/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hvilken trailer vil du vælge?
Fra : Christabel & Anders


Dato : 05-02-05 15:17

Som emnet fortæller, hvilken trailer vil du vælge? ...jeg vil gerne starte
en snak/ diskussion om hvilken trailer du vil vælge, evt. kan du se bort fra
prisen - en trailer er vel en man beholder resten af livet/ så længe at man
kan vel godt investere lidt mere og så få en god trailer.
Men hvilke kriterier vil du vælge efter?
- Stor eller lille trailer?
- En eller to aksler?
- Træ eller stål kasse?
- Store eller små hjul?
- Næsehjul?
- Påløbsbremse?
- Ekstra høje sider/ pressening?
- Hjulene under kassen eller ved sidden af? (kender ikke det fag
korrekte ord).
- Vil du købe/ finde nye/ brugte aluhjul for at trailen ser godt ud
og evt. matcher bilens aluhjul.
- Ekstra lys/ arbejds lys, rigtige "truckere" har vel også
sidemarkerings lys på vogntoget...!
Har du selv flere kriterier eller gode ideer angåen trailer og trailer køb,
så kom med dem!
--
Med venlig hilsen


Anders



 
 
Leonard (05-02-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 05-02-05 16:00

"Christabel & Anders" <kaa(fjern dette)@sprit.dk> wrote:

> - Stor eller lille trailer?
Kommer jo an på hvad de skal bruges til.
En lille trailer er nok til langt de fleste husmandsbehov, den er nem
at flytte på, stille af vejen osv.

> - En eller to aksler?
Så få aksler som muligt, det kommer jo an på vægten, des flere aksler
og hjul des svære er den at flytte på og des dyrere er den at
vedligeholde.

> - Træ eller stål kasse?
Stålsider med træbund.

> - Store eller små hjul?
Kommer anpå hvor langt du skal køre med den, men skal du på længere
ture end 10 km til skrotplads og byggemarked, så store hjul, de giver
en bedre retningsstabilitet. Store hjul er også nememre at flytte
rundt med når traileren skubbes rundt.

> - Næsehjul?
Ja, et af de brede med luft i, gør det meget nemmere at skubbe
traileren rundt fx langs hækken mens denne klippes.

> - Påløbsbremse?
Skal du køre i Sverige med traileren ellers kun hvis du har brug for
så stor vægt at det er nødvendigt efter din bil (trailere over 750 kg
skal have bremse i DK), det kan du læse på din bils reg.attest.

> - Ekstra høje sider/ pressening?
Ikke høje sider, det giver dig bare lyst til at overlæsse traileren,
hvilket den ikke har godt af i lejer og dæk osv. Haveaffald, som er
let nok til at kunen stakkes i højden holdes nemt fast med et par gode
remme.
Pressening, måske, jeg har det ikke, men den kan være en fordel
nogengange og koster vel ikke alverden.

> - Hjulene under kassen eller ved sidden af? (kender ikke det fag
>korrekte ord).
Ved siden af, det giver en lavere læssehøjde. Men det kommer anpå hvad
du vil køre med. Hjulene under ladet og sider der kan slå ned hele
vejen rundt gør det nemt at læsse møbler o.lign.

> - Vil du købe/ finde nye/ brugte aluhjul for at trailen ser godt ud
>og evt. matcher bilens aluhjul.
Gejl, men det er jo en smagssag om det skal se godt ud eller om
traileren bare skal bruges.

> - Ekstra lys/ arbejds lys, rigtige "truckere" har vel også
>sidemarkerings lys på vogntoget...!
Ikke mere end det lovpligtige lys på traileren, det nedsætter risikoen
for at komme til at smadre en lygte når der arbejdes med den, og det
sparer mange gange øv og penge i det lange løb.

>Har du selv flere kriterier eller gode ideer angåen trailer og trailer køb,
Støtteben bagerst på traileren, så den ikke vipper når den står alene
og der læsses af og på.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::

Christian B. Andrese~ (07-02-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 07-02-05 10:39


"Leonard" <usenet@leonard.dk> wrote in message
news:bsm901l10tde616eurb0j4khtlaffju4j8@4ax.com...
> "Christabel & Anders" <kaa(fjern dette)@sprit.dk> wrote:
> > - Påløbsbremse?
> Skal du køre i Sverige med traileren ellers kun hvis du har brug for
> så stor vægt at det er nødvendigt efter din bil (trailere over 750 kg
> skal have bremse i DK), det kan du læse på din bils reg.attest.

Skal det forståes så der altid være påløbsbremse på trailere i Sverige ?

> >Har du selv flere kriterier eller gode ideer angåen trailer og trailer
køb,
> Støtteben bagerst på traileren, så den ikke vipper når den står alene
> og der læsses af og på.

God idé.


