Tandremskift: 895,-!
Fra : Olesen

Dato : 04-02-05 18:37

Apropos billig skift at gebis-rem hos Ford.

Ser i ugeavisen, de reklamerer med skift fra 895,-
incl. moms + arb.løn.

Hvilken Ford-vogn kan der være tale om dêr ?
Det er jo en sindssyg pris, selvom der skal
en ny rulle til også..

Fra : Niels Bengaard

Dato : 04-02-05 19:00

> [...]
> incl. moms + arb.løn.
>
> Hvilken Ford-vogn kan der være tale om dêr ?
> Det er jo en sindssyg pris, selvom der skal

Er det Ugeavisen i Thyborøn du ser det i?
Står der plus arbejdsløn, så er det da dyrt, så får du kun remmen for 895.

Niels

Fra : Mogens

Dato : 04-02-05 19:21

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Er det Ugeavisen i Thyborøn du ser det i?

Knap så nordligt -> det er i Vedersø

Fra : T. Hartung

Dato : 04-02-05 22:27

> Ser i ugeavisen, de reklamerer med skift fra 895,-
> incl. moms + arb.løn.
>
> Hvilken Ford-vogn kan der være tale om dêr ?
> Det er jo en sindssyg pris, selvom der skal

En Ford T
--
mvh.

T. Hartung
VW Passat 1,8T - Hobby 545TK Prestige
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : Bo Velschow

Dato : 04-02-05 23:46

> Apropos billig skift at gebis-rem hos Ford.
>
> Ser i ugeavisen, de reklamerer med skift fra 895,-
> incl. moms + arb.løn.
>
> Hvilken Ford-vogn kan der være tale om dêr ?

Har en folder fra Ford Scaniadam (priser for biler >5 år; inkl. moms og
montering):

Escort CVH 1498,-
Escort 4198,-
Focus 3898,-
Mondeo 4198,-
Mondeo Zetec-E 4298,-
Sierra 1,6 1198,-

- så mon ikke 895,- er til den gamle Escort og/eller Sierra'en? Hvis det er
til min Zetec-E, kører jeg da gerne derop når jeg skal have skiftet om
110000 km. (fik lagt sprit-ny motor i, da den gamle røg sig en tur; akslen
til strammerlejet knækkede 1000 km efter, at jeg havde fået skiftet rem +
leje ved 150000 km. Ford dækkede den nye motor)

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Olesen

Dato : 05-02-05 09:07

"Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> Har en folder fra Ford Scaniadam (priser for biler >5 år; inkl. moms og
> [...]

orv det er vildt...faktisk grænsen til sindssygt.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 05-02-05 09:56

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev>

Hvis det er danske realiteter, hvordan forholder det sig så i
Tyskland/Sverige?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-05 16:17

> "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev>

> Hvis det er danske realiteter, hvordan forholder det sig så i
> Tyskland/Sverige?

Gav ca. 3.000 Kr for at få skiftet min tandrem ved Ford i Flensborg

--
Tom

Fra : Niels Bengaard

Dato : 05-02-05 09:56

> orv det er vildt...faktisk grænsen til sindssygt.

Nu kan du se Olesen, jeg skrev det kostede 3500-4000 kr for tandremsskift
til zetec motorer og alligevel skriver du at Ford kun tager 1400 kr den 2/2
og senest 895 kr den 4/2, det er da useriøst. Gang på gang spørger man til
hvilken model du skriver prisen for, og intet svar får man.

Niels

Fra : Olesen

Dato : 05-02-05 10:11

> [...]

> og senest 895 kr den 4/2, det er da useriøst. Gang på gang spørger man til
> hvilken model du skriver prisen for, og intet svar får man.

"Gang på gang, er en sang..."

Jeg har ikke på noget tidspunkt sagt, at de 1400,-
handler om Zetec-motorer ?

Jeg nævnte en pris på 1400,- som det kostede
at få skiftet MIN tandrem aut. hos Ford..hvilket
jeg mente var særdeles billigt, i forhold til mange
eksempler man hører om.

Dage efter nævnte jeg blot, at nu reklamerer
Ford med tandremsskift fra 895,-, og spurgte
i samme åndedrag, hvilken Fordvogn der kunne
være tale om til dên pris.

