flugtbillist - Hvor heldig kan man være
Fra : Kim Olsen

Dato : 31-01-05 17:22

Min bedre halvdel blev i morges påkørt på skolens p-plads, hvor hun var ved
at sætte vores datter af.

Modparten bakker ud fra en bås uden at se tilbage og laver en fin bule i
forskærmen.
et tænker hun over i 5 sekunder- så speeder hun op og kører bare som intet
var hændt.!!!!!

Fat i politiet - for nummeret var noteret ! Men den søvndrukne betjent
Holbæk Politi kunne åbenbart ikke ramme de rigtige knapper, for hans melding
var: reg.nr. er forkert - tilhører en person lagt fra Svinninge.

Surt show.

Nå men på vej hjem fra arbejde møder jeg så bilen, der holder parkeret ved
det lokale apotek, og en ny opringning til politiet (nu var de vågne) kunne
nu godt finde bilen i edb systemet.
Og sandelig om ikke også føreren møder op, mens jeg har politiet i røret.
Hun kunne dog ikke huske at have været ved Svinninge skole til morgen, men
da jeg nævnte at hun var meldt som flugtbillist og jeg havde politiet i
røret, hjalp det på hukommelsen.

Nu lader det til at denne sag får en fornuftig udgang, men den slags
mennesker kan altså virkelig bringe mit pis i kog.

Kim Olsen
Kia Clarus 2,0 st.car. 2000

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-05 17:54

"Kim Olsen" <kim.olsen(fjerndette)@sport.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nu lader det til at denne sag får en fornuftig udgang, men den slags
> mennesker kan altså virkelig bringe mit pis i kog.

Jeg håber du FASTHOLDER anmeldelsen som flugtbilist?
Sådan en KO fortjener sgu også en bøde oveni de udgifter der er til hendes
egen forsikring.

--
Tom

Fra : Lau

Dato : 31-01-05 18:29

> Jeg håber du FASTHOLDER anmeldelsen som flugtbilist?
> Sådan en KO fortjener sgu også en bøde oveni de udgifter der er til hendes
> egen forsikring.

Enig !

--
Lau
___,

/ \ .

Fra : onix

Dato : 31-01-05 19:24

MEGET ENIG

Jeg blev påkørt af en "usynlig" bilist den 21.01.05 og fik i dag at vide af
værkstedet det koster 9000 kr. at få lavet. Hvis pågældende som glemte at
sætte seddel i mit vindue eller notere min nummerplade og kontakte politiet
vil jeg da lige sig tak !! Pengene var sådan set afsat til en barnevogn
(maj) og lidt hensat til en barnedåb.................og da kaskoen har
selvrisk hænger vi på den !

ØV ØV så tøv ikke med at melde sådan en bilist - særligt når hun benægter
det og "pludselig" kan huske......hold fast !

Vh
Onix

Fra : Eg Egemarke

Dato : 01-02-05 10:47

Hun skal have hele bredsiden, slippe skal hun ihvertfald ikke.
Sikke en omtanke for andres værdier, endnu værre er det når det blot er en
forsikringssag og sikkert ikke ville have kostet hende en kr.....

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : Kim Olsen

Dato : 01-02-05 21:03

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hun skal have hele bredsiden, slippe skal hun ihvertfald ikke.
> Sikke en omtanke for andres værdier, endnu værre er det når det blot er en
> forsikringssag og sikkert ikke ville have kostet hende en kr.....

Hej igen

I går aftes sent, havde jeg besøg af damens voksne søn, som på moderens
vegne beklagede dybt.
Vi besigtigede skaden, og blev enige om at få den vurderet på et lokalt
værksted i dag, da han var sikker på, at moderen selv ville betale.

Han fortalte, at faderen fornyligt var ramt af en blodprop i hjernen, og at
moderen siden havde været et rystende nervevrag. (HVAD LAVER NERVEVRAG I
TRAFIKKEN??)

Nå men værkstedet kikkede hurtigt på min skærm, og konstaterede at selv
alverdens sugekopper ikke ville få den skærm til at ligne sig selv igen.
Mekanikeren ville derfor anbefale at vi tog den på hendes forsikring.
(Hvilket jeg nok også er mest tryg ved)

Så der står sagen pt. Politiet har i øvrigt anbefalet mig IKKE at anmelde
hende, såfremt sagen går i orden.
Det går jeg stadig og overvejer, da jeg synes at hendes handling er dybt
uacceptabel.

