/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
skifte bremseklodser - transporter
Fra : Ukendt


Dato : 02-02-05 17:36

Hej,

kan en venlog sjæl afsløre, hvordan man får caliperne til at trække sig
tilbage så man kan få plads til at sætte de nye klodser ind ... ved at de
skal drejes, men jeg syntes ikke den går ind .... hjææælp det er mørkt og
koldt udenfor .. næsen løber, og jeg skal bruge biulen i morgen tidlig ...

på forhånd monster tak



 
 
Morten Fruergaard (02-02-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 02-02-05 17:38

David telepaterede følgende til sin PC:
> kan en venlog sjæl afsløre, hvordan man får caliperne til at trække
> sig tilbage så man kan få plads til at sætte de nye klodser ind ...
> ved at de skal drejes, men jeg syntes ikke den går ind .... hjææælp
> det er mørkt og koldt udenfor .. næsen løber, og jeg skal bruge
> biulen i morgen tidlig ...

Er du sikker på at de skal drejes og du ikke bare skal have en stor rørtang
på?

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også Xenonkit til eftermontering...



Ukendt (02-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-02-05 17:49


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
news:4201020e$0$48316$14726298@news.sunsite.dk...

>
> Er du sikker på at de skal drejes og du ikke bare skal have en stor
> rørtang på?
>

Jep .. fandt ud af det på den hårde måde ... stemplet "drejede" ud i den ene
side, for derefter kun at hænge i gummi-membranen ... jeg klemte slangen af
til bremsehuset, og skruede det af. Derefter fik jeg pillet stemplet helt
ud, og kan se at det har gevind på indersiden som passer ned over en
gevindstang .. det lykkedes med møje og besvær at få drejeg det på plads,
men det skulle have et par dask for at komme helt i bund .... dask-dreje,
dask-dreje ...... den teknik virker dog ikke i den anden side, og jeg vil jo
helst være fri for at pille hele huset af igen, så sjovt er det ikke at
lufte bremser ud .... jeg tænker der må være et trick .. jeg sidder bare
ikke med det :)



Thomas Jørgensen (02-02-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Jørgensen


Dato : 02-02-05 17:57

Morten Fruergaard wrote:
> David telepaterede følgende til sin PC:
>
>>kan en venlog sjæl afsløre, hvordan man får caliperne til at trække
>>sig tilbage så man kan få plads til at sætte de nye klodser ind ...
>>ved at de skal drejes, men jeg syntes ikke den går ind .... hjææælp
>>det er mørkt og koldt udenfor .. næsen løber, og jeg skal bruge
>>biulen i morgen tidlig ...
>
>
> Er du sikker på at de skal drejes og du ikke bare skal have en stor rørtang
> på?

Når du trykker med rørtangen, så vær meget påpasselig med at presse helt
lige - stemplet kan ret nemt klemme sig fast, og så går det galt hvis
du presser hårdt.. Jeg har aldrig kunne presse stemplerne tilbage uden
værktøj. Umiddelbart vil jeg tro at der skal presses 10-20 kg afhængig
af tilstand.

Mvh Thomas

ham-der (02-02-2005)
Kommentar
Fra : ham-der


Dato : 02-02-05 19:03


"Thomas Jørgensen" <toms@-nospam-tje.dk> skrev i en meddelelse
news:ctr0pd$2c5o$1@news.cybercity.dk...
> Morten Fruergaard wrote:
>> David telepaterede følgende til sin PC:
>>
>>>kan en venlog sjæl afsløre, hvordan man får caliperne til at trække
>>>sig tilbage så man kan få plads til at sætte de nye klodser ind ...
>>>ved at de skal drejes, men jeg syntes ikke den går ind .... hjææælp
>>>det er mørkt og koldt udenfor .. næsen løber, og jeg skal bruge
>>>biulen i morgen tidlig ...
>>
>>
>> Er du sikker på at de skal drejes og du ikke bare skal have en stor
>> rørtang på?
>
det må jo være i bag han er ved at skifte, for de skal drejes ind, samtidig
med man trykker, der findes flere forskellige slags specialværktøj til
manøvren.



Ukendt (02-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-02-05 19:07

Tak for råd ...


Jeg fandt ud af at man skal presse og dreje på samme tid, lidt svært, men
med lidt hjælp fra naboen, gik det på under 30 sek.

mvh
David



Thomas Strandtoft (02-02-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 02-02-05 20:32

David wrote:

> kan en venlog sjæl afsløre, hvordan man får caliperne til at trække sig
> tilbage så man kan få plads til at sætte de nye klodser ind ... ved at de
> skal drejes, men jeg syntes ikke den går ind .... hjææælp det er mørkt og
> koldt udenfor .. næsen løber, og jeg skal bruge biulen i morgen tidlig ...

Hvis de opfører sig som på en Skoda Octavia, så skal de skrues ind
samtidig med at du presser dem ind. Kammeraten og jeg gjorde det
med en skruetvinge og en polygriptang - jeg drejede på
skruetvingen samtidigt med at han drejede stemplet med tangen, det
gik let og smertefrit.

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

MAndersen (02-02-2005)
Kommentar
Fra : MAndersen


Dato : 02-02-05 21:46


"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
news:42012ACC.EBA0579E@carftp.com...
> David wrote:
>
>> kan en venlog sjæl afsløre, hvordan man får caliperne til at trække sig
>> tilbage så man kan få plads til at sætte de nye klodser ind ... ved at de
>> skal drejes, men jeg syntes ikke den går ind .... hjææælp det er mørkt og
>> koldt udenfor .. næsen løber, og jeg skal bruge biulen i morgen tidlig
>> ...
>
> Hvis de opfører sig som på en Skoda Octavia, så skal de skrues ind
> samtidig med at du presser dem ind. Kammeraten og jeg gjorde det
> med en skruetvinge og en polygriptang - jeg drejede på
> skruetvingen samtidigt med at han drejede stemplet med tangen, det
> gik let og smertefrit.

Det samme gør sig gældende på mine Passater.

MAndersen




Claus Petersen (02-02-2005)
Kommentar
Fra : Claus Petersen


Dato : 02-02-05 22:49


>> kan en venlog sjæl afsløre, hvordan man får caliperne til at trække sig
>> tilbage så man kan få plads til at sætte de nye klodser ind ... ved at de
>> skal drejes, men jeg syntes ikke den går ind .... hjææælp det er mørkt og
>> koldt udenfor .. næsen løber, og jeg skal bruge biulen i morgen tidlig
>> ...
>
> Hvis de opfører sig som på en Skoda Octavia, så skal de skrues ind
> samtidig med at du presser dem ind. Kammeraten og jeg gjorde det
> med en skruetvinge og en polygriptang - jeg drejede på
> skruetvingen samtidigt med at han drejede stemplet med tangen, det
> gik let og smertefrit.
>

Jeg har købt et speciel værktøj i Biltema til 89 kr. det klare at dreje og
presse samtidigt, det er guld værd.
Det gælder iøvrigt alle biler der kører med Lucas bremscalipre med
selvjusterende hånbremse.

--
Claus.

Golf III GT Special TDI til salg www.vwfanatic.dk



MIC (09-02-2005)
Kommentar
Fra : MIC


Dato : 09-02-05 05:48

På forakselen VW T4? Alle dem jeg har set skulle "bare" trykkes tilbage....
mvh MIC



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408634
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste