for mange
penge .... lige til den dag de selv står på det *rigtige* arbejdsmarked..;)

Så begynder hyleriet om høje skatter og for lidt penge til børnefamilierne.

Den eneste trøst er, de selv en gang bliver "barnløse" og kravene til
*deres* pengepung så er mangedoblet..:)

--
Bjørn J.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 07-02-05 23:54

"Bernhard Ege" <bernhard@NOSPAMege.cc> skrev
> Hvad så hvis man ikke vil betale bøden? Skal de rige så sidde 6 måneder
> i fængsel hvor de andre kan nøjes med en weekend? Hvad rammer mon hårdest?

Det er kun folk der ikke er i stand til at betale, der får lov at sidde den
af.

> Desuden tror jeg nu ikke at de rige har et tilsvarende højere
> rådigsbeløb i forhold til de jævn lønnede.

Så er de ikke rige.

>Dvs. at sådan en ordning vil
> ramme de rige uforholdsvis meget hårdere.

Er det her vi skal have ondt?

>Man kunne jo gennemgå deres
> økonomi for at checke deres rådighedsbeløb og så justere bøden
> derefter

Nej, man skal udelukkende checke deres årsindkomst.

> Desuden er der jo temmelig mange folk i landet som tjener en hel del som
> sorte penge og en evt. fartbøde vil ikke virke nær så skræmmende hos dem.

En bankrøver ville nok også være ligeglad, det kan man blot ikke indrette
lovene efter.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 07-02-05 21:18

"Finn" <dads.bimmer@gomail.dk> skrev i en meddelelse

> "Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Øheee det kan vist ikke være din ærlige mening med alle bøder skal .....

Jeg skriver u d r e g n e s efter = en fast brøkdel af en årsløn = alle
stilles lige for loven = stivnet smil på direktøren.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jacob Larsen

Dato : 08-02-05 15:16

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message
> "Finn" <dads.bimmer@gomail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg skriver u d r e g n e s efter = en fast brøkdel af
> en årsløn = alle stilles lige for loven = stivnet smil på
> direktøren. --

Misundelse er en grim ting! Skal vi ikke alle sammen bare betale skat,
således at vi ender på det samme rådighedsbeløb i stedet? Altså, bortset fra
at der skal være en encitament til at arbejde, for at samfundet kan køre
rundt.

Hvis man fratager folk grunden til at arbejde (penge) får samfundet store
problemer. F.eks. vil højt uddannede folk ikke blive her i landet, hvis de
kan tjene væsentligt mere i udlandet. Jeg selv overvejer da at flytte
udenlands indenfor de næste par år.
--
mvh. Jacob Larsen (Entrepeneur og snart rig...)

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 08-02-05 21:13

"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> skrev

> Misundelse er en grim ting! Skal vi ikke alle sammen bare betale skat,
> således at vi ender på det samme rådighedsbeløb i stedet?

Du begynder her på noget, jeg end ikke har antydet, og jeg vil heller ikke
diskutere det her. Er iøvrigt ikke misundelig, ønsker blot lighed for loven.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-05 17:13

> [...]
>
> Du begynder her på noget, jeg end ikke har antydet, og jeg vil heller ikke
> diskutere det her. Er iøvrigt ikke misundelig, ønsker blot lighed for

Er det lighed for loven at samme overtrædelse takseres forskelligt?

> --
> M.V.H.
> Preben Riis Sørensen

Lars B

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-02-05 19:10

"Lars B. Jensen" <lars[snabela]zulfo[dot]dk> skrev

> Er det lighed for loven at samme overtrædelse takseres forskelligt?

Ja, så får man det samme procentvise svirp over nallerne. Nogen vil så sige
at de har betalt en højere skat. Men hvis det skal være et argument, skal
skatten op og fradragene begrænses. Vi kan nok blive ved, men det gider 'vi'
ikke.....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-05 12:21

> [...]
> at de har betalt en højere skat. Men hvis det skal være et argument, skal
> skatten op og fradragene begrænses. Vi kan nok blive ved, men det gider

Det har du ret i, det gider vi ikke :)

Jeg er ikke enig, men det er vel heller ikke nødvendigt....

