Advarsel mod Codan som nybegynder.
Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 31-01-05 13:43

Købte sidste år en gammel Kadett 1,3 og indregistrede den i kærestens navn
lige inden syn, vi brugte bare hendes sædvanlige forsikring da jeg ikke
mente at sådan en bil kunne være ret dyr at forsikre. Man har så 14 dages
fortrydelsesret, men de er smarte nok til at vente med at sende regningen
til efter denne tid. Skulle seføli have spurgt til prisen som jeg dog
forventede var 5-8000 kr pr år. Da regningen kommer lyder den dog på over
13000 kr hvilket er helt vildt for sådn en bil. Eneste måde at komme ud:
omreg bilen til mig selv. Da bilen skulle gennem syn først tog dette omtrent
3½ måned.

PT Opkræver de således omkring 5000 kr for 4 mdrs forsikring af en gammel
sløv kadett!

Til sammenligning får jeg nu min Suzuki Swift 1,6 16V Forsikret til lige
knap 6000 for et helt år - og den er noget kvikkere end kadetten den var.

Så gå uden om Codan, og få fat i GF istedet.

Fra : John Sahl

Dato : 31-01-05 13:50

Martin / Fårevejle wrote:
> PT Opkræver de således omkring 5000 kr for 4 mdrs forsikring af en
> gammel sløv kadett!

Ganske fair, du har jo selv bedt om forsikringen.

> Så gå uden om Codan, og få fat i GF istedet.

Overskriften burde have været væsentligt anderledes, indholdet
af dit indlæg taget i betragtning.

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : alexbo

Dato : 31-01-05 13:57

"Martin / Fårevejle" skrev

> Købte sidste år en gammel Kadett 1,3

Sådan en gammel Kadet koster ikke mange penge, så du spurgte vel heller ikke
til prisen på den, inden du købte.

>Skulle seføli have spurgt til prisen som jeg dog forventede var 5-8000 kr
pr år. Da regningen kommer lyder den dog på over 13000 kr hvilket er helt
vildt for sådn en bil.

Selv sådan en gammel spand kan lave meget dyre skader.

Der har været et par meningsløse advarsler på det sidste,
En om en halv liter olie,
en anden om noget værkstedsarbejde, ejeren ikke anede en brik om,
og nu en forsikring man bare tegner uden at spørge om prisen.

Det får den effekt at når der kommer nogle velbegrundede advarsler, er der
ingen der gider læse dem.

mvh
Alex Christensen

Fra : phk

Dato : 31-01-05 14:10

> [...]
> en anden om noget værkstedsarbejde, ejeren ikke anede en brik om,
> og nu en forsikring man bare tegner uden at spørge om prisen.

Når du nu er så klog, hvorfor fortæller du så ikke at de 14 dages
fortrydelsesret gælder fra man får policen?

> Det får den effekt at når der kommer nogle velbegrundede advarsler, er der
> ingen der gider læse dem.

Ja, du har tydeligvis ikke lært ordentlig på lektien.

Læs - og lær!
--
Per, Esbjerg

Fra : alexbo

Dato : 31-01-05 15:01

"phk" skrev

> Når du nu er så klog, hvorfor fortæller du så ikke at de 14 dages
> fortrydelsesret gælder fra man får policen?

Fordi det er 3 mdr. for sent.

> Læs - og lær!

Gerne, jeg er online, det er bare at skrive.

mvh
Alex Christensen

Fra : phk

Dato : 31-01-05 15:36

> "phk" skrev

> Fordi det er 3 mdr. for sent.

Har han skrevet hvornår han fik policen?

Hint: Nej!

--
Per, Esbjerg

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 31-01-05 13:58

Martin / Fårevejle telepaterede følgende til sin PC:
> [...]
> har så 14 dages fortrydelsesret, men de er smarte nok til at vente
> med at sende regningen til efter denne tid.

Svjv gælder de 14 dage, fra du modtager policen/opkrævningen...

Eller fik du ikke det sammen?

--
Mvh. Morten Fruergaard
Nu også Xenonkit til eftermontering...

Fra : Steen Suder

Dato : 31-01-05 14:04

Martin / Fårevejle wrote:

<KLIP>

> PT Opkræver de således omkring 5000 kr for 4 mdrs forsikring af en gammel
> sløv kadett!

Du så dig ikke for - og blev kørt ned :-/

<KLIP>

> Så gå uden om Codan, og få fat i GF istedet.

