Forskel på benyttelse af alm. diesel og fy~
Fra : Ukendt

Dato : 02-02-05 12:30

Hej

Det er måske lidt OT, men jeg håber at det går og at der er nogen som kan
hjælpe .

Hvad afgør om man må bruge alm dieselolie eller fyringsolie i en
"brugsgenstand" ?

Bil og oliefyr giver næsten sig selv, men hvad med f.eks.
Hedvandsrenser
Græsslåmaskine
Stationær og mobil generator
Minigraver / bobcat.
Traktor som ikke er indreg.

(Ovennævnte i relation til at jeg er privat person uden anden mulighed for
indkøb end den lokale tankstation)

Er der nogen forskel på diesel og fyringsolie udover pris og farvestof ?
Brugsanvisningen til min hedvandsrenser siger f.eks, at der skal benyttes
diesel, men det er jo "bare" et oliefyr der sidder iden.

Med venlig hilsen og på forhånd tak
Bjarne Petersen

Fra : Allan / Kolding

Dato : 02-02-05 19:01

He....

Der er ingen tvivl om at maskinerne kører lige så godt
med fyringsolie. Men dog vil jeg nu sige
at pris forskellen efter hånden er minmal.
På gode dage er Diesel billigere end fyringsolie.
Det har vi jo oplevet.

Men lad dog din tvivl gå til Told og Skat.
Det er jo dem som administrer loven, på dette
område, så jeg er der sikker at de kan hjælpe dig.

--
Allan / Kolding

Fra : claus b. p.

Dato : 03-02-05 00:35

"Bjarne Petersen" <bep "krøll alfa" adslhome.dk> wrote in message

> Hvad afgør om man må bruge alm dieselolie eller fyringsolie i en
> "brugsgenstand" ?

Det eneste sted du kan komme ud for at blive checket, er med et
indregistreret køretøj.
Der er jo ingen der indkalder havetraktorer til syn. Jeg har ikke checket
juraen, men er ret sikker på at afgifterne på diesel er tænkt specifikt på
registrerede køretøjer. Der var noget med en sag om en benzinforhandler der
solgte afgiftfri brændstof til bilisterne, - det var tiltænkt motorbåde.

/Claus

Fra : Leonard

Dato : 03-02-05 09:12

"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> wrote:

>Der var noget med en sag om en benzinforhandler der
>solgte afgiftfri brændstof til bilisterne, - det var tiltænkt motorbåde.

Hvor kan jeg købe afgiftsfri brændstof til en motorbåd?
- vi har flere gange i vandskiklubben forespurgt om vi kunne købe
benzin uden afgift, da det klart er den største udgift ved vores
hobby, men det er aldrig lykkedes at finde et hul i love og regler der
giver den mulighed.
Så hvis du ved andet, så vil vi med glæde benytte os af det, og jeg
vil personligt love dig en vandskitur i findeløn
--
Leonard

Ting til salg:
http://leonard.dk/tilsalg