> Preben Riis Sørensen

Lars B

Fra : Roberto Saldo

Dato : 09-02-05 13:09

Preben Riis Sørensen wrote:
> "Finn" <dads.bimmer@gomail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg skriver u d r e g n e s efter = en fast brøkdel af en årsløn = alle
> stilles lige for loven = stivnet smil på direktøren.

Så kan de starte med at fjerne rabatten for studerende mfl.
Din opfattelse af 'lige for loven' er noget hullet.
Så skal folk der tjener mere (fex fordi de arbejder mere eller på
kedelige tidspunkter) måske også betale mere for mælk, brød og benzin?

Mvh
Roberto

Fra : BJ

Dato : 09-02-05 15:16

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så skal folk der tjener mere (fex fordi de arbejder mere eller på kedelige
> tidspunkter) måske også betale mere for mælk, brød og benzin?

Så ka' de sgu' lære det..

--
Bjørn J.

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 08-02-05 00:21

> Det gør de skam også kun godvilligt, fordi de ikke rammes procentvis lige
> så
> hårdt som 'vi andre'.

Hvorfor? 1 kr. på f.eks. Strandvejen er lige så meget værd som 1 kr. i
Bispehaven.
Helt ærligt, der er ofte en rigtig god grund til at nogle folk tjener flere
penge end andre. Den finder man ofte hos sig selv.

-M
Der IKKE har ondt i r*ven over at nogle tjener mere end andre.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 08-02-05 01:12

> [...]
flere
> penge end andre. Den finder man ofte hos sig selv.

Øh, lidt svær at udrede, du mener nok at jeg er misundelig? På ingen måde,
jeg ville ikke leve på det grundlag. Men jeg har retfærdighedssans, det er
noget helt andet.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 08-02-05 21:20

> Helt ærligt, der er ofte en rigtig god grund til at nogle folk tjener
> flere penge end andre. Den finder man ofte hos sig selv.

Øh, jeg arbejder med det jeg interesserer mig for. Så det er lidt uheldigt
at min interesse/arbejde ikke giver flere penge.

> -M
> Der IKKE har ondt i r*ven over at nogle tjener mere end andre.

Det har jeg nogle gange (ondt i røven), for hvorfor skal lægen tjene _så_
mange flere penge end sygeplejersken? Det er iorden med lidt forskel i
lønnen af forskellige årsager, men at den ene faggruppe skal have det
dobbelte i løn end den anden har jeg aldrig synes om. Både læger og
sygeplejersker har et stort ansvar, eller for den sags skyld buschaufførere.
Eneste forskel er uddannelsens længde og krav (intelligent), deraf
lønforskel, men da ikke mere end det dobbelte...

Mvh

Emil
Pædagog

Fra : Jacob Larsen

Dato : 08-02-05 21:42

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> wrote in message

> [...]
> skyld buschaufførere. Eneste forskel er uddannelsens
> længde og krav (intelligent), deraf lønforskel, men da

Svaret er simpelt: Udbud og efterspørgsel.
--
mvh. Jacob Larsen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 07-02-05 22:43

Ricky <sletrni@dettevricky.dk> skrev....

> Ja, ja! det er ikke kun de unge der kører hasarderet! ;)

Gud ved hvad sandsynligheden er for at stoppe en midaldrende
velbeslået herre på Strandvejen, kontra en ung i en brianbil?

Hmmmm.... det er sgu' en svær en ;)

Iøvrigt er man i denne sammenhæng rig hvis man kan budgettere med
fartbøder. IMO.

Fra : Mikael L

Dato : 07-02-05 23:11

"Kent Oldhøj" <NG@oldhoj.danmark> skrev i en meddelelse
> Ricky <sletrni@dettevricky.dk> skrev....

