Astra eller Escort st.car
Fra : Rasmussen

Dato : 04-02-05 11:29

Hej Ng

Min vectra (1990) fik dødsstødet i synshallen her den anden dag og pladerne
skal klippes senest d.18.02.05
og det var pengepungen ikke lige forberet på så jeg har set lidt på nettet
efter brugte biler i 30-40000 kr klassen og kommet frem til Astra og Escort
st.car som dem der tiltaler mig mest men hvilken af dem ville være det
bedste køb? og hvilke kendte skavanker skal jeg være obs på ved begge
modeller?

MV Per R

Fra : Christian

Dato : 04-02-05 12:03

Rasmussen den 04-02-2005 11:29:
og kommet frem til Astra og Escort
> st.car som dem der tiltaler mig mest
[snip]
og hvilke kendte skavanker skal jeg være obs på ved begge
> modeller?

Taler ikke af personlig erfaring men Astra´er fra *før* 1995 skulle
ruste noget så grueligt -mere end alderen berettiger. Årsagen skulle
vist ha' noget med et EU miljø-regulativ at gøre.
Således at Opel måtte opfinde en anden lakering.
Deres første forsøg slap de altså ikke så godt fra.

Dog kun hvad jeg har hørt rundt omkring - kigger selv efter Astra´er i
ny og næ.

vh

--
/Christian

Fra : Tuesen v/København

Dato : 04-02-05 12:08

Rasmussen skrev følgende
> Astra og Escort st.car som dem der tiltaler mig mest men hvilken af
> dem ville være det bedste køb? og hvilke kendte skavanker skal jeg
> være obs på ved begge modeller?

Klart Astra frem for en Æskelort...

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 04-02-05 15:58

"Tuesen v/København" <maxpost@gmail.comNOTVALID> skrev i en meddelelse
> Rasmussen skrev følgende
>
> Klart Astra frem for en Æskelort...

Hej,

Jeg kører i en Escort st.car. 1,6i clx fra 11/94, og den har ingen rust -
den kører rigtig godt, men har selvfølgelig svagheder som f.eks. gearkassen.
Jeg har en bekendt som har en Astra (Dog en sedan) fra 12/92, og der er
heller ikke rust i den bil, så korrekt vedligehold er altså ikke at kimse
af.
Hvis du finder et sundt eks. er begge biler rigtig gode. Du kan finde en
rigtig flot Astra i Randers http://www.fjbiler.dk/pick1.asp?id=571962

mvh

Carsten Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-05 17:10

"Tuesen v/København" <maxpost@gmail.comNOTVALID> skrev i en meddelelse
> Rasmussen skrev følgende
>
> Klart Astra frem for en Æskelort...

Ja så kan man købe "nye" motorer i stedet for tandremme.....og så omtaler vi
slet ikke de alvorlige rustproblemer som FDM har sablet Opel med.

--
Tom

Fra : Karsten Andersen

Dato : 04-02-05 18:34

Fri, 4 Feb 2005 17:10:12 +0100, skrev "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com>, på 18 linier, i
<42039e64$0$177$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, :

>"Tuesen v/København" <maxpost@gmail.comNOTVALID> skrev i en meddelelse

>Ja så kan man købe "nye" motorer i stedet for tandremme.....og så omtaler vi
>slet ikke de alvorlige rustproblemer som FDM har sablet Opel med.

Da ikke på en 8V motor som man kan få Astra med.

Alle biler ruster. det er bare et spørgsmål om tiden.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-05 00:22

"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> Fri, 4 Feb 2005 17:10:12 +0100, skrev "Tom"
> <tom_christensen(snabela)bigfoot.com>, på 18 linier, i
> <42039e64$0$177$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, :

> Da ikke på en 8V motor som man kan få Astra med.

ved jeg ikke

> Alle biler ruster. det er bare et spørgsmål om tiden.

Ja, så er det da bare at købe astra'en hvis man ser sådan på det

--
Tom

Fra : Karsten Andersen

Dato : 05-02-05 06:35

Sat, 5 Feb 2005 00:21:32 +0100, skrev "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com>, på 34 linier, i
<4204037e$0$182$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, :

>ved jeg ikke

Det er kun 16V motoren der tager skade af en tandrem der springer.
Vil dog så lige sige en 8V i en Astra er sgu tam.
Så en Astra skal min være en 16v 100 hk model
En Æscort vil jeg også mene skal op i en 1,8L model.

>Ja, så er det da bare at købe astra'en hvis man ser sådan på det

Man kan godt få Modeller uden rust i endnu.
Har selv en

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Deaster

Dato : 05-02-05 15:37

Karsten Andersen wrote:

> [...]
> Vil dog så lige sige en 8V i en Astra er sgu tam.
> Så en Astra skal min være en 16v 100 hk model

Jep, har selv lige haft fornøjelsen af at rulle ca. 300 km i sådan en
8V med 75hk, og hvis jeg synes min egen Corolla 1,3 er død, så er det
ingenting i forhold til den Astra, damn.

> En Æscort vil jeg også mene skal op i en 1,8L model.

Ahhh, det synes jeg ikke. En af mine venner har lige købt en 1,6 fra 95
med 90hk, den er der faktisk ok med power i.

--
Deaster
"War is God's way of teaching

Fra : Karsten Andersen

Dato : 05-02-05 17:34

05 Feb 2005 14:36:37 GMT, skrev Deaster, på 34 linier, i
<4204d9f5$0$169$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, :

> [...]
>
>Ahhh, det synes jeg ikke. En af mine venner har lige købt en 1,6 fra 95
>med 90hk, den er der faktisk ok med power i.

Nå nu er jeg ikke den store kender af Ford troede da kun 1,8 havde de
90 hk så derfor skrev jeg den.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Rasmussen

Dato : 05-02-05 13:19

Ok svarene lyder ligeså blandet som dem fra venner og bekendte så jeg
besluttede mig for en Escort da af alle de Astraer og Escorter jeg har set
på i denne prisklasse var det den med mindst rust i undervognen og var den
der kørte bedst så nu kan jeg kun håbe på at det var et bedere køb end
vectraen jeg købte nysynet for 2 år siden

MV Per R