--
mvh/rg. Christian





Leonard (07-02-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 07-02-05 11:19

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote:

>Skal det forståes så der altid være påløbsbremse på trailere i Sverige ?

Jeg er ikke sikker, men mener at de i Sverige har nogle strikse
regler, hvor alle trailere uden bremser kun må køre 40 km/t, mens
trailere med bremser må køre 70 km/t
Jeg er dog ikke sikker, det må en af "svenskerne" kunne svare på.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::

alexbo (05-02-2005)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 05-02-05 15:58


"Christabel & Anders" skrev

> Men hvilke kriterier vil du vælge efter?

Efter mit behov.

mvh
Alex Christensen



Petersen_Michael (05-02-2005)
Kommentar
Fra : Petersen_Michael


Dato : 05-02-05 17:20

In news:cu2n40$16v1$3@news.cybercity.dk,
alexbo <alexbo@email.dk> wrote:
> "Christabel & Anders" skrev
>
>> Men hvilke kriterier vil du vælge efter?
>
> Efter mit behov.

Det lyder så kedeligt

Køber du også bil på den måde?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse ved privat post
http://www.petersensweb.dk


alexbo (05-02-2005)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 05-02-05 18:55


"Petersen_Michael" skrev

> Køber du også bil på den måde?

Ja.

mvh
Alex Christensen



Kim (06-02-2005)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 06-02-05 13:10

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4204f21d$0$173$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Køber du også bil på den måde?
>
Ja, det gør jeg...
Det ville jo være tåbeligt for mig, at købe en en-akslet, åben
trailer, når jeg skal køre med 2 heste, ik' ??
Omvendt ville det være åndssvagt, at købe en hestetrailer, hvis
man bare skal køre lidt affald på containerpladsen...


Mvh, Kim



Petersen_Michael (06-02-2005)
Kommentar
Fra : Petersen_Michael


Dato : 06-02-05 13:46

In news:4206093a$0$12704$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Kim <No@money.dk> wrote:

> Det ville jo være tåbeligt for mig, at købe en en-akslet, åben
> trailer, når jeg skal køre med 2 heste, ik' ??
> Omvendt ville det være åndssvagt, at købe en hestetrailer, hvis
> man bare skal køre lidt affald på containerpladsen...

Der kan nu skovles temmeligt meget hæk affald ind i en hestetrailer..
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse ved privat post
http://www.petersensweb.dk


Finn Guldmann (06-02-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 06-02-05 14:29

Petersen_Michael skrev:

>>Det ville jo være tåbeligt for mig, at købe en en-akslet, åben
>>trailer, når jeg skal køre med 2 heste, ik' ??
>>Omvendt ville det være åndssvagt, at købe en hestetrailer, hvis
>>man bare skal køre lidt affald på containerpladsen...
> Der kan nu skovles temmeligt meget hæk affald ind i en hestetrailer..
>
Og så bliver man populær blandt vennerne når de skal flytte.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".
Hvor det ene siges bør det andet bemærkes. Hvor "kylling" kan
bruges for det ene kan "idiot" bruges for det andet.

phk (06-02-2005)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 06-02-05 15:50


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:cu564u$oqe$2@news.cybercity.dk...
> Petersen_Michael skrev:

> Og så bliver man populær blandt vennerne når de skal flytte.

Og når man får den tilbage er der gået adskillige lejer og den er tildelt
adskillige gange tæv rundt omkring på udsatte steder ...


--
Per, Esbjerg



NS (06-02-2005)
Kommentar
Fra : NS


Dato : 06-02-05 15:59

phk wrote:
> "Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
> news:cu564u$oqe$2@news.cybercity.dk...
>
>>Petersen_Michael skrev:
>
>
>>Og så bliver man populær blandt vennerne når de skal flytte.
>
>
> Og når man får den tilbage er der gået adskillige lejer og den er tildelt
> adskillige gange tæv rundt omkring på udsatte steder ...
>
>
Du lyder som om du har prøvet det ;).
NS

phk (07-02-2005)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 07-02-05 09:10


"NS" <NS@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:420630b3$0$29848$14726298@news.sunsite.dk...
> phk wrote:

>> Og når man får den tilbage er der gået adskillige lejer og den er tildelt
>> adskillige gange tæv rundt omkring på udsatte steder ...
>>
>>
> Du lyder som om du har prøvet det ;).

Det har jeg så ikke.

Men jeg havde en nabo jeg lånte en trailer af en gang i mellem :)


--
Per, Esbjerg
PS: Det var ikke mig han brokkede sig over og han flyttede ikke fordi jeg
lånte hans trailer. Det var mig der flyttede :)



Petersen_Michael (06-02-2005)
Kommentar
Fra : Petersen_Michael


Dato : 06-02-05 16:32

In news:42062e56$0$48661$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
phk <phk_stopspam@esenet.dk> wrote:
> "Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
> news:cu564u$oqe$2@news.cybercity.dk...
>> Petersen_Michael skrev:
>
>> Og så bliver man populær blandt vennerne når de skal flytte.
>
> Og når man får den tilbage er der gået adskillige lejer og den er
> tildelt adskillige gange tæv rundt omkring på udsatte steder ...