Jeg er ved at forsikre en ny bil og GF er ikke /specielt/ interessante i den
sammenhæng. F.eks. er man tre år på hvert trin.

Jeg endte med Bauta, som iøvrigt er det samme som FDM, Runa og Lærerstandens
Brandforsikring. Jeg er hverken nybegynder eller elitebilist.

--
Steen Suder

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-05 17:59

"Martin / Fårevejle" <Jadahva@SPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> 13000 kr hvilket er helt vildt for sådn en bil. Eneste måde at komme ud:
> omreg bilen til mig selv. Da bilen skulle gennem syn først tog dette

Jeg må nok sige at jeg ikke kan have ondt af dig, lige meget hvor meget jeg
prøver

Det samme gælder hvis man bare kører sin bil til mekaniker og får ham til at
lave bilen uden at få et overslag og en aftale på hvad der skal laves.

Men så har du betalt de lærepenge

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 31-01-05 18:01

KLIP

> Det samme gælder hvis man bare kører sin bil til mekaniker og får ham til
> at lave bilen uden at få et overslag og en aftale på hvad der skal laves.

Hvad nu hvis samarbejdet er langvarigt, er der så ikke noget, der hedder
tillid (ære)..?

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-05 18:05

> KLIP

> Hvad nu hvis samarbejdet er langvarigt, er der så ikke noget, der hedder
> tillid (ære)..?

Joh hvis man alligevel har 45.000 Kr man ikke ved hvad man skal bruge til

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 31-01-05 18:05

KLIP

> Joh hvis man alligevel har 45.000 Kr man ikke ved hvad man skal bruge til

hurmmmffffffrrrrr...

--
Bjørn J.

Fra : John Sahl

Dato : 31-01-05 18:36

BJ wrote:
> hurmmmffffffrrrrr...

Nåh det er sådan bjørne brummer

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : BJ

Dato : 31-01-05 18:37

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nåh det er sådan bjørne brummer

Jep, og specielt da jeg intet har hørt fra Lars T. i dag..:(

--
Bjørn J.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 31-01-05 18:51

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev :

>hurmmmffffffrrrrr...

Så er det vist nu du skal mumle noget om vand ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-05 18:51

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> Så er det vist nu du skal mumle noget om vand ;)

Han har vist ikke råd til sådan noget når han kører Volvo

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 31-01-05 18:57

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så er det vist nu du skal mumle noget om vand ;)

Er du klar over, hvad postevand koster i vort grevskab og ikke mindst, hvad
det koster at slippe af med det igen...?..)

--
Bjørn J.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 31-01-05 21:07

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev :

>Er du klar over, hvad postevand koster i vort grevskab og ikke mindst, hvad
>det koster at slippe af med det igen...?..)

hmmmm... Vi gav da gladeligt en flovmand, så Tom kunne hoppe i ;)

Fra : BJ

Dato : 31-01-05 21:56

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> hmmmm... Vi gav da gladeligt en flovmand, så Tom kunne hoppe i ;)

Der er hverken så meget vand eller dybde i vores lokale "å" (vandløb), så
jeg kan hoppe i den..)

Fjorden tør jeg ikke lege med. De siger at alt liv er dødt.

--
Bjørn J.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 31-01-05 22:09

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev :

>Fjorden tør jeg ikke lege med. De siger at alt liv er dødt.

Så smid Tom i - så kommer der da lidt liv i den ;)

Fra : BJ

Dato : 31-01-05 22:06

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så smid Tom i - så kommer der da lidt liv i den ;)

O.k., er han et godt middel mod iltsvind (evt. en gedigen arm- og
benbasker)..?

--
Bjørn J.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 31-01-05 22:14

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev :

>O.k., er han et godt middel mod iltsvind (evt. en gedigen arm- og
>benbasker)..?

jo mere han spræller, når han bli'r hevet i .....

Fra : BJ

Dato : 31-01-05 22:09

KLIP

> jo mere han spræller, når han bli'r hevet i .....

LOL

--
Bjørn J.

Fra : [6705] Jesper Sørens~

Dato : 01-02-05 23:12

"Martin / Fårevejle" <Jadahva@SPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse

Sådan som dit "synderegister" er i fx dk.marked.privat.edb.* så tager jeg
ikke dine advarsler seriøst...

/J