Mandskabsvogn
Fra : Jan

Dato : 02-02-05 22:41

Hej

Må man være mere end 2 personer i en såkaldt mandskabsvogn/dobbeltkabine,
når den er på gule plader og privat ejet ?
Vi er i familien 3 personer. og overvejer en pickup med dobbeltkabine som nr
2 bil..
Det vil derfor være ønskeligt at kunne tage afsted i denne bil alle 3
personer i enkelte tilfælde.

Venligst

Jan

Fra : Hans Paulin

Dato : 02-02-05 22:48

Jan skrev:

> Hej
>
> Må man være mere end 2 personer i en såkaldt
> mandskabsvogn/dobbeltkabine, når den er på gule plader og privat ejet
> ?

Kun hvis I alle sidder på forsæderne.
Hans

Fra : Uffe Ravn

Dato : 03-02-05 00:45

"Hans Paulin" <me@privacy.net> skrev

> Kun hvis I alle sidder på forsæderne.

Nå-h, hvis de stuver dem lidt sammen-?

Må man mon indrette køjeplads bag forsæderne og anvende køjepladsen til at
ove på?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Paw Jensen

Dato : 03-02-05 07:31

> [...]
nr
> 2 bil..
> Det vil derfor være ønskeligt at kunne tage afsted i denne bil alle 3

En mandskabsvogn kan IKKE ejes af en privatperson, kun et momsregistreret
firme.
En mandskabsvogn må KUN benyttes til firmakørsel, og INTET andet.
Hvis en mandskabsvogn registreres som almindelig varebil, skal der betales
registreringsafgift. Det samme gælder hvis den registreres på hvide plader.

Paw

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 03-02-05 08:19

Paw Jensen wrote:
> [...]
> Hvis en mandskabsvogn registreres som almindelig varebil, skal der
> betales registreringsafgift. Det samme gælder hvis den registreres på

Kan du ikke lige understøtte den påstand, evt. med lidt henvisning til hvor
det står.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : K ö n i g [4600]

Dato : 03-02-05 19:51

"Paw Jensen" <Nospam@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis en mandskabsvogn registreres som almindelig varebil, skal der betales
> registreringsafgift. Det samme gælder hvis den registreres på hvide

Jeg går ud fra at du mener en manskabsvogn med bagsæder.?

Det er muligt at eje - som privatperson - en "manskabsvogn uden bagsæder" på
gule plader. Der skal lige betales stykafgift på 12.000 (var det engang) på
denne manskabsvogn med bagsæder, derefter skal bagsædet pilles ud og vupti -
så kan man eje en manskabsvogn på gule plader, som privatperson.
En manskabsvogn i dette tilfælde kunne nemt være en VW halvpickup ( har selv
gjort det en gang for 10 år siden)

MVH Peter König

Fra : bjb@INGENSPAMc.dk

Dato : 03-02-05 09:42

In article <uckMd.79$uZ4.32@news.get2net.dk>,
   "Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> writes:

> Kan du ikke lige understøtte den påstand, evt. med lidt henvisning til hvor
> det står.
Se evt. LBK nr 977 af 02/12/2002 (Gældende)
Bekendtgørelse af lov om registreringsafgift af motorkøretøjer m.v.

http://www.retsinfo.dk/_GETDOCM_/ACCN/A20020097729-REGL
§ 2. stk 8.

mvh,
Bjarne

Fra : Paw Jensen

Dato : 03-02-05 10:12

> Se evt. LBK nr 977 af 02/12/2002 (Gældende)
> Bekendtgørelse af lov om registreringsafgift af motorkøretøjer m.v.
>
> http://www.retsinfo.dk/_GETDOCM_/ACCN/A20020097729-REGL
> § 2. stk 8.

Netop

Og skal vi så ikke slå fast, at hvsi man vil have sådan et køretøj, så må
man til lommerne og af med de ca. kr. 55.000,- (+ moms) og så undvære
sæderne.

Paw

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 03-02-05 17:45

bjb@INGENSPAMc.dk wrote:

> Se evt. LBK nr 977 af 02/12/2002 (Gældende)
> Bekendtgørelse af lov om registreringsafgift af motorkøretøjer m.v.
>
> http://www.retsinfo.dk/_GETDOCM_/ACCN/A20020097729-REGL
> § 2. stk 8.

Den § omhandler kun afgiftsfritagede køretøjer, der er ikke intet om din
mulighed for at eje den med normal gulpladeafgift.

Så hvis du afgiftsberigtiger den til gulplade, og ikke afløfter momsen,
mener jeg ikke der er noget i vejen for at du kan have den som privatperson.

Eksempelvis er der flere 4wheel der har plads bag sæderne der må blot ikke
være sæder i sådan en men en passager må gerne sidde i bunden (bekræftet af
politi/bilsagkyndig).

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : bjb@INGENSPAMc.dk

Dato : 03-02-05 10:21

In article <4201ea71$0$207$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
   "Paw Jensen" <Nospam@nomail.dk> writes:

> Netop
>
> Og skal vi så ikke slå fast, at hvsi man vil have sådan et køretøj, så må
> man til lommerne og af med de ca. kr. 55.000,- (+ moms) og så undvære
> sæderne.
Eller dykke rigtig dybt i begge lommer, betale fuld registreringsafgift for
et sæt hvide plader og installere bagsæder.

mvh,
Bjarne

Fra : Paw Jensen

Dato : 03-02-05 10:36

> Eller dykke rigtig dybt i begge lommer, betale fuld registreringsafgift
for
> et sæt hvide plader og installere bagsæder.

Så afgjort også en mulighed (for de få), suk.....

Paw

Fra : User &

Dato : 03-02-05 18:47

In article <JusMd.181$sk6.62@news.get2net.dk>,

> Den § omhandler kun afgiftsfritagede køretøjer, der er ikke intet om din
> mulighed for at eje den med normal gulpladeafgift.
Læs igen.

> Så hvis du afgiftsberigtiger den til gulplade, og ikke afløfter momsen,
> mener jeg ikke der er noget i vejen for at du kan have den som privatperson.
Det har intet med moms at gøre. Det handler on afgift i forbindelse med
indregistrering.

> Eksempelvis er der flere 4wheel der har plads bag sæderne der må blot ikke
> være sæder i sådan en men en passager må gerne sidde i bunden (bekræftet af
> politi/bilsagkyndig).
Har selv haft een, men det er ikke mandskabsvogn. Det er en "normal"
gulpladevogn.

En "mandskabsvogn" i denne forbindelse er en vogn på gule plader UDEN AFGIFT
indrettet til flere personer end dem der kan være på forsædet.
Dette er bekræftet af T&S.

Du må naturligvis køre i hvad du har lyst til med flere sæder i. Men denne
diskussion drejer sig om vores afgiftssystem. I den forbindelse har ordet
"mandskabsvogn" en ganske bestemt definition som er fastlagt af T&S.

mvh,
Bjarne

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 03-02-05 22:06

User & wrote:

> Læs igen.

Tror faktisk du bør læse argument igen, og ikke drømme - men derimod "læse"
hvad jeg skriver.

> Det har intet med moms at gøre. Det handler on afgift i forbindelse
> med indregistrering.

Nå fra hvornår er det blevet at køre privat i en firmabil med "afløftet"
moms??

> Har selv haft een, men det er ikke mandskabsvogn. Det er en "normal"
> gulpladevogn.

Det bliver din "mandskabsvogn" og den dag du afgiftsberigtiger den til gule
plader.

> En "mandskabsvogn" i denne forbindelse er en vogn på gule plader UDEN
> AFGIFT indrettet til flere personer end dem der kan være på forsædet.
> Dette er bekræftet af T&S.

Har jeg da vist ikke benægtet!!

> Du må naturligvis køre i hvad du har lyst til med flere sæder i. Men
> denne diskussion drejer sig om vores afgiftssystem.

Eksakt, - også hvad jeg har skrevet.

> I den forbindelse
> har ordet "mandskabsvogn" en ganske bestemt definition som er
> fastlagt af T&S.

Ja, - i forbindelse med afgiftsfritagelse.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg