Økonimi i Golf III VR6
Fra : Tobias Larsen

Dato : 07-02-05 11:56

Jeg overvejer at skifte min Chrysler Grand Voyager 3.3 ud med en Golf 3 VR6,
men hvordan er økonomien i sådan en fætter?
Lige nu kører jeg mellem 8 og 9 km/l, hvor langt kører en VR6 på en liter af
de dyre dråber?
Hvordan ligger det med reservedelspriser, altså almindelige sliddele?
Er der ellers noget jeg bør være opmærksom på med en VR6?

Tobias Larsen

Fra : ct

Dato : 07-02-05 12:02

> Lige nu kører jeg mellem 8 og 9 km/l, hvor langt kører en VR6 på en liter
> af
> de dyre dråber?

En bekendt har haft en, hvis han nåede derop var han vist tilfreds.....

> Hvordan ligger det med reservedelspriser, altså almindelige sliddele?

Dyrt ifølge ham....

> Er der ellers noget jeg bør være opmærksom på med en VR6?

Mjoh, mange har fået tæsk, især af 2. eller 3. ejer så vær omhyggelig med at
vælge den rigtige.

Fed øse btw....

Fra : Tobias Larsen

Dato : 08-02-05 10:08

"ct" <claus@fjerndette-kjerkegaard.dk> skrev i en meddelelse

> En bekendt har haft en, hvis han nåede derop var han vist tilfreds.....

Har bare hørt at den skulle gå op til en 12-13 km/l ved pæn
motor/landevejskørsel med jævn hastighed. Men er det helt tosset? VW opgiver
den vist også til 7,5 L/100Km ved 100km/t.

Tobias

Fra : John Sahl

Dato : 08-02-05 10:10

Tobias Larsen wrote:
> Har bare hørt at den skulle gå op til en 12-13 km/l ved pæn
> motor/landevejskørsel med jævn hastighed. Men er det helt tosset? VW
> opgiver den vist også til 7,5 L/100Km ved 100km/t.

Alt over 10km/l er pral.

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Roberto Saldo

Dato : 09-02-05 12:49

John Sahl wrote:

> Alt over 10km/l er pral.

Det kan jo heller ikke nytte man køber en sjov bil og er nød til at køre
den som en gammel tante for at få råd til benzinen.

Så køb en pyttelille oliebrænder-folkevogn istedet hvis der skal køres
langt på literen.

Mvh
Roberto

Fra : Tobias Larsen

Dato : 09-02-05 12:59

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> den som en gammel tante for at få råd til benzinen.
>
> Så køb en pyttelille oliebrænder-folkevogn istedet hvis der skal køres

Det var nu heller ikke for at køre 30 km/l jeg ville have en VR6, jeg ville
bare sikre mig at den ihvertfald ikke kørte kortere end den jeg har nu. Og
med mit kørselsbehov betdder det ikke en skid om jeg tøffer afsted med
90-100 elller 130-140 på motorvejen. Det benzin jeg spare der kan jeg så
passende brænde af fredag aften sammen med den andre bilinteresserede
mennesker i de øde industrikvartere.

Tobias www.street-x.dk

Fra : Olesen

Dato : 09-02-05 17:06

"Tobias Larsen" <Ingen@spam.dk> skrev i en meddelelse

> 90-100 elller 130-140 på motorvejen. Det benzin jeg spare der kan jeg så
> passende brænde af fredag aften sammen med den andre bilinteresserede
> mennesker i de øde industrikvartere.

hvor køres ?

Fra : Tobias Larsen

Dato : 10-02-05 08:32

> "Tobias Larsen" <Ingen@spam.dk> skrev i en meddelelse

> hvor køres ?

Det er lidt forskelligt, men hvis du møder op ved det gamle
Dechatlon/Aalborg Vandland, ude i city syd Aalborg, fredag mellem 21 og 22,
bliver der givet besked om hvor der køres hen.