Positionslys
Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 07-02-05 08:46

Hej,

Jeg har lige fået importeret automatisk kørelys i min importerede bil.

Det fungerer fint, men lyskontakten har ikke længere nogen funktion.
Altså ingen positionslys (alene) og altid mulighed for at tænde det
lange lys.

Det passer mig udemærket, men er det lovligt?

-dennis

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-05 08:48

> Det fungerer fint, men lyskontakten har ikke længere nogen funktion.
> Altså ingen positionslys (alene) og altid mulighed for at tænde det
> lange lys.
>
> Det passer mig udemærket, men er det lovligt?

nej den går ikke til syn, du skal kunne ha kun positions lys !

Mvh
Morten

Fra : Roberto Saldo

Dato : 07-02-05 09:10

Dennis Thrysøe wrote:
> [...]
> lange lys.
>
> Det passer mig udemærket, men er det lovligt?

Du skal kunne holde ved fex en jernbaneoverskæring eller vejkant med pos
lys på og motoren igang.

Synsfyrene bliver slemt skuffede.

Mvh
Roberto

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-05 19:32

> Du skal kunne holde ved fex en jernbaneoverskæring eller vejkant med pos
> lys på og motoren igang.
>
> Synsfyrene bliver slemt skuffede.

Så giv dem en tudekiks

--
Tom

Fra : Johnny

Dato : 08-02-05 12:12

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Du skal kunne holde ved fex en jernbaneoverskæring eller vejkant med pos
> lys på og motoren igang.

er iøvrigt enig med at det skal virke, men den med jernbaneoverskæringen er
udgået for mange år siden.

Hiksen Johnny

Fra : Roberto Saldo

Dato : 09-02-05 12:51

Johnny wrote:
> "Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> er iøvrigt enig med at det skal virke, men den med jernbaneoverskæringen er
> udgået for mange år siden.

Tja min Opel blev afvist til syn med den begrundelse i 2002.

Mvh
Roberto

Fra : Lars

Dato : 09-02-05 13:04

Hejsa,

"Johnny" <fake@to.prevent.spam> wrote in message

> er iøvrigt enig med at det skal virke, men den med jernbaneoverskæringen
> er
> udgået for mange år siden.

Det er vel stadig relevant de (få) stedet hvor der er jernbaneoverskæringer?

** Lars

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 09-02-05 13:19

Johnny wrote:

> er iøvrigt enig med at det skal virke, men den med jernbaneoverskæringen er
> udgået for mange år siden.

Er vi sikre på det? Nu er der delte meninger, så der er lidt interessant.

Jeg var nede på værkstedet igår og de sagde at sådan virkede det kørelys
bare. Når bilen er tændt (ingen tænding bare batteri) er der
positionslys, når motoren kører er der kørelys+positionslys.

Men hvis det er ulovligt må jeg have det lavet om. Et autoriseret
Mitsubishi værksted *burde* efter min mening ikke lave noget der ikke er
lovligt.

-dennis