Danske eksportvirksomheder kan købe/køre b~
Fra : Morten Fruergaard

Dato : 01-02-05 19:36

Jeg har en ven, som siger, at danske eksportvirksomheder kan købe biler på
svenske plader og køre i dem - også i DK. Der skulle være en dom for ca. 14
dage siden...

Nogen der kender mere til det?

--
Mvh. Morten Fruergaard
Nu også Xenonkit til eftermontering...

Fra : Peter Weis

Dato : 01-02-05 21:04

Morten Fruergaard wrote:
> [...]
> svenske plader og køre i dem - også i DK. Der skulle være en dom for ca. 14

Citeret efter hukommelsen (det billige skidt):
Der faldt en dom ved EU-domstolen om at danske statsborgere som er ansat
i firmaer med udenlandsk adresse, kan køre i udenlandsk indregistrerede
firmabiler. Også selv om de kun arbejder nogle få dage om måneden på den
udenlandske adresse.

Så jeg kan ikke se at det vedkommer eksportfirmaer. Med mindre de
etablere sig i udlandet, og dermed bliver til importfirmaer.

mvh
Peter

Fra : Thomas

Dato : 01-02-05 21:17

> [...]
> indregistrerede firmabiler. Også selv om de kun arbejder nogle få
> dage om måneden på den udenlandske adresse.

Det er ikke afgjort endnu....

--
Thomas Krath

Fra : HKN

Dato : 01-02-05 21:23

> [...]
> i firmaer med udenlandsk adresse, kan køre i udenlandsk indregistrerede
> firmabiler. Også selv om de kun arbejder nogle få dage om måneden på den

Hov, hov - der er ikke faldet dom endnu! Generaladvokaten fra EU vil
indstille til at det er denne dom som bliver afsagt ifm sagsanlægget mod den
danske stat, og det er (næsten) så sikkert som amen i kirken at det er den
dom som bliver afsagt - jeg mener at huske indenfor et par måneder.

Men det er ganske rigtigt ikke kun eksportvirksomheder - alle virksomheder
med afd i udlandet kan gøre det. Dermed er der banet vej for det andet
sagsanlæg fra EU, nemlig at fjerne registreringsafgiften helt - den tid den
glæde

Mvh
Henrik