Regler for syn
Fra : news.tele.dk

Dato : 04-02-05 00:06

Er der nogen der med sikkerhed kan fortælle mig hvordan reglerne for syn er
ang. bilens advarselslamper. Skal de fungere alle sammen, og er det noget
der kontrolelres?

Grunden til at jeg spørger, er at jeg overvejer at købe en Golf fra 89, Har
under prøvekørsel konstateret at advarselslampen for kølevandstemperatur, af
og til blinker. Det virker helt tilfældigt hvornår den gør det, og der
mangler ikke kølevæske. Det skal lige siges, at "stikket" der skal sættes på
kølebeholderen ikke er sat på. Kommer den på, blinker lampen konstant.
For mig at se tyder det på at måleren er defekt, men jeg er ikke så teknisk
kyndig, at jeg kan udelukke andre og mere alvorlige defekter. Hvad kan det
ellers være??
Som sagt virker det ikke som om der rent faktisk er et varmeproblem. Efter
en længere køretur hvor lampen med jævne mellemrum har blinket, har jeg
umiddelbart efter konstateret at kølebeholderen ikke er unormalt varm. Det
er slet ikke sådan at den "koger".

Nå, men tilbage til det oprindelige spørgsmål.
Vil bilen ikke blive godkendt til syn, hvis stikker sidder i, og lampen
derfor blinker konstant lige så snart man starter motoren?

Iøvrigt. hvis vi går ud fra at det "bare" er måleren der er defekt, hvad vil
det så koste at få den udskiftet med en der virker (eksl. arbejdsløn)

Jesper

Fra : news.tele.dk

Dato : 04-02-05 00:19

Beklager meget. Indlægget er vel på kanten af at være off-topic i denne
gruppe. Den skulle være postet i dk.teknik.bil, hvilket den nu er blevet.
Beklager fejltagelsen.

Jesper

Fra : Kito

Dato : 04-02-05 07:15

Hej Jesper. der findes en klub der hedder www.golf2.dk. Prøv at kigge på
deres side, der kan du få svar for næsten alt.
vh
Poul