Man skal ikke låne sine ting ud. Hvis man mangler en trailer til
misbrug, så har næsten en hver tankstation udlejning af trailere..
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse ved privat post
http://www.petersensweb.dk


Finn Guldmann (06-02-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 06-02-05 17:34

phk skrev:

>>Og så bliver man populær blandt vennerne når de skal flytte.
> Og når man får den tilbage er der gået adskillige lejer og den er tildelt
> adskillige gange tæv rundt omkring på udsatte steder ...
>
Vel ikke hvis man selv kører den?

Men ok, så forventes man jo sikkert at LAVE noget. :-/

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".
Hvor det ene siges bør det andet bemærkes. Hvor "kylling" kan
bruges for det ene kan "idiot" bruges for det andet.

Christian B. Andrese~ (07-02-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 07-02-05 10:36


"Christabel & Anders" <kaa(fjern dette)@sprit.dk> wrote in message
news:4204d54c$0$48696$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Som emnet fortæller, hvilken trailer vil du vælge? ...jeg vil gerne starte
> en snak/ diskussion om hvilken trailer du vil vælge, evt. kan du se bort
fra
> prisen - en trailer er vel en man beholder resten af livet/ så længe at
man
> kan vel godt investere lidt mere og så få en god trailer.

Dejlig tråd, vi er nemlig og så på udkig efter en trailer, da vi lige er
flytte på landet.
Vi har før haft en hestetrailer, men solgte den da vi stoppede med
løbsheste.

> Men hvilke kriterier vil du vælge efter?
> - Stor eller lille trailer?

Jeg ender nok med en 500 kg totalvægt.

> - En eller to aksler?

En.

> - Træ eller stål kasse?

Det er det jeg er mest i tvivl om, vores kommer til at stå inde i
maskinhuset, så umiddelbart vil jeg mene træ, da det er nemmeste at reparere
på.

> - Store eller små hjul?

Store.

> - Næsehjul?

Ja.

> - Påløbsbremse?

Det er der ikke på så små trailere, men hvis det ender med en store en så
ja.

> - Ekstra høje sider/ pressening?

Jeg laver nok selv nogle sider.
Ja jeg skal have en pressening og net.

> - Hjulene under kassen eller ved sidden af? (kender ikke det fag
> korrekte ord).

Det betyder ikke så meget.

> - Vil du købe/ finde nye/ brugte aluhjul for at trailen ser godt ud
> og evt. matcher bilens aluhjul.

Næppe.

> - Ekstra lys/ arbejds lys, rigtige "truckere" har vel også
> sidemarkerings lys på vogntoget...!

Det ved jeg ikke.

> Har du selv flere kriterier eller gode ideer angåen trailer og trailer
køb,
> så kom med dem!

Brenderup.


--
mvh/rg. Christian





Leonard (07-02-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 07-02-05 11:22

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote:

>Det er det jeg er mest i tvivl om, vores kommer til at stå inde i
>maskinhuset, så umiddelbart vil jeg mene træ, da det er nemmeste at reparere
>på.

Stålsider skal ikke repareres.
Jeg har både læsset og losset min lille 500 kg trailer med stålsider
med minigraveren og siderne bliver ikke ødelagt af at blive skrabt af
en metalskovl eller på andet måde slidt.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::

Christian B. Andrese~ (07-02-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 07-02-05 11:30


"Leonard" <usenet@leonard.dk> wrote in message
news:57ge0194p521r251rane0inrjgj3t8ecsl@4ax.com...
> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote:
>
> >Det er det jeg er mest i tvivl om, vores kommer til at stå inde i
> >maskinhuset, så umiddelbart vil jeg mene træ, da det er nemmeste at
reparere
> >på.
>
> Stålsider skal ikke repareres.
> Jeg har både læsset og losset min lille 500 kg trailer med stålsider
> med minigraveren og siderne bliver ikke ødelagt af at blive skrabt af
> en metalskovl eller på andet måde slidt.

Hvordan holder de til alt det vejsalt der bliver hældt på her i DK ?


--
mvh/rg. Christian





Leonard (07-02-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 07-02-05 11:52

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote:

>Hvordan holder de til alt det vejsalt der bliver hældt på her i DK ?

Hele traileren er varmtgalvaniseret, så den holder fint.
Det eneste der ruster på den er ankerpladen hjulene er skruet på.

