Nye lille driftsikker bil - hvilke ?
Fra : André T.

Dato : 04-02-05 13:34

Hej,

Jeg står for at skulle hjælpe min mor med at udskifte hende gamle Nissan
Micra 1.2 fra 87' som nu har gået 105.000km

Jeg har brug for tips til en ny lille bil der er ligger i klassen [
90.000-110.000 kr.]

Hvordan er de korea'nske nu om dage ?... Kia, Daewoo osv..

Hvilke mærke/model vil give mest bil for pengene ? (samme størrelse som
Micra, og kører Max 5.000 km om året)

På forhånd tak

Fra : news.cybercity.dk

Dato : 04-02-05 14:38

> [...]
> Micra 1.2 fra 87' som nu har gået 105.000km
>
> Jeg har brug for tips til en ny lille bil der er ligger i klassen [

90.000 for en ny bliver vist lidt svært ?

Jeg mener at en Panda til 109 giver rigtigt meget bil for pengene, og
samtidigt lidt mere komfort end ex en Alto til 105...

Fra : André T.

Dato : 04-02-05 14:58

Nogen der har erfaringer med Daewoo Matiz, som koster 99.000,- fra ny ?
Kan se de giver 3 år's garanti (el. 100.000km), hvor Fiat "kun" giver 2 år.

Fra : Tony Vind

Dato : 04-02-05 17:51

Evt. Hyundai Getz 1,1 62 HK 17 ,2 KM på en liter benzin til en pris på CA
119000, mener at man får en go bil til prisen og når man ikek kører mere en
5000 km årligt så vil det være den perfekte bil

Håber du ku bruge rådet

// Tony

Fra : Pican

Dato : 04-02-05 18:51

> [...]
> 90.000-110.000 kr.]
>
> Hvordan er de korea'nske nu om dage ?... Kia, Daewoo osv..

Har lige rundet 3500 km i en Kia picanto 1.1 lx til 115.000.-kr som også
fåes
billigere i en 1.0 udgave til ca. 105.000,-kr , 520,- kr i grøn ejerafgift
er jo et godt agument,
samt 3 år garanti unden km. max. ang. benzin økonomi
så har den ikke været over 18.5 km/l.
Quick lille bil til pengene.
/allan

Fra : Mogens Larsen