Billig udskiftning af tandrem...
Fra : Uni Bull

Dato : 01-02-05 21:52

Hej.

www.prebensauto.dk havde en annonce i Søndagsavisen her i
weekenden.

Udskiftning af tandrem kr. 1600,- incl. moms og reservedele!

Da jeg ringede for at bestille tid og oplyste at jeg havde en
Peugeot 206, så var prisen.... kr. 1600,-

Nu håber jeg så ikke at der kommer en lang tråd hvor jeg
frarådes dette værksted - så ville jeg jo blive så ked af det
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : STIG RASMUSSEN

Dato : 01-02-05 22:15

Jeg håber han ser dette og melder afbud til dig hvis han har 500 tilfredse
og 4 utilfredse kunder og disse 4reagerer på din henvendelse hvad kan du
bruge det til andet end at så mistillid.

Fra : Uni Bull

Dato : 02-02-05 16:00

"STIG RASMUSSEN" <dorthe.b.rasmussen@get2net.dk> wrote in message
> Jeg håber han ser dette og melder afbud til dig hvis han har 500 tilfredse
> og 4 utilfredse kunder og disse 4reagerer på din henvendelse hvad kan du
> bruge det til andet end at så mistillid.

Nå nå - du bliver hurtigt vrissen.

Dette forum er vel sat i verden for at dele af sine gode og dårlige
erfaringer,
gode og dårlige tilbud m.v. !?

Dét har jeg gjort med den hensigt at andre kunne gøre brug af tilbuddet!

Det er vel meget naturligt?
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Roberto Saldo

Dato : 03-02-05 08:39

STIG RASMUSSEN wrote:
> Jeg håber han ser dette og melder afbud til dig hvis han har 500 tilfredse
> og 4 utilfredse kunder og disse 4reagerer på din henvendelse hvad kan du
> bruge det til andet end at så mistillid.

Hvorfor skulle Preben dog det?
Det er da helt naturligt at overveje hvorfor prisen er lav, Preben skal
jo også ha' smør på brødet.

Mvh
Roberto

Fra : Niels Bengaard

Dato : 01-02-05 22:32

> [...]
>
> Nu håber jeg så ikke at der kommer en lang tråd hvor jeg
> frarådes dette værksted - så ville jeg jo blive så ked af det

Min bror fik skiftet tandrem der for et par år siden og den kører da stadigt
fint.
Prisen er uden evt. remstrammere, hvis man vil have dem skiftet også koster
det ekstra.

Niels

Fra : Uni Bull

Dato : 02-02-05 16:02

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote in message
> Prisen er uden evt. remstrammere, hvis man vil have dem skiftet også
> koster det ekstra.

Det er korrekt! Det fortalte de mig også i telefonen - jeg burde have nævnt
det i det første indlæg.
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Kito

Dato : 02-02-05 07:24

> [...]
>Min 206 brød sammen efter ca 200 km pga af en defekt i justerlejet. Rem og
Det kostede mig ikke noget og jeg havde samtidig en lånebil medens det stod
på.
reparationen kostede hvis jeg skulle have betalt ca 12.000,00

vh
Poul

Fra : Bjørn

Dato : 02-02-05 15:38

> [...]
> weekenden.
>
> Udskiftning af tandrem kr. 1600,- incl. moms og reservedele!

Det lyder i hvert fald billigt :)

Et "180.000km tandremskit" til min bil, koster i "original" emballage den
nette sum af 1880+moms.

--
Mvh Bjørn :)
Opel Vectra A CDX '94 - 2.5i V6 24v

Fra : TDN

Dato : 02-02-05 17:20

> [...]
>
> Nu håber jeg så ikke at der kommer en lang tråd hvor jeg
> frarådes dette værksted - så ville jeg jo blive så ked af det

Nu ved jeg godt man ikke kan sammenligne vores biler men jeg spurgte her
fornylig min mekaniker (Super Dækservice i Åbyhøj, www.sds.dk) hvad det
kunne koste på ældre VW Jetta 1.3 som snart skal have skiftet tandremmen.
Jeg fik et tilbud på kr. 1.200 incl. dele og moms. Det er muligt det kan
gøres billigere men jeg har ikke undersøgt andre steder endnu.

Nu er din pris vel også med "Sjællændergebyr" på (timepriserne er vel
generelt noget dyrere ovre hos jer).

Mvh
Thomas

Fra : Olesen

Dato : 02-02-05 17:46

> [...]
> weekenden.
>
> Udskiftning af tandrem kr. 1600,- incl. moms og reservedele!

Det var da dyrt.
Så kører jeg hellere til aut. ford forhandler,
og nøjes med ca. 1400,-

Fra : Niels Bengaard

Dato : 02-02-05 18:42

> Det var da dyrt.
> Så kører jeg hellere til aut. ford forhandler,
> og nøjes med ca. 1400,-

Ved ikke hvilken Ford du taler om, er det eks. en Zetec motor koster det
3500-4000 kr hos Ford.
Er det en Ford med stødstænger, du har fået den pris på?

LOL
Niels

Fra : Olesen

Dato : 02-02-05 18:53

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Er det en Ford med stødstænger, du har fået den pris på?

...så vil du ha' sådan een, når det kan gøres til dên pris.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 02-02-05 19:07

> ..så vil du ha' sådan een, når det kan gøres til dên pris.

1400 kr hos Ford kræver en yderligere forklaring, det er alt jeg beder om.

Niels

Fra : Olesen

Dato : 02-02-05 22:27

> 1400 kr hos Ford kræver en yderligere forklaring, det er alt jeg beder om.

Ok. Du får som du vil ha' det.
Her er teksten fra mailen ang. skift af tandremmen:

"
En udskiftning af tandrem, strammerhjul og v-rem vil koste 1400 kr. Det er
incl moms og arbejdsløn.
Denne pris er helt fast, og med mindre vandpumpen er utæt, er der ikke noget
der kan "komme bag på os""

Så jo, det kan være billigt at køre autoriseret *S*.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 03-02-05 08:37

Olesen wrote:

> [...]
> der kan "komme bag på os""
>
> Så jo, det kan være billigt at køre autoriseret *S*.

Hvilken Ford er det til?
Een eller anden gammel model?
Jeg gav 800kr for en rem til Asconaen med moms og løn, Carinaen har jeg
skrevet prisen på :) med der er også dobbelt så mange ventiler.

Mvh
Roberto

Fra : Uni Bull

Dato : 02-02-05 19:36

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message
> Det var da dyrt.
> Så kører jeg hellere til aut. ford forhandler,
> og nøjes med ca. 1400,-

Det hjælper desværre ikke mig, når en aut. Peugeot-forhandler
vil have omkring kr. 3500,-
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Jan Vennike

Dato : 02-02-05 20:03

> "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message
>
> Det hjælper desværre ikke mig, når en aut. Peugeot-forhandler
> [...]

Det er da "billigt" - da min Lupo 1.4 TDi skulle have skiftet tandrem,
skulle de have 4500 kr alt inkl.

Men de kom til at gøre en fejl, for jeg ringede og spurgte på en pris, som
indeholdt såvel service som tandremsskift og så fik jeg prisen på de 4500,-.

Da jeg så skulle hente bilen, var prisen pludselig 6200, hvilket jeg ikke
kunne acceptere - deres undskyldning "De 4500 var KUN for tandremsskift,
servicen kom sørme ved siden af". Men jeg var temmelig stejl, for jeg havde
ringet til et par værksteder (dette inklusiv) og specifikt spurgt på et
90.000 km eftersyn INKL tandremsskift.

Til sidst måtte de indrømme fejlen og de gav mig en rabat, svarende til
serviceeftersynet.

