Sporing af bil efter sænkning
Fra : Jacob Rungwald

Dato : 07-02-05 12:57

Hejsa

Min bil mente lige at venstre bagfjeder skulle deles i 3 dele her i
weekenden, og da jeg alligevel havde tænkt mig at sænke dyret til sommer,
bliver det nu istedet, men skal man spore bilen bagefter, eller er det ikke
nødvendigt, jeg syntes både jeg hører at man skal, og at det ikke skulle
være nødendigt.

Hvad skal man regne med? Det skal lige nævnes at fjedrene bliver skiftet ved
bruge af lift og det hele, så det bliver ikke noget med en donkraft ud på
vejen :) Kan man mærke op så der ikke behøves sporing bagefter?

Der er tale om en BMW E46 318 i fra 1999.

Jacob

P.S Fjern dyret i min email

Fra : John Sahl

Dato : 07-02-05 13:22

Jacob Rungwald wrote:
> [...]
> skiftet ved bruge af lift og det hele, så det bliver ikke noget med
> en donkraft ud på vejen :) Kan man mærke op så der ikke behøves

Nej, du skal spore den igen bag efter.

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Johnny

Dato : 07-02-05 13:57

Du nævner, at det bliver på lift (og ikke med donkraft på vejen). Nu skal
jeg til at hæve min sænkede 406´ og havde tænkt mig at gøre det med
donkraft og så videre. Er det bedre at gøre det på en lift ?

Mvh Johnny

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-05 14:01

> donkraft og så videre. Er det bedre at gøre det på en lift ?

nej bare nemmere ikke bedre..

Mvh
Morten

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 07-02-05 15:16

"Johnny" <dko12310c@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Du nævner, at det bliver på lift (og ikke med donkraft på vejen). Nu skal
> jeg til at hæve min sænkede 406´ og havde tænkt mig at gøre det med
> donkraft og så videre. Er det bedre at gøre det på en lift ?

Som Morten skriver er det ikke bedre, det er bare MEGET nemmere med en lift,
jeg har prøvet at skifte støddæmpere på min gamle E36, og det var et helvede
med en donkraft, især forhjulene.

Se om du kan finde en lift du kan låne/leje, det er det værd. Jeg vil tro at
det tog mig dobbelt tid at gøre det uden lift. Du skal have støddæmpere af,
ihvertifald på forhjulene for at komme til fjedrene.

Mvh
Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-05 15:21

> [...]
lift,
> jeg har prøvet at skifte støddæmpere på min gamle E36, og det var et

Ej com on, det tog mig 15mins at skifte fjeder i hver side på en E30 foran,
med donkraft..
Det er pærelet, man skal ikke ha den store udd for at gøre det

Mvh
Morten

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 07-02-05 15:36

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
foran,
> med donkraft..
> Det er pærelet, man skal ikke ha den store udd for at gøre det

Hmm, jeg brugte en del tid ekstra, men nu jeg tænker over det, var det vidst
noget med at vi ikke kunne få møtrikkerne løsnet, og det stinker når ikke
man kan stå under bilen :)

Mvh
Jacob

Fra : Finn

Dato : 07-02-05 19:56

> [...]
> bruge af lift og det hele, så det bliver ikke noget med en donkraft ud på
> vejen :) Kan man mærke op så der ikke behøves sporing bagefter?
NEJ den skal spores. Det er faktisk ret vigtigt det udføres af en som ved
lidt om hvad den skal skal stå på alt efter undervognen. Jeg satte en
original M-undervogn på min og fik den sporet ved et lokalt dækcenter som
påstod det vidste hvad det drejede sig om. Det var dog først ½ år efter hvor
jeg fik skiftet nogle ophængsdele og fik den sporet hos BMW jeg blev rigtig
glad for undervognen. Den tager sving meget seriøst nu hvor den før kunne
finde på at understyre

> Der er tale om en BMW E46 318 i fra 1999.
Herlig vogn

Mvh
Finn
http://bmw318.1go.dk

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 08-02-05 18:25

"Finn" <dads.bimmer@gomail.dk> skrev i en meddelelse

> Herlig vogn

Jeg lagde lige mærke til at du har ur i din radio, er det noget man kan slå
til? Jeg tror ikke jeg har det ikke i min, men min er også uden "Mode" knap,
så det er en ældre model. Har du fået monteret PDC endnu :)

Mvh
Jacob

Fra : Finn

Dato : 08-02-05 18:57

> [...]
> knap,
> så det er en ældre model. Har du fået monteret PDC endnu :)

Det med uret er under volumenknappen og uret kører sammen med uret i
bordcomputeren. Når man hører radio og f.eks. skifter kanal så vises radioen
i ca 5 sekunder hvorefter den igen slår over på ur.
Nej jeg har ikke fået monteret PDC. Jeg syntes det er lidt dyrt når det skal
være originalt. Alene delene med kabelnet og det hele render op i ca.
3.500,- og det er rimeligt kompliceret at montere så vidt jeg kan se på
monteringsmanualen så prisen fordobles hvis jeg skal have skal have folk til
det.

Mvh
Finn

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 08-02-05 19:53

> [...]
> 3.500,- og det er rimeligt kompliceret at montere så vidt jeg kan se på
> monteringsmanualen så prisen fordobles hvis jeg skal have skal have folk

Det er _meget_ nemt at montere PDC, jeg har gjort det på min, så spørg bare
løs, jeg gjorde det en søndag eftermiddag på ca 2 timer, plus det løse til
montering af lister osv. Det er virkeligt ikke noget problem, det ser
komplekst ud, men det værste var at få løsnet bagkofangeren, der smuttede
jeg bare lige ud til BMW og fik dem til at pille den af, og så monterede jeg
lige selve PDC sensorene i skærmen, og trak ledningen ind i bagagerum(bilen
er forberedt), og så smed BMW kofangeren på igen, det tog ca 20 minutter hos
BMW, hvor de 10 var af/påmontering for BMW mekkeren. Det virker med det
samme det er monteret, men for at få den rigtige biblyd, skal den lige kodes
med BMW testeren :) Det fik jeg bare gjort næste gang den skulle til
service.

Det værste sådan ledningsmæssigt var lige at få monteret sikringsholderen i
sikringsboksen, der skulle lige lidt snilde til, men absolut ikke dødsvært.

Jeg er meget glad for min, det er altså dejligt at parkere med :)

P.S Mht uret, hvad sagde du lige du gjorde med hvilken knap ?

Mvh
Jacob

Fra : Finn

Dato : 08-02-05 21:06

"Jacob Rungwald" <jacob*mammut*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse
> Det er _meget_ nemt at montere PDC, jeg har gjort det på min, så spørg
> bare
OK det er bare en ret omfattende vejledning der er med. Hvad gav du for alt
grejet? Og hvor købte du det?

> P.S Mht uret, hvad sagde du lige du gjorde med hvilken knap ?
Under volumenknappen er der tre knapper. Den længst til venstre har også den
funktion at vise klokken i displayet.
Ikonet på knappen er et "-" (minus) samt et ur. (det er den knap som også
bruges til justering af lyd).

Når vi er ved lyd har du så gjort noget ved lydanlægget i bilen - som jeg
finder lidt under middel

Mvh
Finn
http://bmw318.1go.dk

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 09-02-05 10:34

> [...]
> bruges til justering af lyd).
>
> Når vi er ved lyd har du så gjort noget ved lydanlægget i bilen - som jeg

Har du en mail, jeg får bare den der står her tilbage i hovedet :)

Mvh
Jacob

Fra : Finn

Dato : 09-02-05 18:26

> Har du en mail, jeg får bare den der står her tilbage i hovedet :)

jeps ...@minemail.dk og de 3 punktummer kan du nok gætte dig til når jeg
siger bilmærke

Mvh
Finn