Seat Leon TDI
Fra : Jakob Holm Hansen

Dato : 31-01-05 15:05

Hej ng,

Jeg går og lurer på at skifte den efterhånden gamle Mazda ud.

Sagen er den at jeg har fået kig på en Seat Leon TDI, som jeg gerne
ville udvide med en boks for køreglædens skyld.
Dette valg er udelukkende baseret på lyst, og ikke økonomi.
Dvs., jeg vil gerne have Leon'en for køreglæden snarere end økonomien.

Grunden til jeg siger det er, at jeg kun kører omkring 15000km per år,
og har ca. 18km til arbejde hver dag.

Det jeg er bange for er, om jeg fuldkommen fræser motoren i stykker
med mit køremønster (halvdelen af vejen til arbejdet går igennem kbh).

Med til historien hører dog at jeg holder i en parkeringskælder hvor
temperaturen som regel aldrig kommer under 10 grader (gætter på den
ligger på omkring 15 grader)

Hvad er nyhedsgruppens dom?
Ser det fornuftigt ud, og bør jeg anskaffe mig en motorvarmer?

Mvh,

Jakob

Fra : phk

Dato : 31-01-05 15:32

"Jakob Holm Hansen" <carnivore[snabel@]quake[punktum].dk> skrev i en
meddelelse news:5jdsv050c3qk750c2j20vrbjbs5ncr6vkj@4ax.com...
> [...]

> Dette valg er udelukkende baseret på lyst, og ikke økonomi.
> Dvs., jeg vil gerne have Leon'en for køreglæden snarere end økonomien.

Køb du den bare. Du vil opdage køreglæden gør du hurtigt får kørt 15.000 km.
Og så kan du jo meget passende tage hul på måned nr. 2 :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Mogens

Dato : 31-01-05 19:28

> [...]

> Det jeg er bange for er, om jeg fuldkommen fræser motoren i stykker
> med mit køremønster (halvdelen af vejen til arbejdet går igennem kbh).

Næh, men du når ikke at få varmen

> Med til historien hører dog at jeg holder i en parkeringskælder hvor
> temperaturen som regel aldrig kommer under 10 grader (gætter på den
> ligger på omkring 15 grader)

Lækkert

> Hvad er nyhedsgruppens dom?

Køb den

> Ser det fornuftigt ud, og bør jeg anskaffe mig en motorvarmer?

Du bør anskaffe dig et oliefyr.

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-05 23:26

> Næh, men du når ikke at få varmen

Enig husk hue og vanter i vinterhalvåret.

> Lækkert

Lucky SOB. En andre må nøjes med 3-5.
Da jeg ikke har lyst til at lade elregningen gå amok.

> Køb den

Tjah! Hvorfor ikke. Den kører bestemt godt.
Men en 1,8T er sjovere, når du nu ikke har det store kørselsbehov.

> Du bør anskaffe dig et oliefyr.

Ja! et med mobil modul på, så kan du ringe og aktivere det, hvis der ellers
er dækning i din parkeringskælder.

--
/Claus

Golf 3 TDI "GT Special" til salg: http://vwfanatic.dk

Fra : Jakob Holm Hansen

Dato : 01-02-05 12:09

On Mon, 31 Jan 2005 23:25:42 +0100, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>Ja! et med mobil modul på, så kan du ringe og aktivere det, hvis der ellers
>er dækning i din parkeringskælder.

Tør man selv installere sådan en fætter? Og kan det betale sig?

I givet fald, hvor svært er det så?

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 01-02-05 12:53

"Jakob Holm Hansen" <carnivore[snabel@]quake[punktum].dk> wrote in message
> Ser det fornuftigt ud, og bør jeg anskaffe mig en motorvarmer?

fik af vide af en mekker at du skal have den kørende i 1/2 time for at få
varme og at du så minimum skal køre den samme tid efterfølgende for ikke at
dræne batteriet.

så jeg skulle ikke have oliefyr da jeg kun har 12-20 min kørsel på arbejdet
alt efter tidspunkt på morgenen

--
Allan
Nissan Primera 2,0 se aut

Fra : Knud Thomsen

Dato : 01-02-05 13:04

> [...]
>
> Med til historien hører dog at jeg holder i en parkeringskælder hvor
> temperaturen som regel aldrig kommer under 10 grader (gætter på den

I ægte kælder holder en temperatur på lige omkring 11 grader sommer og
vinter

Knud

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 01-02-05 13:53

Knud Thomsen wrote:
> [...]
> meddelelse news:5jdsv050c3qk750c2j20vrbjbs5ncr6vkj@4ax.com...

> I ægte kælder holder en temperatur på lige omkring 11 grader sommer og

Hvad er en ægte (uægte) kælder?

/Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-05 14:20

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse

| Hvad er en ægte (uægte) kælder?

En ½-kælder , kunne ikke lade være.

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-05 13:27

> [...]

| Det jeg er bange for er, om jeg fuldkommen fræser motoren i stykker
| med mit køremønster (halvdelen af vejen til arbejdet går igennem kbh).

Med det behov skal det ikke være pga. økonomien, du køber en diesel, der
mangler ~10 kKm. pa. til at det økonomisk hænger sammen, self. afhængig af
til hvilken pris du får bilen, men ca. Og som andre er inde på, får du et
prob. med at den ikke normalt når at blive driftsvarm, det vil bilen og du
begge lide under. Under disse betingelser kan det stadig forsvares at købe
en benziner.