Det er en Brenderup 500 kg.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::

Christian B. Andrese~ (07-02-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 07-02-05 12:00


"Leonard" <usenet@leonard.dk> wrote in message
news:2vhe019vb06upndfh4abfhetoq2psq2elc@4ax.com...
> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote:
>
> >Hvordan holder de til alt det vejsalt der bliver hældt på her i DK ?
>
> Hele traileren er varmtgalvaniseret, så den holder fint.
> Det eneste der ruster på den er ankerpladen hjulene er skruet på.
>
> Det er en Brenderup 500 kg.

Det er sådan en jeg har tænkt på, de koster ca. 5000 ikke ?


--
mvh/rg. Christian





Leonard (07-02-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 07-02-05 13:20

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote:

>Det er sådan en jeg har tænkt på, de koster ca. 5000 ikke ?

Sikkert, Brenderup er ikke kendt for lave priser, til gengæld så er
alle forhandlerne tilsyneladende enige om hvad de skal koste, der er
meget lidt udsving i prisen landet over.


--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::

Christian B. Andrese~ (07-02-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 07-02-05 13:49


"Leonard" <usenet@leonard.dk> wrote in message
news:m4ne01tdjl70t5kotvt24e04fkpd07kusc@4ax.com...
> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote:
>
> >Det er sådan en jeg har tænkt på, de koster ca. 5000 ikke ?
>
> Sikkert, Brenderup er ikke kendt for lave priser, til gengæld så er
> alle forhandlerne tilsyneladende enige om hvad de skal koste, der er
> meget lidt udsving i prisen landet over.

Og det kan jo undre.
Men det bekræfter jo endnu en gang bare at DK er et alt alt for dyrt land.


--
mvh/rg. Christian





phk (09-02-2005)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 09-02-05 06:52


"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
news:420763aa$0$173$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>> Sikkert, Brenderup er ikke kendt for lave priser, til gengæld så er
>> alle forhandlerne tilsyneladende enige om hvad de skal koste, der er
>> meget lidt udsving i prisen landet over.
>
> Og det kan jo undre.
> Men det bekræfter jo endnu en gang bare at DK er et alt alt for dyrt land.

Jeg mener at have læst at der bliver lavet nogle kopier af Brenderup. Er det
mon ikke dem HNyborg sælger?


--
Per, Esbjerg



Christian B. Andrese~ (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 09-02-05 08:27


"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message
news:4209a4ae$0$178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
> news:420763aa$0$173$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> >> Sikkert, Brenderup er ikke kendt for lave priser, til gengæld så er
> >> alle forhandlerne tilsyneladende enige om hvad de skal koste, der er
> >> meget lidt udsving i prisen landet over.
> >
> > Og det kan jo undre.
> > Men det bekræfter jo endnu en gang bare at DK er et alt alt for dyrt
land.
>
> Jeg mener at have læst at der bliver lavet nogle kopier af Brenderup. Er
det
> mon ikke dem HNyborg sælger?

Det er vist dem som hedder EasyLine, hvor de sælges ved jeg ikke endnu.


--
mvh/rg. Christian





Bendt Rasmussen (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Bendt Rasmussen


Dato : 09-02-05 09:02


"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
news:4209bb4c$0$179$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> > mon ikke dem HNyborg sælger?
>
> Det er vist dem som hedder EasyLine, hvor de sælges ved jeg ikke endnu.
>

Jeg har set dem i Silvan.

Harald Nyborg's hedder Stema, og er ( ifølge Google) et tysk produkt - Stema
Metalleichtbau Gmbh.

mvh
Bendt



Christian B. Andrese~ (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 09-02-05 09:36


"Bendt Rasmussen" <razz2@dutpost.tele.dk> wrote in message
news:4209c40d$0$261$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
> news:4209bb4c$0$179$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> > > mon ikke dem HNyborg sælger?
> >
> > Det er vist dem som hedder EasyLine, hvor de sælges ved jeg ikke endnu.
> >
>
> Jeg har set dem i Silvan.

Tak.

> Harald Nyborg's hedder Stema, og er ( ifølge Google) et tysk produkt -
Stema
> Metalleichtbau Gmbh.

Dette bringer os strakt videre til næste spørgsmål, hvordan ser det ud med
priser på trailere i Tyskland, og hvordan gør man det med papirer ?


--
mvh/rg. Christian





Leonard (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 09-02-05 09:49

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote:

>Dette bringer os strakt videre til næste spørgsmål, hvordan ser det ud med
>priser på trailere i Tyskland, og hvordan gør man det med papirer ?

Du kan spare 7%, forskellen på dansk og tysk moms.
Der findes forhandlere nær grænsen der hjælper dig med det hele ...

