castrol oil selector?
Fra : bme

Dato : 02-02-05 23:48

Hej Ng

Tidligere kunne man se en oversigt over hvilke castrol olier der specifikt
blev anbefalet til ens bil, på castrols hjemmeside. Er der nogen der ved
hvor den er blevet af, eller som har en eller anden form for kopi.

Jeg mangler specifikt deres anbefaling af gearolie til en laguna 1.8 med jb3
gearkasse.

/bo

Fra : Mogens

Dato : 03-02-05 00:01

http://dk.servicebooking.net/castrol/oilselector_new.asp

Fra : bme

Dato : 03-02-05 00:17

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> http://dk.servicebooking.net/castrol/oilselector_new.asp

Perfekt

/bo

Fra : Roberto Saldo

Dato : 03-02-05 08:27

bme wrote:
> "Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Perfekt

Du må være forsigtig, den anbefaler nemlig en forkert gearolie til min
bil, der kan tage skade af den anbefalede olie!

Ikke godt!

En Toyota Carina E 2.0 skal nemlig af uransaglige grunde have
automatgearolie på manuel gearkasse, pga noget med specielle materialer
i synchromesherne og ikke alm gearkasseolie.

Meget skummelt.

Mvh
Roberto

Fra : bme

Dato : 03-02-05 09:18

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> automatgearolie på manuel gearkasse, pga noget med specielle materialer i
> synchromesherne og ikke alm gearkasseolie.

ok, tak for advarslen. Min bil bruger nu en Tranself 75w80, men jeg syntes
den griber lidt for meget i tænderne når den er kold. Håber lidt på at en
kvalitets fuldsyntetisk kan afhjælpe lidt.

/ob

Fra : Roberto Saldo

Dato : 03-02-05 09:24

bme wrote:
> [...]
> den griber lidt for meget i tænderne når den er kold. Håber lidt på at en
> kvalitets fuldsyntetisk kan afhjælpe lidt.

Prøv eventuelt at spørge en værkfører på den officelle mærkeværksted om
det kan skade gearkassen.

Mvh
Roberto