Hilsen
Kim
fortsættelse følger

Fra : [6705] Jesper Sørens~

Dato : 01-02-05 23:08

> Hej igen
> I går aftes sent, havde jeg besøg af damens voksne søn, som på moderens
> vegne beklagede dybt.

Fint nok at han beklager det dybt, men hvis hun ikke er "mand" nok til selv
at komme og "beklage det" så ville jeg ikke tro på hende hen over en
dørtærskel...

> Han fortalte, at faderen fornyligt var ramt af en blodprop i hjernen, og
> at
> moderen siden havde været et rystende nervevrag. (HVAD LAVER NERVEVRAG I
> TRAFIKKEN??)

Lige præcis, såfremt det er sandt at faderen er blevet ramt af en blodprop,
så er det da meget beklageligt, men det kan da på ingen måde OVERHOVEDET
komme dig til last ?

> Så der står sagen pt. Politiet har i øvrigt anbefalet mig IKKE at anmelde
> hende, såfremt sagen går i orden.

Underlig anbefaling, du har loven på din side og den kender de .. En
flugtbillist er nu engang en flugtbillist selv om manden er blevet ramt af
en blodprop ..

> Det går jeg stadig og overvejer, da jeg synes at hendes handling er dybt
> uacceptabel.

Fuldstændig enig, havde det været mig så havde jeg fastholdt en anmeldelse
for flugtbillisme, det er kun dit held at du så at sige fanger hende

/J

Fra : phk

Dato : 02-02-05 11:50

"Kim Olsen" <kim.olsen(fjerndette)@sport.dk> skrev i en meddelelse

> Nu lader det til at denne sag får en fornuftig udgang, men den slags
> mennesker kan altså virkelig bringe mit pis i kog.

Husk at anmelde til dit eget forsikringsselskab uanset hvem der lover hvad.
Bliver der senere problemer med at kradse pengene ind hos "damen" er det
forsikringsselskabets problem og ikke dit.

Jeg ville fastholde anmeldelsen uanset. Det er vores biler det går ud over
derude!
--
Per, Esbjerg

Fra : Kim Olsen

Dato : 02-02-05 17:58

> Jeg ville fastholde anmeldelsen uanset. Det er vores biler det går ud over
> derude!
> --
> Per, Esbjerg

Hej Per

Stadig helt enig, men politiet fortæller at hvis ikke jeg kan stille med
vidner, og hun bare siger at hun ikke har hørt hun ramte noget, betragtes
uheldet som hændeligt, eftersom der ikke er ulovligt ikke at lægge mærke til
noget, hvis man rent faktisk ikke gør det.

Sagen er i øvrigt anmeldt til mit eget selskab, og såvel mit
forsikringsselskab som den lokale mekaniker har fået historien om hendes
"hit and run".

hilsen
Kim

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 02-02-05 19:00

Hej!

Kim Olsen wrote:

> [...]
> uheldet som hændeligt, eftersom der ikke er ulovligt ikke at lægge mærke til
> noget, hvis man rent faktisk ikke gør det.

Underlig logik de har de politifolk. Dvs. hvis jeg kører over for rødt, uden at
opdage det, så kan jeg holdes straffri? Den holder vist ikke i byretten :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Lars L. Jensen

Dato : 02-02-05 22:21

Hej,

> Underlig logik de har de politifolk. Dvs. hvis jeg kører over for rødt,
uden at
> opdage det, så kan jeg holdes straffri? Den holder vist ikke i byretten :)

Måske holder den. Det kommer for det første an på om det opdages, hvis ikke
så holder den i rettet. Bliver det opdaget afhænger det af vidneudsagn, her
begynder det at blive mere spidsfindigt.

Politifolk der overværer noget, eksempelvis en der kører over for rødt,
anses i retten for at være uvildige vidner. I historien ovenfor med
bilskaden, så er det eneste 'vidne' den samme som skadelidte, og det
betragtes ikke som et uvildigt vidne.

Men hvis nu naboen, dennes søn, postbudet mv. også så påkørslen og blev
placeret i vidneskranken, så.... (gæt selv).

Mvh
Lars