Her er nogle links til trailere i DK:
De 2 store danske fabrikkers udvalg:
http://www.brenderup.com/
http://varianttrailers.dk/

Dansk importør af trailere med bladfjedre som affjedring, meget solide
trailere, der holder prisen godt som brugte:
http://saga-trailer.dk/

Tyske trailere, ser godt ud, men kender dem ikke fysisk:
http://saris.dk/
http://www.kappa-systemer.dk/

Hvis det skal være brugt så er udvalget enormt her:
http://kongeaa.dk/


--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::

Petersen_Michael (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Petersen_Michael


Dato : 09-02-05 16:39

In news:j4jj01p9r80eoq9lbqlm3bhk98c06hl07t@4ax.com,
Leonard <usenet@leonard.dk> wrote:

> Hvis det skal være brugt så er udvalget enormt her:
> http://kongeaa.dk/

Og deres brugte trailere er enten brugt helt op, og koster stadig en
sum, eller så gode som nye, og koster meget tæt på nyprisen
:-/


Jeg kan varmt anbefale Selandia http://selandia-trailers.dk Jeg købte
mig en B1426 HT der oppe sidste sommer, og den holder endnu
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse ved privat post
http://www.petersensweb.dk


Leonard (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 09-02-05 09:51

"Bendt Rasmussen" <razz2@dutpost.tele.dk> wrote:

>Harald Nyborg's hedder Stema

og ser noget klejn ud i materialerne.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::

Folmer Rasmussen (07-02-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 07-02-05 15:13

On Mon, 07 Feb 2005 11:22:28 +0100, Leonard <usenet@leonard.dk> wrote:

>"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote:
>
>>Det er det jeg er mest i tvivl om, vores kommer til at stå inde i
>>maskinhuset, så umiddelbart vil jeg mene træ, da det er nemmeste at reparere
>>på.
>
>Stålsider skal ikke repareres.
>Jeg har både læsset og losset min lille 500 kg trailer med stålsider
>med minigraveren og siderne bliver ikke ødelagt af at blive skrabt af
>en metalskovl eller på andet måde slidt.

>--

Skrabet af en metalskovl??

Det var da godt at det var din egen trailer det gik ud over.

Havde det været en vognmandsbil du havde læsset, og var kørt på eller
havde skrabet sidefjælene, Var du s'gu blevet pelset uden bedøvelse.


Det samme gælder for førere af gaffeltrucks. Der skal køres til ladet,
og ikke på!

Venlig hilsen
Folmer

Leonard (07-02-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 07-02-05 15:27

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Det var da godt at det var din egen trailer det gik ud over.

Ja, jeg kunne ikke drømme om at behandle andres ting som jeg
nogengange gør med mine egne ting.

>Havde det været en vognmandsbil du havde læsset, og var kørt på eller
>havde skrabet sidefjælene, Var du s'gu blevet pelset uden bedøvelse.
>

Det er jeg ikke i tvivl om


--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::

Dennis Thrysøe (07-02-2005)
Kommentar
Fra : Dennis Thrysøe


Dato : 07-02-05 12:38

Christabel & Anders wrote:
> Som emnet fortæller, hvilken trailer vil du vælge? ...

Apropos: Er der nogen der kender til evt. lovgivning omkring
konstruktionsændringer på trailere og den slags?

Jeg har adgang til en bådtrailer der må laste omkring 1600 kg. og
sommetider behov for at flytte en minilæsser i dén vægtklasse.

Jeg går og overvejer at få bygget en solid overbygning/kasse til
traileren med rampe osv. Må man det?

Og hvis ikke, må man så hvis man får det til at ligne en båd :) Der er
vel ingen regler om at man ikke må køre rundt med en "båd" med en
minilæsser i...

-dennis

Leonard (07-02-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 07-02-05 13:23

Dennis Thrysøe <dennis.FJERN@geysirheste.dk> wrote:

>Jeg går og overvejer at få bygget en solid overbygning/kasse til
>traileren med rampe osv. Må man det?

Hvad står der på reg.attesten ?
Hvis der bare står gods, så må den bruges til hvad som helst.
Men husk lige at der skal ret meget jern til at bære 1600 kg
minilæsser, så lasteevnen bliver noget mindre når du har bygget lad og
rampe på. Der er stor forskel på belastningen af traileren med en båd,
der har vægten fordelt på et langt stykke og så en minilæsser.

Om du må ved ikke.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::

Dennis Thrysøe (07-02-2005)
Kommentar
Fra : Dennis Thrysøe


Dato : 07-02-05 13:57

Leonard wrote:
> Hvad står der på reg.attesten ?

Det må jeg undersøge.

> Hvis der bare står gods, så må den bruges til hvad som helst.
> Men husk lige at der skal ret meget jern til at bære 1600 kg
> minilæsser, så lasteevnen bliver noget mindre når du har bygget lad og
> rampe på.

Både og. Der skal sådan set kun en plade og evt. nogen sider på. Rammen
og vanger er der allerede.

> Der er stor forskel på belastningen af traileren med en båd,
> der har vægten fordelt på et langt stykke og så en minilæsser.

Bådens vægt ligger næsten 100% på to ruller. Minilæsserens akselafstand
er ikke så forskellig igen fra rullernes afstand.

-dennis

Leonard (07-02-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 07-02-05 15:29

Dennis Thrysøe <dennis.FJERN@geysirheste.dk> wrote:

>Bådens vægt ligger næsten 100% på to ruller.

En båd der vejer ca 1,5 ton og kun ligger på 2 ruller?
Hvad er bunden af båden lavet af, siden den holde til så stort et tryk
på så lille et areal?

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::

Dennis Thrysøe (07-02-2005)
Kommentar
Fra : Dennis Thrysøe


Dato : 07-02-05 16:21

Leonard wrote:
> Dennis Thrysøe <dennis.FJERN@geysirheste.dk> wrote:
>
>
>>Bådens vægt ligger næsten 100% på to ruller.
> En båd der vejer ca 1,5 ton og kun ligger på 2 ruller?

Sådan ser det ihvertfald ud. Der er flere ruller i siden osv., men de
ser mest ud til at støtte - ikke bære (særligt meget).

> Hvad er bunden af båden lavet af, siden den holde til så stort et tryk
> på så lille et areal?

Glasfiber, I guess.

Men under alle omstændigheder er det ikke et problem at etablere mindst
lige så mange gode bærende punkter som båden pt. har. Så er det bare et
spørgsmål om at sætte en plade der er kraftig nok i som bund i "kassen".

-dennis

Leonard (07-02-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 07-02-05 18:04

Dennis Thrysøe <dennis.FJERN@geysirheste.dk> wrote:

>Sådan ser det ihvertfald ud. Der er flere ruller i siden osv., men de
>ser mest ud til at støtte - ikke bære (særligt meget).

OK, det ser ud til, men så er der nok alligevel en del vægt på de
øvrige ruller.

>> Hvad er bunden af båden lavet af, siden den holde til så stort et tryk
>> på så lille et areal?

>Glasfiber, I guess.

Og den er bygget til at hele trykket er fordelt over en meget stor
flade, det er de fleste både ...

Nå, men det er lidt udenfor emnet her.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::

Petersen_Michael (07-02-2005)
Kommentar
Fra : Petersen_Michael


Dato : 07-02-05 17:36

In news:5nue01dg9o8bu21eh8g7tbjg99hc60qdpk@4ax.com,
Leonard <usenet@leonard.dk> wrote:

> En båd der vejer ca 1,5 ton og kun ligger på 2 ruller?
> Hvad er bunden af båden lavet af, siden den holde til så stort et tryk
> på så lille et areal?

Sådan noget almindeligt kvalitetsstål, er det altså ikke noget problem
at belaste med 35 - 50 Kg / cm²
tænk på hvor tynde dine trækaksler på bilen er..

Det er ikke så fantastisk imponerende endda..
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse ved privat post
http://www.petersensweb.dk


Leonard (07-02-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 07-02-05 18:06

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk>
wrote:

>> En båd der vejer ca 1,5 ton og kun ligger på 2 ruller?
>> Hvad er bunden af båden lavet af, siden den holde til så stort et tryk
>> på så lille et areal?

>Sådan noget almindeligt kvalitetsstål, er det altså ikke noget problem
>at belaste med 35 - 50 Kg / cm²
>tænk på hvor tynde dine trækaksler på bilen er..

Ja, rullerne skal nok holde til, det var nu bådens bund jeg tænkte på.
De både jeg har flyttet på har haft bunde i 4 mm glasfiber og har
været understøttet meget mere end 2 steder (og vejer kun ca. 1200 kg.)

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::

Petersen_Michael (07-02-2005)
Kommentar
Fra : Petersen_Michael


Dato : 07-02-05 20:54

In news:ls7f01p6fpftd4io7nglb4mn7jjvco4fcp@4ax.com,
Leonard <usenet@leonard.dk> wrote:

> Ja, rullerne skal nok holde til, det var nu bådens bund jeg tænkte på.
> De både jeg har flyttet på har haft bunde i 4 mm glasfiber og har
> været understøttet meget mere end 2 steder (og vejer kun ca. 1200 kg.)

Ja, det fandt jeg ud af ved nærmere gennemlæsning..

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse ved privat post
http://www.petersensweb.dk


Hans L. Jørgensen (07-02-2005)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 07-02-05 14:14

Dennis Thrysøe wrote:
> Christabel & Anders wrote:
>> Som emnet fortæller, hvilken trailer vil du vælge? ...
>
> Apropos: Er der nogen der kender til evt. lovgivning omkring
> konstruktionsændringer på trailere og den slags?
>
> Jeg har adgang til en bådtrailer der må laste omkring 1600 kg. og
> sommetider behov for at flytte en minilæsser i dén vægtklasse.
>
> Jeg går og overvejer at få bygget en solid overbygning/kasse til
> traileren med rampe osv. Må man det?
>
> Og hvis ikke, må man så hvis man får det til at ligne en båd :) Der er
> vel ingen regler om at man ikke må køre rundt med en "båd" med en
> minilæsser i...
>

Du må rigtig meget blot du ikke foretager "konstruktive" ændringer, altså
holder dig fra at ændre bredde, længde, bremser m.m.



--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



phk (09-02-2005)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 09-02-05 06:55


"Dennis Thrysøe" <dennis.FJERN@geysirheste.dk> skrev i en meddelelse
news:420752fd$0$280$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Jeg har adgang til en bådtrailer der må laste omkring 1600 kg. og
> sommetider behov for at flytte en minilæsser i dén vægtklasse.

Det er min og mine arbejdskollegaers erfaring at man ikke skal overbelaste
en trailer. Det koster lynhurtigt et sæt hjullejer.

Prøv at lægge mærke til de trailere der holder i vejsiden med det ene hjul
slemt skæv - og en vognfuld jord på ladet :)

Og da slet ikke en trailer du låner ....
--
Per, Esbjerg



Dennis Thrysøe (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Dennis Thrysøe


Dato : 09-02-05 09:49

phk wrote:
> "Dennis Thrysøe" <dennis.FJERN@geysirheste.dk> skrev i en meddelelse
> news:420752fd$0$280$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>
>>Jeg har adgang til en bådtrailer der må laste omkring 1600 kg. og
>>sommetider behov for at flytte en minilæsser i dén vægtklasse.
>
>
> Det er min og mine arbejdskollegaers erfaring at man ikke skal overbelaste
> en trailer. Det koster lynhurtigt et sæt hjullejer.

Hvem taler om at overbelaste? Jeg vil bare "ombygge" den til at kunne
køre med andet end en båd.

> Prøv at lægge mærke til de trailere der holder i vejsiden med det ene hjul
> slemt skæv - og en vognfuld jord på ladet :)

Dem har jeg godt bemærket. Men det er en to-tons trailer. Den vejer vel
selv omkring 400-500 kg. Så må den vel også køre med en minilæsser der
vejer omkring 900 kg. (plus diesel, skovl osv.)?

> Og da slet ikke en trailer du låner ....

Lige nu "låner" traileren plads under tag hos mig. Så må vi se om vi kan
bytte senere...

-dennis

Ukendt (07-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-02-05 18:43


"Christabel & Anders" <kaa(fjern dette)@sprit.dk> skrev i en meddelelse
news:4204d54c$0$48696$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Som emnet fortæller, hvilken trailer vil du vælge? ...jeg vil gerne starte
> en snak/ diskussion om hvilken trailer du vil vælge, evt. kan du se bort
> fra
> prisen - en trailer er vel en man beholder resten af livet/ så længe at
> man
> kan vel godt investere lidt mere og så få en god trailer.
> Men hvilke kriterier vil du vælge efter?
> - Stor eller lille trailer?
> - En eller to aksler?
> - Træ eller stål kasse?
> - Store eller små hjul?
> - Næsehjul?
> - Påløbsbremse?
> - Ekstra høje sider/ pressening?
> - Hjulene under kassen eller ved sidden af? (kender ikke det fag
> korrekte ord).
> - Vil du købe/ finde nye/ brugte aluhjul for at trailen ser godt ud
> og evt. matcher bilens aluhjul.
> - Ekstra lys/ arbejds lys, rigtige "truckere" har vel også
> sidemarkerings lys på vogntoget...!
> Har du selv flere kriterier eller gode ideer angåen trailer og trailer
> køb,
> så kom med dem!
> --
> Med venlig hilsen
>
>
> Anders


Hej.
Har næsten lige købt en ny trailer, valget faldt på en Variant 752 E2 stål,
med næsehjul og presenning , af ekstra udstyr kom der, 2 stk. støtteben
bagpå, samt 7x15" allufælge med 195/50-15 dæk , så er der lavet ekstra
bremselys i de to paraboler der vel oprindeligt er beregnet til
tågebaglygter (bremselys kan men ikke få for meret af !), og der er lavet
ekstra blinklys i de to , hvor det ikke var tilsluttet ? (der er faktisk
plads til to blinklyspærer i begge sider) og så er der sat diode pinolpærer
i de forreste markerings lygter (giver et frækt lys)

Valget faldt på den af flere grunde, Variant er noget billigere end
Brenderup, (måske også i lidt ringere materialer ?), hjulene er store hjul,
uden på kassen (lavere tyngdepunkt) et ladmål der er 220 langt (skal kunne
transportere min Mc, hvis den lige pludselig strækker) samt en totalvægt på
750 kg (skal til at bygge garage, så en lasteevne på 575 kg er sikkert
velkommen), de to ekstra støtte ben bagpå, er til hvis/når/måske man skal
have en Mc på 250 kg kørt op på traileren, så kommer der ikke et mega træk
opad på kuglen, under læsningen, og så er det jo også rart at traileren kan
stå af sig selv under læsning.


--
Hilsen
Dennis Pedersen
Citroën C5 Prestige 2,0 HDi '03




Christian B. Andrese~ (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 09-02-05 08:29


"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote in message
news:25b23$4207a8a6$3e3d84b8$26237@nf4.news-service.com...
>
> Hej.
> Har næsten lige købt en ny trailer, valget faldt på en Variant 752 E2
stål,
> med næsehjul og presenning , af ekstra udstyr kom der, 2 stk. støtteben
> bagpå, samt 7x15" allufælge med 195/50-15 dæk , så er der lavet ekstra
> bremselys i de to paraboler der vel oprindeligt er beregnet til
> tågebaglygter (bremselys kan men ikke få for meret af !), og der er lavet
> ekstra blinklys i de to , hvor det ikke var tilsluttet ? (der er faktisk
> plads til to blinklyspærer i begge sider) og så er der sat diode
pinolpærer
> i de forreste markerings lygter (giver et frækt lys)
>
> Valget faldt på den af flere grunde, Variant er noget billigere end
> Brenderup, (måske også i lidt ringere materialer ?), hjulene er store
hjul,
> uden på kassen (lavere tyngdepunkt) et ladmål der er 220 langt (skal
kunne
> transportere min Mc, hvis den lige pludselig strækker) samt en totalvægt

> 750 kg (skal til at bygge garage, så en lasteevne på 575 kg er sikkert
> velkommen), de to ekstra støtte ben bagpå, er til hvis/når/måske man skal
> have en Mc på 250 kg kørt op på traileren, så kommer der ikke et mega træk
> opad på kuglen, under læsningen, og så er det jo også rart at traileren
kan
> stå af sig selv under læsning.

Lyder som et godt køb, så mangler vi bare lige prisen og sted


--
mvh/rg. Christian





Ukendt (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-02-05 09:03


"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
news:4209bbd3$0$169$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Snip, en masse trailer "snak"


> Lyder som et godt køb, så mangler vi bare lige prisen og sted
>
>


http://www.fensmark-trailer.dk/ prisen står på siden


--
Hilsen
Dennis Pedersen
Citroën C5 Prestige 2,0 HDi '03





Leonard (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 09-02-05 10:04

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote:

>http://www.fensmark-trailer.dk/ prisen står på siden

Et hurtigt kig på den side viser at de første modeller af de
en-akslede har et for lille lad.
Når standardmål på en træplade er 122x244 så er et lad på 122x165 for
småt. Jeg ville vælge en af de større med et lad på 130x220, og så kan
det ligeså godt være den med den store vægt på 750 kg.

Husk at trailere over 750 kg skal betale ejerafgift.

Forøvrigt lidt underligt at en Lupo 3L skal betale 160 kr. pr. år,
mens en trailer med en totalvægt på 2.000 kr. skal betale ca. 250 kr.
pr. år.


--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::

Bendt Rasmussen (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Bendt Rasmussen


Dato : 09-02-05 10:06


"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
news:s4kj01l3u29tb2jllvg2827uu60fkmsr4a@4ax.com...

> mens en trailer med en totalvægt på 2.000 kr. skal betale ca. 250 kr.

Er det så sedler eller mønter ?

mvh
Bendt



Leonard (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 09-02-05 10:17

"Bendt Rasmussen" <razz2@dutpost.tele.dk> wrote:

>> mens en trailer med en totalvægt på 2.000 kr. skal betale ca. 250 kr.
>
>Er det så sedler eller mønter ?

Doh!
Det må være nogle specielle jubilæumsmønter, for de skal veje 1 kg.
pr. kr.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::

Brian Sørup (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 09-02-05 16:24


"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
news:s4kj01l3u29tb2jllvg2827uu60fkmsr4a@4ax.com...
> "Dennis Hellan Pedersen" <dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote:
>
> >http://www.fensmark-trailer.dk/ prisen står på siden
>
> Et hurtigt kig på den side viser at de første modeller af de
> en-akslede har et for lille lad.
> Når standardmål på en træplade er 122x244 så er et lad på 122x165 for
> småt. Jeg ville vælge en af de større med et lad på 130x220, og så kan
> det ligeså godt være den med den store vægt på 750 kg.
>
> Husk at trailere over 750 kg skal betale ejerafgift.

Trailere over 500 Kg skal der betales vægtafgift af.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408634
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste