Hvor kan man finde mål på forskellige svin~
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 04-02-05 20:00

Hjælp, en bekendt står med et svinghjul, hvor startkransen er kvast.
Problemet er bare at vi ikke ved hvilken bil svinghjul og startkrans kommer
fra.
Er der nogen der kender til et sted, hvor man kan søge på forskellige
størrelser svinghjul samt på antal tænder på startkransen ?

Alternativt er der måske nogen der kender til et godt (og gerne billigt)
maskinværksted, som måske kan lave et nyt svinghjul med startkrans, eller
bare en ny startkrans efter mål ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer

Fra : sode

Dato : 04-02-05 20:52

Et godt sted at starte ku jo være målene på det existerende ringgear,
største diameter
på gearet, mål på monteringsflancen og antal tænder.
Det' vel ikke penta'n der driller igen ????

VH/Sode

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-02-05 08:56

sode wrote:
> Et godt sted at starte ku jo være målene på det existerende ringgear,
> største diameter
> på gearet, mål på monteringsflancen og antal tænder.

Jeg har ikke lige målene/antal tænder lige ved hånden, men det kan jeg
skaffe, hvis du mener det vil gøre det nemmere.

> Det' vel ikke penta'n der driller igen ????

Nej ikke denne gang, nu er det noget "nyt" og spændende.
Det er en ny indkøbt (brugt) F3 med VW motor.
Svinghjulet stammer bare ikke fra VW og det er ikke til at se hvor det
ellers kommer fra

Fra : sode

Dato : 05-02-05 11:29

Hej.

til de få der laver ringgear skal man oplyse disse mål, derefter kan de søge
på en base.. Ved vores "lille" ven i norge ikke noget, han har jo rodet en
del med
disse maskiner...
Er det the Mad Garden gnome der har startet endnu et project.

Sode

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-02-05 13:33

sode wrote:
> [...]
>
> til de få der laver ringgear skal man oplyse disse mål, derefter kan
> de søge på en base.. Ved vores "lille" ven i norge ikke noget, han

Jeg ved faktisk ikke om han har været involveret endnu.

> Er det the Mad Garden gnome der har startet endnu et project.

Jeps, han får altid rodet sig ud i alt muligt (og umuligt)

Fra : alexbo

Dato : 05-02-05 11:24

"Per Beer Hansen" skrev

> Det er en ny indkøbt (brugt) F3 med VW motor.
> Svinghjulet stammer bare ikke fra VW og det er ikke til at se hvor det
> ellers kommer fra :

Det lyder ikke nemt, en startkrans er jo ikke bare noget man laver, den skal
som du sikkert ved, krympes på, og lave en sådan stor krympering med tænder,
er nok ikke noget for et alm. maskinværksted.

Der findes ingen stor database med mål på svinghjul, man køber jo svinghjul
der passer på motoren og ikke efter mål.

De af os der møder svinghjul af og til kan ikke engang kigge efter et, vi
ved jo ikke hvad vi skal kigge efter.

mvh
Alex Christensen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-02-05 13:37

alexbo wrote:

> Det lyder ikke nemt, en startkrans er jo ikke bare noget man laver,
> den skal som du sikkert ved, krympes på, og lave en sådan stor
> krympering med tænder, er nok ikke noget for et alm. maskinværksted.

Det var også min tanke, derfor jeg stillede spørgsmålet

> Der findes ingen stor database med mål på svinghjul, man køber jo
> svinghjul der passer på motoren og ikke efter mål.

Jeg tænkte at der måske var noget a'la autodata eller sådan noget, bare med
oplysninger om f.eks. svinghjul.

> De af os der møder svinghjul af og til kan ikke engang kigge efter
> et, vi ved jo ikke hvad vi skal kigge efter.

He he, det er sådan et rundt et
I "gamle dage" kunne man jo få hjælp til den slags hos et hvert cylinder
værksted, men dem er der jo ikke så mange af tilbage mere og dem der er, de
kan kun slå det op efter bilmærke/model, ikke efter mål

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 05-02-05 14:00

> [...]
> maskinværksted, som måske kan lave et nyt svinghjul med startkrans, eller

Hvad med at lægge billeder med mål i d.b.m?

Det kunne jo være at noget sagde 'pling', ved en eller anden.

Bare et forslag

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC