Kaburator på Opel Vectra
Fra : Mikkel Rokkær Jensen

Dato : 06-02-05 18:49

Hej

Min bil laver for meget CO2.
Er der nogen herinde der kan fortælle mig om hvordan man stiller på
kaburatoren?
Eller kan det være lambdasonden der er sodet til. Hvordan kan man evt. se
det? (er den lige til at skrue ud?)

Bilen er en Opel Vectra 92´ med katalysator.

Jeg leder stadig efter en pladesmed i KBH til mindre rust arb. Kan du
anbefale 1 er du meget velkommen til at kontakte mig på nedeståene nr.

På forhånd tak

Vh
Mikkel Rokkær Jensen

Fra : Hans Paulin

Dato : 06-02-05 19:09

Mikkel Rokkær Jensen skrev:

> Hej
>
> Min bil laver for meget CO2.
> Er der nogen herinde der kan fortælle mig om hvordan man stiller på
> kaburatoren?

Den har ikke indsprøjtning?

> Eller kan det være lambdasonden der er sodet til. Hvordan kan man
> evt. se det? (er den lige til at skrue ud?)

Ja, med den store rørtang!

(Giv den lidt kobberfedt inden gen-montage)

Overvej at køre på et autoriseret Opel-værksted - de kan på et kvarter
udlæse fejlkoder (andre værksteder - ingen nævnt - ingen glemt - kan bruge
2½ time om samme opgave uden ordentligt resultat - been there!)
Hans

Fra : Brian

Dato : 06-02-05 19:18

Hejsa!

Hans Paulin tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> Overvej at køre på et autoriseret Opel-værksted - de kan på et kvarter
> udlæse fejlkoder

Kan han sikkert selv ved at kortslutte et par ben i diagnosestikket - hvis
der ellers er lagret en fejl (?)

/Brian

Fra : Hans Paulin

Dato : 06-02-05 19:49

Brian skrev:

> Kan han sikkert selv ved at kortslutte et par ben i diagnosestikket -

Kunne "Ketner" i Sønderborg i hvert fald ikke - de fortalte mig, at min
motor var opslidt.

Opel fortalte mig at der var knækket en ledning til luftmængdemåleren.

> hvis der ellers er lagret en fejl (?)

Jow.
Hans

Fra : Mikkel Rokkær Jensen

Dato : 06-02-05 19:29

"Hans Paulin" <me@privacy.net> wrote in message

> Den har ikke indsprøjtning?

Jeg har ingen anelse. Hvordan kan man se sådan noget??

Det er en 1.6 kan det forklarer det?

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 06-02-05 19:36

"Mikkel Rokkær Jensen" <noreplyjmr1@image.dk> skrev i en meddelelse news:420661a4$0$300$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Jeg har ingen anelse. Hvordan kan man se sådan noget??
>
> Det er en 1.6 kan det forklarer det?

På din registreringsattest måske - der står sikkert 1.6i - tror ikke der
er lavet en Vectra i '92 med karb.

/Jakob

Fra : Mikkel Rokkær Jensen

Dato : 06-02-05 19:58

Det er helt sikkert ikke en 1.6i. Det er jeg sikker på. Så det må vel være
uden indsprøtning...

Vh
Mikkel

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 06-02-05 23:27

"Mikkel Rokkær Jensen" <noreplyjmr1@image.dk> skrev i en meddelelse news:42066856$0$282$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Det er helt sikkert ikke en 1.6i. Det er jeg sikker på. Så det må vel være
> uden indsprøtning...

Er motoren skiftet?

Ifølge biltorvet.dk og autoweek.nl findes der ingen andre 1.6 end 1.6i
i en Vectra fra 1991/1992 - er du sikker på det ikke er en C16NZ?

Hvis den er med karb. så er jeg næsten sikker på at der sidder et
stort rundt luftfilter lige ovenpå motoren - hvis den er med sprøjt sidder
luftfilteret over højre forhjul.

/Jakob

Fra : Martin

Dato : 07-02-05 18:04

Jeg er sikker på at det er en 1,6i når den er fra 1992. Jeg har en 93'er
1,6i model GL og jeg tror ikke at de brugte karburator så sent.

Martin

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 07-02-05 21:03

On Mon, 7 Feb 2005 18:03:54 +0100, "Martin" <@mail.dk> wrote:

>Jeg er sikker på at det er en 1,6i når den er fra 1992. Jeg har en 93'er
>1,6i model GL og jeg tror ikke at de brugte karburator så sent.

>--

På min første Nissan Primera, som var fra '91, var der elektronisk
karburator. En løsning som gjorde det muligt alligevel at kunne køre
med katalysator.

Er det muligt at Opel har brugt samme løsning lige på det tidspunkt?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mikkel Rokkær Jensen

Dato : 08-02-05 22:37

Hej

Nu har jeg fundet min reg. attest. Der stå 1.6 I
Så noget tyder på at det er med i.....

Vh
Mikkel