Fartpilot
Fra : Erling Nielsen

Dato : 05-02-05 07:23

Skal til at montere en fartpilot i min Carina e 1,6 årg 1997.
Er der nogen der ved hvor man køber dem billigst/bedst.
Har kig på LITEON AP50 og AP500.

Fra : Erling Nielsen

Dato : 05-02-05 14:25

Skal til at montere en fartpilot i min Carina e 1,6 årg 1997.
Er der nogen der ved hvor man køber dem billigst/bedst.
Har kig på LITEON AP50 og AP500.
Er der slet ikke nogen der besidder viden ang. dette

Fra : Hans Paulin

Dato : 05-02-05 16:19

Erling Nielsen skrev:

> Skal til at montere en fartpilot i min Carina e 1,6 årg 1997.
> Er der nogen der ved hvor man køber dem billigst/bedst.
> Har kig på LITEON AP50 og AP500.
> Er der slet ikke nogen der besidder viden ang. dette

Åbenbart ikke - men jeg er osse interesseret i et svar, da nævnte bil indgår
i husholdningen hér!

Har ikke kigget på de modeller du nævner, men har selv en billig vacumstyret
ting i min GSi - dvs. ca. 1000,- kr. gav jeg for den hos CDCardic for 5 år
siden - og den fungerer upåklageligt.

Jeg monterede selv.
Hans

Fra : Erling Nielsen

Dato : 05-02-05 18:04

Forskellen på de to jeg nævner er, at ap50 er vacumstyret og ap500 er
elektronisk.
Og så er der lige prisen. Ap50 til ca. 1000 kr. og ap500 til ca. 2300
kr.
Jeg har også selv monteret en vacumstyret i vores Golf, og den har
fungeret upåklageligt. Når man først har kørt længere ture i en bil med
fartpilot, er den altså svær at undvære.

Fra : Klaus Kjærgaard

Dato : 05-02-05 23:17

On Sat, 5 Feb 2005 17:04:17 +0000 (UTC), "Erling Nielsen"
<eh222@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>fungeret upåklageligt. Når man først har kørt længere ture i en bil med
>fartpilot, er den altså svær at undvære.

Jeg har haft den elektroniske i min bil i to år, den virker fint, men
den ratmonterede fjernbetjening har voldt nogle problemer. Hvis solen
skinner på IR modtagerøjet kan den skrue op eller ned for farten,
eller helt slå fra. Hvis den betjening ønskes, anbefaler jeg at man
får IR øjet monteret, så solen ikke kan skinne på den, evt. på højre
side af rattet, så ratstammen skygger for solen.

Vh.
Klaus

Fra : Erling Nielsen

Dato : 06-02-05 07:09

Ok det er så den trådløse, men jeg mener at der kan fåes en ikke trådløs
også.
Følger der ikke et betjenings modul med ap500?
Hvor finder man nemmest speedometer og omdr. signal?

Fra : Hans Paulin

Dato : 06-02-05 11:37

Erling Nielsen skrev:

> Hvor finder man nemmest speedometer og omdr. signal?

På min Opel fra -87 valgte jeg den grønne ledning på tændspolen.
Hans

Fra : Klaus Kjærgaard

Dato : 06-02-05 18:33

On Sun, 6 Feb 2005 11:37:08 +0100, "Hans Paulin" <me@privacy.net>
wrote:

> [...]
Se dette link. http://www.asmarketing.dk/pdf/Speedsignal%20Guide.pdf

Vh.
Klaus

Fra : Erling Nielsen

Dato : 19-02-05 06:26

> Se dette link. http://www.asmarketing.dk/pdf/Speedsignal%20Guide.pdf

Hmmmm...min årg og model er desværre ikke imellem

Fra : Morten Jensen

Dato : 07-02-05 10:26

"Erling Nielsen" <eh222@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Er der nogen der ved hvor man køber dem billigst/bedst.
> Har kig på LITEON AP50 og AP500.

Prøv www.auto-part.dk

/MJ