Sikringer sprænger...!
Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 02-02-05 23:42

Har en Suzuki Swift fra 92 som er begyndt at sprænge de samme til sikringer
til henholdsvis kabinelys/instrumentlys og cigartænder.

Hvad kan det skyldes?

Somme tider kan man køre 1 uge imellem andre gange få minutter - og det
gælder også hvis man sætter sikringer i med større ampere.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 03-02-05 08:33

Martin / Fårevejle wrote:
> Har en Suzuki Swift fra 92 som er begyndt at sprænge de samme til sikringer
> til henholdsvis kabinelys/instrumentlys og cigartænder.
>
> Hvad kan det skyldes?

En ledning der er gået hul på så strømmen fiser ud via karossen!

Er der monteret noget uoriginalt udstyr i bilen?
Feks en kaffemaskine i cigarstikket ;) ?

> Somme tider kan man køre 1 uge imellem andre gange få minutter - og det
> gælder også hvis man sætter sikringer i med større ampere.

Det er en meget dårlig ide at montere for store sikringer, når bilen
bryder i brand ved du hvorfor.

Mvh
Roberto

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 03-02-05 11:17

> En ledning der er gået hul på så strømmen fiser ud via karossen!

Okay.. hvorn faen finder jeg ud af hvor i bilen den er? Jeg skal
forhåbentligt ikke til at have instrumentbræt og alt muligt ud vel ;)

> Er der monteret noget uoriginalt udstyr i bilen?
> Feks en kaffemaskine i cigarstikket ;) ?

Ikke andet end en cdspiller, men den spiller fint.

> Det er en meget dårlig ide at montere for store sikringer, når bilen
> bryder i brand ved du hvorfor.

Ja det ved jeg sårn set godt men det skulle jo liiiiige prøves ;)

Fra : Roberto Saldo

Dato : 03-02-05 11:23

Martin / Fårevejle wrote:

> Okay.. hvorn faen finder jeg ud af hvor i bilen den er? Jeg skal
> forhåbentligt ikke til at have instrumentbræt og alt muligt ud vel ;)

Trial and error, dvs forsøger dig frem.
Først skal du finde ud af præcist hvilke forbrugere der sidder på den
grimme sikring. Så må du jo gøre en kvalificeret gæt, dvs en ledning der
feks går igennem en dørmuffe eller hvor der er pillet.
Noget skal jo have gnavet i isoleringen.

> Ikke andet end en cdspiller, men den spiller fint.

Dvs den sidder ikke på den springende sikring?

Joe jae, men det er sure lærepenge.

Mvh
Roberto

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 03-02-05 19:46

> [...]
> feks går igennem en dørmuffe eller hvor der er pillet.
> Noget skal jo have gnavet i isoleringen.

Idag har jeg atter skiftet den sikring. Nu er den godt nok noget mystisk;
den spærnger ikke men selvom jeg tager nøglen ud og slukker alt lys så
bliver mine positionslys ved med at lyse. Så den har jeg pillet ud igen.
Eneste ulempe det giver at køre uden den i er at det indbyggede ur "taber"
tiden hver gang man stopper...

> Dvs den sidder ikke på den springende sikring?

Nix

> Joe jae, men det er sure lærepenge.

Ja seføli, så den er afmonteret igen ;)

Fra : Roberto Saldo

Dato : 04-02-05 07:50

Martin / Fårevejle wrote:

> Idag har jeg atter skiftet den sikring. Nu er den godt nok noget mystisk;
> den spærnger ikke men selvom jeg tager nøglen ud og slukker alt lys så
> bliver mine positionslys ved med at lyse. Så den har jeg pillet ud igen.

Kører de også på samme sikring?

> Eneste ulempe det giver at køre uden den i er at det indbyggede ur "taber"
> tiden hver gang man stopper...

Hvordan får det strøm uden sikringen når man kører?

Mvh
Roberto