> Gud ved hvad sandsynligheden er for at stoppe en midaldrende
> velbeslået herre på Strandvejen, kontra en ung i en brianbil?

Ja godt spørgsmål

Hvis al den tidligere snak om farten dræber, så må det jo næsten flyde med
døde mennesker i vejkanten på Strandvejen.

Mikael

Fra : Roberto Saldo

Dato : 08-02-05 12:08

Ricky wrote:
> Ja, ja! det er ikke kun de unge der kører hasarderet! ;)
>
> http://www.sikkertrafik.dk/75000f/base/2a4d2776

"Mange Jyder kører for stærkt" på deres nye motoreveje

"Mange forældre kører for stærkt" foran skolerne

Statistik har f*nden skabt.

Mvh
Roberto

Fra : Kim Kristensen

Dato : 08-02-05 16:51

> "Mange Jyder kører for stærkt" på deres nye motoreveje
>
> "Mange forældre kører for stærkt" foran skolerne
>
> Statistik har f*nden skabt.
>
> Mvh
> Roberto

Statistikker er jo godt nok, men skal bare lige vende fakta før man
konkludere. Det er jeg godt klar over at du ved, men Rene la Cour "En"Sell"
e" får jo gang på gang bevist at han ikke er den skarpeste kniv i skuffen.

Hvis der kom en statistik som fortalte at der næsten altid er seende
mennesker bag rattet i en ulykkesbil, så vil han sikkert konkludere og
fortælle at blinde er bedre bilister.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 10-02-05 11:54

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Statistik har f*nden skabt.

Der findes 3 slags løgne:

Den lille (næsten uskyldige) hvide løgn.

Så kommer:
Den grove sorte.

Den sidste og værste:
Statistik!

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Bernhard Ege

Dato : 10-02-05 22:01

Roberto Saldo wrote:

> Statistik har f*nden skabt.

Det ved jeg nu ikke. Jeg underviser i statistik og synes nu det er meget
anvendeligt. Man skal dog vide hvordan man bruger det da man ellers kan
komme til at drage de forkerte konklusioner

mvh Bernhard

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 10-02-05 23:41

> Det ved jeg nu ikke. Jeg underviser i statistik og synes nu det er meget
> anvendeligt. Man skal dog vide hvordan man bruger det da man ellers kan
> komme til at drage de forkerte konklusioner

Hehe, du lyder som en spin-doctor

Emil

Fra : Bernhard Ege

Dato : 11-02-05 00:42

Emil Jensen [2100] wrote:

> Hehe, du lyder som en spin-doctor

Hehehe, nej, dog ikke, men ofte så forbinder folk statistik med løgn
fordi de ikke forstår hvad de har med at gøre. Og det er der nu ikke så
meget underligt i for statistik er et kæmpe område som kun de færreste
kan overskue (jeg har f.eks. ikke overblik over det men kan da finde ud
af en mindre del af det).

mvh Bernhard

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 11-02-05 02:23

"Bernhard Ege" <bernhard@NOSPAMege.cc> skrev i en meddelelse

> [...]
> underligt i for statistik er et kæmpe område som kun de færreste kan
> overskue (jeg har f.eks. ikke overblik over det men kan da finde ud af en

Det var bare måden som du skrev det på, det kunne lyde som det kunne bruges
til manipulation (og det bliver brugt in real life!). Politikere eller anden
lobbyisme hiver tallene ud som passer i deres kram, og "glemmer" alt det
andet... Men det var ikke dig direkte, men det lød bare som en spindoktor
"Man skal vide hvordan man bruger det da man ellers kan komme til at drage
de forkerte konklusioner".... At komme til, det er vist det mange gør med
vilje, altså misbruger statistikkerne...

Intet personligt i det

Mvh

Emil

Fra : Bernhard Ege

Dato : 11-02-05 09:10

Emil Jensen [2100] wrote:

> Intet personligt i det

Det så jeg nu heller ikke som noget personligt

mvh Bernhard