Att. Tom eller andre.
Fra : Martin Vollert

Dato : 03-02-05 17:01

Hej Tom eller andre, jeg har lige fået fat i en tankmålere med dobbelsender, den til
tripcomputeren, og skal skifte den her i weekenden, så ville jeg lige høre ad om der
var nogle ting som man lige skal være obs på når man skifter den ?
Nu har du (Tom) jo prøvet det ved jeg .
--
Hilsen Martin.
Ford Mondeo 2,5 V6

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-05 18:27

"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ad om der
> var nogle ting som man lige skal være obs på når man skifter den ?

Ja, du skal være omhyggelig med at få lukket ordentlig for dækslet til
pumpen igen. Min er stadig ikke tæt så hvis jeg tanker helt op så fiser alt
overskydende benzin ud på jorden. Har ikke gidet pille bagsædet løs for at
lave det, så jeg skal være meget omhyggelig med hvor meget jeg tanker
Ellers virker det bare når du lige har monteret den ekstra ledning mellem
stikket ved pumpen og hen til tripcomputeren.
Men forbered dig på at det KAN være svært at løsne dækslet til pumpen. Jeg
måtte vride låsetapperne til siden da jeg ikke har det specielle FORD
værktøj til at løsne den.......nok også derfor at den ikke er tæt mere. Kan
dog let klares hvis jeg bare kan tage mig sammen.
Når du skal løsne benzinledningerne så skal du bruge en polygriptang som du
holder om det nedeste stykke og så presse let på siden (på de små clips), så
er de lige til at hive op. Ellers får du dem ALDRIG løsnet....og brug IKKE
vold for at få dem løs, så går de i stykker.

PS: Lad værre med at panikke når du skal have lirket pumpen ned i tanken.
Tag det stille og roligt så kan de faktisk godt komme ned
(Kan være lidt drilsk når nu de her anit-skvulpeplader sidder i tanken også)

--
Tom

Fra : Martin Vollert

Dato : 03-02-05 18:37

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message news:42025eda$0$162$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> Ellers virker det bare når du lige har monteret den ekstra ledning mellem stikket ved pumpen og hen til tripcomputeren.

Ok den håber jeg så skulle være der, da nu alle ledningerne sad i stikket til
> [...]

> ned
> (Kan være lidt drilsk når nu de her anit-skvulpeplader sidder i tanken også)

Ok takker men søg lige for at sidde ved din comp hele Lørdag, så jeg kan få
noget hjælp hvis det skulle vise sig at være nødvendig.

--
Hilsen Martin.
Ford Mondeo 2,5 V6

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-05 19:21

> Ok takker men søg lige for at sidde ved din comp hele Lørdag, så jeg kan
> få
> noget hjælp hvis det skulle vise sig at være nødvendig.

Deal

--
Tom

Fra : Martin Vollert

Dato : 05-02-05 14:21

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message news:42026b98$0$183$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Deal

Hva så er du der ??.
Har fået monteret tankmåleren og det ser ud til at der mangler den ledning du snakkede
om, der er kun 4 ledninger i stikket til tankmåleren, og den viser også kun 3 streger ved
antal km tilbage i tank, alle ledningerne til tripcomp sidder i stikke så den 5 ledning til
tankmåleren må ende et sted, jeg har kigget på div eldiag i min Haynes og har fundet
diag over tripcomp, meeeen det er godt nok lidt for avanceret til mig
Kan du hjælpe ?? evt over Msn ?

--
Hilsen Martin.
Ford Mondeo 2,5 V6

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-05 16:16

> [...]
> har fundet
> diag over tripcomp, meeeen det er godt nok lidt for avanceret til mig

Du skal trække en ledning fra ben 8 i tripcomputerstikket og hen til ben 2
ved tankmåleren.....så virker det.

Hvis du har brug for den fulde tekst med billeder så skriv din mail adresse

--
Tom

Fra : Martin Vollert

Dato : 05-02-05 17:00

Og så skrev Tom disse ord.
> Du skal trække en ledning fra ben 8 i tripcomputerstikket og hen til
> ben 2 ved tankmåleren.....så virker det.
>
> Hvis du har brug for den fulde tekst med billeder så skriv din mail
> adresse

Jamen der sidder en ledning i ben 8 på tripcomp stikket, hvor mon den
så ender ??
--
Hilsen Martin.
Ford Mondeo 2,5 V6

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-05 17:20

> Og så skrev Tom disse ord.

> Jamen der sidder en ledning i ben 8 på tripcomp stikket, hvor mon den
> så ender ??

Aner det ikke, men det er vel også ligemeget hvis den ikke er tilsluttet i
den anden ende
Klip ledningen eller skrab noget isolering af så de kan lodde en ledning fra
tanken på den.

--
Tom

Fra : Martin Vollert

Dato : 05-02-05 17:25

Og så skrev Tom disse ord.
> [...]
> meddelelse news:4204ed87$0$29850$14726298@news.sunsite.dk...

> Aner det ikke, men det er vel også ligemeget hvis den ikke er

Ja men hvis nu den gik i ned til et stik ved forsæderne F.eks var jeg jo
fri for
at trække en ledning igennem hele bilen.

> Klip ledningen eller skrab noget isolering af så de kan lodde en
> ledning fra tanken på den.

Ja ja men er det ikke farlig bøvlet at trække en ledning så lang ?
--
Hilsen Martin.
Ford Mondeo 2,5 V6

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-05 17:43

> [...]
> fri for
> at trække en ledning igennem hele bilen.

> Ja ja men er det ikke farlig bøvlet at trække en ledning så lang ?

Jo
Jeg trak ledningen under de inderste plastic trinbrædder, tog ca. 1 time.

--
Tom

Fra : Martin Vollert

Dato : 05-02-05 21:44

Og så skrev Tom disse ord.

Har fundet stikke det er pin4 i en C143 connecter som sider ved
sikringsboksen,
så må vi jo se om det er til at komme til der nede under rattet, men jeg
kommer
da til at skal trække ledningen igennem hele bilen.
Nå det går jo nok men tak for hjælpen du.
--
Hilsen Martin.
Ford Mondeo 2,5 V6

Fra : Martin Vollert

Dato : 06-02-05 17:19

Og så skrev Martin Vollert disse ord.
> [...]
> jeg kommer
> da til at skal trække ledningen igennem hele bilen.
> Nå det går jo nok men tak for hjælpen du.

Hej igen Tom, nu er der forbundet en ledning fra sikringsboksen under
rattet
til pin 2 i tankmålerens stik men den viser stadig det samme på
tripcomuteren
--- de 3 streger.
Ang. stikket i tankmåleren, hvordan har du gjordt med hensyn til selve
stikket
har du bare stukket ledningen igennem ned på kontankten på tankmåleren
eller
har du fået et andet stik, der sidder jo ikke de der klemmer i som der
gør ved de
andre ledninger.

--
Hilsen Martin.
Ford Mondeo 2,5 V6

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-05 18:25

> [...]
> eller
> har du fået et andet stik, der sidder jo ikke de der klemmer i som der gør

Ja til min fulgte der et afklippet stik med som jeg kunne bruge.
Så du må ud til Ford og købe et sådan stik hvis der mangler et ben i det du
har.

--
Tom

Fra : Martin Vollert

Dato : 09-02-05 15:58

Og så skrev Tom disse ord.
> Ja til min fulgte der et afklippet stik med som jeg kunne bruge.
> Så du må ud til Ford og købe et sådan stik hvis der mangler et ben i
> det du har.

Arhh fik den endelig til at virke, grunden til mit prob var at den
tanksender som jeg købte stammede fra en sen 99 model, og der tager de
signalet til tripcomp fra ledningen til tankmåleren ved speedometeret og
ikke som ved din hvor der er en seperat ledning, så skulle bare lige
splejse den hvid/rød ledning med den jeg havde trukket fra pin 4 i
sikringsboksen så virkede det.

--
Hilsen Martin.
Ford Mondeo 2,5 V6

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-05 19:23

> [...]
> ad om der
> var nogle ting som man lige skal være obs på når man skifter den ?

Hov glemte lige at benzinforbruget passer rigtig dårligt de første par
tankfulde. Det er som om den lærer sig selv hvor meget den kan køre på en
tankfuld.

--
Tom

Fra : Martin Vollert

Dato : 03-02-05 19:30

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message news:42026c20$0$157$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hov glemte lige at benzinforbruget passer rigtig dårligt de første par tankfulde. Det er som om den lærer sig selv hvor meget den
> kan køre på en tankfuld.

Tjaa det har jeg prøvet på siden jeg fik bilen, jeg siger 600km på en tank
men det passe aldrig
Men tak

--
Hilsen Martin.
Ford Mondeo 2,5 V6

Fra : phk

Dato : 04-02-05 07:32

> Hov glemte lige at benzinforbruget passer rigtig dårligt de første par
> tankfulde. Det er som om den lærer sig selv hvor meget den kan køre på en
> tankfuld.

Jeg kom til at tænke på de gange jeg har kørt med campingvogn i Mondeo´en.
Tankmåleren passede ikke når jeg kørte med campingvogn. Jeg kunne køre den
ned til lidt under kvartfuld - og alligevel kunne jeg fuldtanke den. Uden
campingvogn viste den rigtigt (muligvis efter et par tankfulde).

--
Per, Esbjerg

Fra : Martin Vollert

Dato : 09-02-05 16:01

Og så skrev phk disse ord.

> [...]
> Jeg kunne køre den ned til lidt under kvartfuld - og alligevel kunne
> jeg fuldtanke den. Uden campingvogn viste den rigtigt (muligvis efter

Det er nok fordi tankmåleren sidder forrest i tanken og når så
campingvognen kommer på vil benzinen ligge bagerst i tanken pga. vægten
fra campingvognen måske ??
--
Hilsen Martin.
Ford Mondeo 2,5 V6