bødekatalog, hvor?
Fra : Petersen_Michael

Dato : 05-02-05 17:19

Hej gutter.

Hvad er prisen for at lave en U-vending i et lyskryds, uden at være til
fare, der var ingen trafik ud over den der hvide Ford Trans. med det blå
syltetøjsglas på instrumentbordet.som holdt pænt og ventede på at han
fik grønt lys..

Strømeren mente at § om unødig støj og røg (jeg vendte med Hjørne
bremsen, og dækkene fedtede lidt rundt)

Skal jeg betale ½K eller 1K i stats støtte?

Der stod ikke noget om U-vending forbudt nogen stæder!
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-05 17:30

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4204f1e0$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

http://www.autocity.dk/motorkontor/boedekat.htm

--
Tom

Fra : Petersen_Michael

Dato : 05-02-05 17:38

In news:4204f492$0$178$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Tom <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> http://www.autocity.dk/motorkontor/boedekat.htm

Hmm.. Jeg kan ikke finde noget specifikt..
Så det bliver nok en plovmand..

Fra : Finn og Mette Holmeg~

Dato : 05-02-05 20:07

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote in
message news:4204f67c$0$163$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hmm.. Jeg kan ikke finde noget specifikt..
> [...]

Tja, det hedder vel en overtræddelse af Færselsloven §38, koster en plovmand
jvf. prislisten

http://www.politi.dk/PUBL/Boedetakster_faerdselslov/P%20669%20juni%2004.pdf

/Finn

Fra : Petersen_Michael

Dato : 06-02-05 10:32

In news:cu35gn$1nnc$1@news.cybercity.dk,
Finn og Mette Holmegaard <dsl127167@vip.cybercity.dk> wrote:

> Tja, det hedder vel en overtræddelse af Færselsloven §38, koster en
> plovmand jvf. prislisten

http://www.politi.dk/PUBL/Boedetakster_faerdselslov/P%20669%20juni%2004.
pdf

Ja, det må være den § strømeren synes der skal anvendes.. :-/
Det er sq ærgerlige penge at komme af med..
Må se at få købt mig en GPS, så jeg ikke farer vild, og skal vende
rundt..

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-05 17:45

> Strømeren mente at § om unødig støj og røg (jeg vendte med Hjørne
> bremsen, og dækkene fedtede lidt rundt)

man må sq da heller ikke ha noget sjov )

Jeg broughtsider tit igennem svingene i snevejr med bimmeren, gad vide om de
ville gi bøde for det...

Mvh
Morten

Fra : Brian

Dato : 05-02-05 19:13

Hejsa!

Juel tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> Jeg broughtsider tit igennem svingene i snevejr med bimmeren, gad
> vide om de ville gi bøde for det...

Den trækker jo på baghjulene, du kan da sige at du tabte den

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-05 19:24

> Den trækker jo på baghjulene, du kan da sige at du tabte den

ja nemmerlig, ikke nemt at styre 180hk i sneen ))

Mvh
Morten

Fra : Nicolai

Dato : 05-02-05 19:46

Hvis du kun er skrevet for unødigt støj/røg m.v.(burnout) koster det 500kr.
Det er forøvrigt færdselslovens § 38!

Nicolai

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote in
message news:4204f1e0$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Rander

Dato : 05-02-05 21:16

Sat, 5 Feb 2005 17:18:39 +0100 brugte Petersen_Michael 19 linier på at
fortælle dette til dk.fritid.bil:

> [...]
>bremsen, og dækkene fedtede lidt rundt)
>Skal jeg betale ½K eller 1K i stats støtte?
>Der stod ikke noget om U-vending forbudt nogen stæder!

De takster Tom henviser til er forældede - de gældende kan findes som PDF

<http://politi.dk/PUBL/Boedetakster_faerdselslov/P%20669%20juni%2004.pdf>.

Som jeg læser din udlægning har du ikke fået bøden for at foretage en
ulovlig uvending, men for det punkt der på linket hedder "Unødig støj/røg
m.v.", og der er taksten en plov...
http://rander.dk (temporarily down!) Do not try this on Linux!

Øl er beviset på at Gud elsker os vil vil have os til at være glade. (Benjamin Franklin)

Fra : Petersen_Michael

Dato : 06-02-05 10:33

In news:cu39f8$1kt2$2@news.cybercity.dk,
Rander <lrNOSPAM@rander.dk> wrote:

> Som jeg læser din udlægning har du ikke fået bøden for at foretage en
> ulovlig uvending, men for det punkt der på linket hedder "Unødig
> støj/røg m.v.", og der er taksten en plov...

Jeps, jeg synes nu ikke det hverken støjede eller røg, men mit udsagn
vægter nok ikke så højt, når der er 3 strømere der mener noget andet..

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 06-02-05 14:44

"Rander" <lrNOSPAM@rander.dk> wrote in message
> De takster Tom henviser til er forældede - de gældende kan findes som PDF
> på
> <http://politi.dk/PUBL/Boedetakster_faerdselslov/P%20669%20juni%2004.pdf>.

hmm jeg troede også det var ulovligt at snakke i håndholdt telefon på cykel?
men det koster åbenbart kun hvis man er i bil eller på mc?

--
Allan
Nissan Primera 2,0 se aut

Fra : Jake

Dato : 08-02-05 10:44

Allan Jørgensen wrote:

> "Rander" <lrNOSPAM@rander.dk> wrote in message

> hmm jeg troede også det var ulovligt at snakke i håndholdt telefon på
> cykel?
> men det koster åbenbart kun hvis man er i bil eller på mc?

Lol! hvem fanden taler også i håndholdt telefon når man kører MC?

/Jake
106 XS, XJ 600