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : Kim Kristensen

Dato : 03-02-05 00:44

> [...]
> "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message
>
> Det hjælper desværre ikke mig, når en aut. Peugeot-forhandler

Jeg ved ikke om det er lige op over med den tandrem, men jeg behøver sikkert
ikke at fortælle at det kan være dyrt at vente. I 2002 havde jeg en kollega
som syntes at 5200 kr. var for dyrt (autoriseret Renault Laguna 1,6), 2000
km efter den skulle have været skiftet sprang den. Han måtte ryste op med
31.000 kr. til en ny motor som i øvrigt blev skiftet en gang mere på
Renaults regning, da den første (fabriksnye) motor havde en fejl.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Uni Bull

Dato : 03-02-05 10:35

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> 31.000 kr. til en ny motor som i øvrigt blev skiftet en gang mere på
> Renaults regning, da den første (fabriksnye) motor havde en fejl.

Der ér bestilt tid - på tirsdag!
Servicehæftet siger udskiftning efter fire år eller 60000km. Nu har jeg kørt
i 49 måneder og 68000km, så udskiftning nu er sikkert meget passende.

Jeg skal bare lige have undersøgt om Peugeot skifter remstrammer ved
første tandremsskift... Nogen der ved det?
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 03-02-05 15:08

On Thu, 3 Feb 2005 10:34:59 +0100, "Uni Bull" <Noway@here.nu> wrote:

>"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> wrote in message

Netop,
Det er et spørgsmål om garanti. Du har taget udgiften for motorhavari
på din kappe for de sidste 8.000 km

Med VW har jeg set, at VW for en del år siden sænkede
tandremsintervallet fra 120.000 km til 60.000 km. Uden at ændre
kvaliteten af remmene. Det fik mig til at køre til 90.000 km med
første tandrem og til 187.000 med anden tandrem. Det har jeg altså
ikke brændt mig på, endnu.

> [...]
>

>Jeg skal bare lige have undersøgt om Peugeot skifter remstrammer ved
>første tandremsskift... Nogen der ved det?

Nej, ved det ikke, men delen koster 300 kr. ca. plus moms. Det er ikke
alverden.

mvh

John

Fra : Uni Bull

Dato : 03-02-05 19:34

"JK (at mail dot dk)" <johnknuhtsen@address.invalid> wrote in message
> Netop,
> Det er et spørgsmål om garanti. Du har taget udgiften for motorhavari
> på din kappe for de sidste 8.000 km

Både og...
Jeg skal vel ikke forvente at Peugeot reparerer/udskifter min motor, uden
udgift for mig, hvis tandremmen var sprunget umiddelbart inden de 4år/
60000km...

Jeg kan næsten ikke forestille mig andet end at det vil blive min egen
kasse-
kredit der måtte dække denne udgift...
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 04-02-05 09:26

On Thu, 3 Feb 2005 19:34:24 +0100, "Uni Bull" <Noway@here.nu> wrote:

> [...]
>60000km...
>
>Jeg kan næsten ikke forestille mig andet end at det vil blive min egen

Kun fra et autoriseret Pug værksted. Men så havde de jo også sørget
for ikke at komme ud over tærsklen, tidsmæssigt og kilometer-mæssigt.

mvh

John

Fra : Uni Bull

Dato : 04-02-05 16:23

> Kun fra et autoriseret Pug værksted. Men så havde de jo også sørget
> for ikke at komme ud over tærsklen, tidsmæssigt og kilometer-mæssigt.

Du mener altså, at hvis serviceintervaller på eksempelvis tandrem
overholdes,
så vil det autoriserede værksted udbedre en motorskade som følge af en
sprunget tandrem... Det lyder besnærende, men falder jo langt ud over de
garantiforpligtigelser som Pug (og andre) har - jeg stiller mig derfor
tvivlende.

Andre der kan afkræfte min tvivl...?
--
Uni Bull