Aner ikke, din kraftige Focus på Zetecmotoren,
hvilket jeg finder lidt useriøst..

Fra : Niels Bengaard

Dato : 05-02-05 10:19

> 2/2
>
> "Gang på gang, er en sang..."
>
> Jeg har ikke på noget tidspunkt sagt, at de 1400,-
> handler om Zetec-motorer ?

Jeg har to begge gange spurgt til hvilken model din pris var, det har du
ikke svaret på.
Jeg har nævnt en pris på de nye Ford modeller, den sammenligner du så med en
pris fra en Ford forhandler som er meget lavere.
Du skriver ikke det er til en anden model, det er hvad jeg kalder useriøst.

Citat, hvor jeg skriver man kan få skiftet tandrem på en Peugeot 206 til
1600 kr.

---------------

> Udskiftning af tandrem kr. 1600,- incl. moms og reservedele!

Det var da dyrt.
Så kører jeg hellere til aut. ford forhandler,
og nøjes med ca. 1400,-

------------------

Hvor dyrt er det, når det koster 3500-4000 for en tilsvarende 16V motor hos
Ford, og hvor relevant en sammenligning er det, når diskussionen går på en
Peugeot.

Niels

Fra : Olesen

Dato : 05-02-05 18:03

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> og hvor relevant en sammenligning er det, når diskussionen går på en
> Peugeot.

Ok, så kan jeg også se det er meget relevant
at blive ved med at spørge om, hvilken fordmotor
der var tale om..

Jeg nævnte de 1400,- fordi jeg synes
det var ret billigt sammenlignet med
det man hører.

At manden ku' få fixet sin Peugeot for 1600,-
er jo også billigt, men jeg 'slog' prisen
med mine 1400,-, derfor smiley'en.

Men nu ikke ta' det så alvorligt.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 06-02-05 00:53

> [...]
> det man hører.
>
> At manden ku' få fixet sin Peugeot for 1600,-
> er jo også billigt, men jeg 'slog' prisen

Det er nok billigere jo ældre bilen er, indtil en vis grænse naturligvis.
Jeg ved ikke om vandpumpen på Olesens bil bliver trukket af tandremmen som
på de fleste nyere motorer, jeg kunne forestille mig at en sådan forskel
fordre en længere og stærkere rem som jo også i mange tilfælde skal drive
dobbelt så mange knastaksler og ventiler. Det er i hvert fald mere
tidskrævende på nyere biler hvor der kan sidde en servopumpe, og måske en
A/C-kompressor i vejen for operationen. Jeg ved ikke præcis hvad det koster
på min bil da den blev skiftet i forbindelse med et 100.000 km service i
2002, men jeg er ikke så forskrækket over prisen nå man ser de andre priser.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Anders E. Larsen

Dato : 06-02-05 08:58

Hej...
ville bare lige sige at der kan være MEGET stor forskel på prisen hvor man
end er?!?! Jeg bor i trekants området og der er priserne for at få skiftet
tandrem i mon ford mondeo mellem 2200 og 3200 med moms ogdet hele!! så det
kan godt betale sig at ringe rundt for mig drejer det sig om at køre
ca20-30 km og så spare ca1000 kr fra den lokales pris!!!

Anders
ps: skal have bestilt til imorgen til selv samme behandling

Fra : Olesen

Dato : 06-02-05 09:25

> [...]

> dobbelt så mange knastaksler og ventiler. Det er i hvert fald mere
> tidskrævende på nyere biler hvor der kan sidde en servopumpe, og måske en

Min kilerem sprang for 3 uger siden, temp. steg MEGET hurtigt,
så pumpen kører på kileremmen, ja.

Jeg mener iøvrigt, at prisen afhænger af, hvor let
det er at komme til, snarere end remmens dimensioner
og antallet af ting den skal drive.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 06-02-05 11:17

> [...]
> så pumpen kører på kileremmen, ja.
>
> Jeg mener iøvrigt, at prisen afhænger af, hvor let
> det er at komme til, snarere end remmens dimensioner

Det tror jeg bestemt du har ret i, 15 tænder eller 5 mm rykker ikke lige så
meget som en time eller to ekstra.

Med venlig hilsen Kim